Mitsubishi vybaví svou továrnu vysloužilými bateriemi z plug-in hybridů

Jan Horčík - 17 Prosinec 2019

Mitsubishi Outlander PHEV patří mezi nejprodávanější auta do zásuvky. Začátkem letošního roku bylo prodáno 200 000 kusů. To znamená i spoustu vysloužilých baterií, pro které má Mitsubishi dobré využití!auto výroba v továrně Mitsubishi Okazaki

Výroba aut v továrně Mitsubishi Okazaki
foto: Mitsubishi

Plug-in hybridy Mitsubishi Outlander PHEV se vyrábějí v továrně Okazaki (společně s modely Eclipse Cross a dalšími) v prefektuře Aiči. Nyní se budou vyrábět i s pomocí elektřiny vyrobené ze slunce.

Nově totiž automobilka továrnu vybavuje velkou solární elektrárnou doplněnou o bateriové úložiště. Pro jeho konstrukci využije vysloužilé baterie právě z plug-in hybridů Mitsubishi Outlander PHEV.

Solární elektrárna o výkonu 3 MW by měla být schopna vyrobit ročně až 3 GWh elektřiny a postupně se i dočkat dalšího rozšíření. Baterie bude mít kapacitu asi 1 MWh. Kapacita jedné nové baterie Mitsubishi Oulander PHEV je 13,8 kWh, takže jich bude využije přibližně 80 kusů.

Mitsubishi
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Proč je Prius oblíbeným vozidlem Taxi, Uber nebo Lyft
3 důvody, proč řidiči taxi preferují Toyota Prius před jakýmkoli jiným hybridem
https://www.torquenews.com/8113/3-taxi-drivers-prefer-toyota-prius-over-any-other-hybrid

Prius je oblíbený možná tam, kde nemají cng. Tedy v Česku se servisem 15tkm a spotřebou 8L nemá proti Octavii cng šanci.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele honza.t

Ano CNG Je také volba ALE
Ne každý snese mít v autě plyn a také každoroční STK a menší dojezd .Instalace alternatývního pohonu navíc snižuje užitečné zatížení u některých aut se v TP snižoval počet míst k sezení nebo nebylo možné namontovat tažné .
Také je dobré přidávat aditiva přimazávat
Liqui Moly 4012 Ochrana ventilů u plynových motorů
CNG má pořád zakázaný vjezd na některá místa .

8 litrů ?
U nás vyměnili někteří taxikáři TDI_čka za Toyota hybrid
Když jsem se jednoho ptal, tak mi tvrdil že má prostě nižší náklady než u nafty .
https://www.youtube.com/watch?v=GliWrToxmrA&t=1122s
Po celém světě je využíváno jako Taxi
https://www.youtube.com/results?search_query=toyota+hybrid+taxi+

Obrázek uživatele Tomáš

Tak tady to mame jak na dlani.
V Okazaki bydlim. A muj instruktor na vetroni delal jeste nedavno inzenyra v Mitsubishi. Ted je v duchodu.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Já bych tedy vysloužilou baterii fabrice nevrátil, moje FVE na ni čeká jak poušť na vodu.
Musím se smát kecům a příspěvkům nepostižených co šíří fámy jak složitá a neekologická je likvidace dosloužilých baterií. Otázka je kdy doslouží ? Za 100 roků ? Viděl jsem na chalupách různé louhové či NiFe baterie z 60tých let, jejich majitelé je jaksi téměř zadarmo získali u ČSL armády a nějak se jich nehodlají zbavovat, nehodlají investovat stovky tisíc do moderních baterií když ty staré pořád nějak fungují.
A sehnat baterii třeba z Tesly, docela nemožné nabo za částku převyšující cenu vraku auta.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele M.Krupka

Já bych strašně rád věděl, jak se k těm použitým bateriím dostanou v tak velkém množství, když mají v plánu tím pohánět fabriku.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

A autoservisy a dealeři jim ten nebezpečný odpad, kterého se velmi bojí moc rádi pošlou. Běžný zákazník stejně nechá 300-400 kilovou baterku ležet v servisu, jak by se s ní tahal a kam by ji dal, zvlášť když běžný lidi všude čtou jak nebezpečné ty baterie jsou.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Kam davate pres noc vas mobil? Muze prece vybuchnoout nebo zapalit barak. Ja ho mam na zahrade zakopany v zemi. Telefonuji pres headset. Jistota nade vse.
Edit:Asi ironie od vas. Sorry.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Udělají to stejně jako Nissan nebo Renault, dají si podmínku, že se stará baterie musí vrátit, ale moc nevěřím tomu, že si nechají posílat zpátky starý baterky z evropy, snad jen ty z reklamací a těch reklamovaných se v tom vyrobeném množství zepár najde.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Renault baterie pronajímá, takže tam se dá čekat, že mají nastavenou nějakou hranici, kdy baterku stáhnou z oběhu a použijí jinde. Ale jinak pochybuju, že by kdokoliv měl v tuhle chvíli k dispozici nějaké významné množství skutečně vysloužilých EV baterií, aby z toho mělo smysl něco stavět.

Baterka z bourane Tesly se da koupit v Holandsku. Cena za cast baterky 5,3kWh je ca. 1100-1200 EUR. Treba zde:
ebay.de/itm/Tesla-batterie-battery-module-5-35Kwh-model-S/323893947031?hash=item4b69956a97:g:K58AAOSwZqJdmhbV

Nejen v Holandsku. Trh s bateriemi z bouraček je poměrně dost velký. Z různých zahraničních diskusních fór mám pocit, že třeba v USA snad už všichni přestavovači používají jenom tesla moduly, protože jsou tam snadno dostupné a levné. V Evropě zase frčí články z Leafů. Taky na ně jezdím.

Muzete mi dat prosim odkaz na baterky z Leafa? Chtel bych je vyuzit jako samostatny zdroj v zime na topeni v Ionu. Mel jsem kontakt do Rakouska, ale to nejak nevyslo. Stacilo by 2-3kWh.

Nevím kam to v IONu chcete dát :D
Já tam nainstaloval bufíka a mám po problému s zimním dojezdem. S jakýmkoli externím topením stejně nevyřešíte to, že si potřebujete fouknout teplý vzduch na okno.
A to nemluvím ještě o otravném dobíjení externího aku.

Těch pokusů topit jinak už pár proběhlo a většinou to skončilo jako nepoužitelné.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Loni jsem mel naftoveho bufika a na jare ho zase vyndal. Letos jsem ho uz nedaval, protoze na delsi cesty mam Teslu. Ale na couracky by ofukovani 1000W nebylo k zahozeni. V kufru je mista dostatek. Jo nabijeni by bylo otravne, ale to by slo vyresit soucasne s nabijenim trakcni baterky.

Kde se ty vysloužilé baterie berou? Vždyť se nevyrábí tak dlouho a jejich životnost prý značně převyšuje životnost vozu.

Neberou se. Jsou to jenom obecná prohlášení, která je třeba číst stylem "Jestliže se nám tu někdy budou někdy hromadit použité baterie, tak je dokážeme využít."

80 kusu z prodanych 200.000 je uplne prd. Bouracek bylo jiste mnohem vic. Tak jich musi byt mnohem vic. Asi nekde slouzi k ukladani energie v domaci FVE.


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion