Městský běh Brandýsem a Boleslaví opět elektromobilní

Petr Soukup - 26 Květen 2015

V sobotu 16. května se v Brandýse nad Labem – Staré Boleslavi konal druhý ročník běhu městem. Magazín Hybrid.cz se podílel na jeho přípravách, proto byl na trať zapovězen vstup spalovacím motorům.auto elektromobil Volkswagen e-Up běh brandýsem boleslaví

Doprovodným vozidlem druhého ročníku městského běhu Brandýsem a Boleslaví byl elektromobil Volkswagen e-Up!
foto: Monika Mikšová

Myšlenka uzavřít v historickém dvojměstí vzdáleném asi 15 km od Prahy dopravu a proměnit jej alespoň na pár hodin v atletickou dráhu, pěší zónu a cyklostezku vznikla již v roce 2014 právě v redakci našeho magazínu.

Zatímco první ročník absolvovalo 157 běžců, letos bylo rozebráno všech 299 startovních čísel. Akce takového rozsahu už se bez dopravních prostředků pro organizaci neobejde, proto jsme opět oslovili společnost E.ON s prosbou o zapůjčení elektrovozidel všeho druhu.

auto elektromobil Volkswagen e-Up běh brandýsem boleslaví

Do teprve druhého ročníku Městského běhu Brandýsem a Boleslaví se přihlásilo téměř 300 běžců
foto: Monika Mikšová

Dostali jsme k dispozici dva skútry E.ON e-max a jeden elektromobil Volkswagen e-up! v barvách E.ON. Na skútrech i v autě se před, v průběhu i po závodu vystřídalo více řidičů, povětšinou lidí bez předchozích zkušeností s elektromobilitou, kteří byli z ovladatelnosti, jízdních vlastností a bezhlučnosti nadšeni.

Nejvíce si však pochvalovali elektrická vozidla sami běžci, především ti vedoucí. Před prvním závodníkem na kratší trati (5400 m) i na 1/4maratonu totiž uhánělo doprovodné vozidlo, jak je při podobných akcích zvykem. Rozdíl byl však v tom, že tentokrát se jednalo o elektrické vozidlo a z výfuku neputovaly do plic žádné emise.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Taky se vždycky musím smát, jak borci třeba Tour de France na vrcholcích Alp šlapají do pedálů jako o duši a zepředu jim do výkonem rozedmutých plic proudí sajrajt z kolony doprovodných spalovacích vozidel, vozidla rozhodčích a korunu tomu všemu nasazuje motocykl s kameramanem, snímajícím jejich tváře.
Jó, sportem ke zdraví :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano Radovane! Souhlasím s Vámi. Je to ostuda VW-Škoda, která je jako doprovodná a servisní automobilka vidět na všech možných sportovních akcích po světě. I Hybrid.cz občas upozornuje na elektrické Škodovky, ještě, že toto zachranuje Německý majitel. - Když není Škodovka schopná na podobných akcích prezentovat své elektromobily tak by měla aspoň nabízet CNG.

Právě, že tato situace nastává za přispění majitele. Poslední slovo má vždy majitel, alespoň v tomto případě. Přeci Škoda nemůže být lepší než VW a je vždy minimálně druhá za VW.

Obrázek uživatele DomoKun

Bohužel je to tak, na kole nějaký pátek závodím takže to dobře znám..bohužel takový malý nešvar...ale takový závod to je spousta pořadatelů=spousta "výplat" a ty bez sponzora nejsou...bohužel kdo dodá finance jede, pokud bude tesla takový filantrop že v rámci eko dodají na tour tolik tesel kolik je třeba tak veřím že to pořadatelé určitě uvítají, nicméně to se neděje a hned tak to nebude...nakonec snad jen ono to takové hrozné není, mnohem horší je projet kolem baráku co topí marasem anebo jet nějakou kotlinou kde se drží onen marasomsrad...osobně po pořízení priuse jej určitě dám na nějaký závod k dispozici a zkusím se projet za hybridem...mno a uvidíme...

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)


e-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?