Mercedes-Benz Vision Avtr: elektromobil inspirovaný filmem Avatar, s kompostovatelnou baterií

Jan Horčík - 13 Leden 2020

Na veletrhu CES 2020 představila značka Mercedes-Benz plně funkční koncept elektromobilu Vision Avtr. Jeho 110kW baterie údajně disponuje super-rychlým nabíjením a navíc je kompostovatelná.auto Mercedes-Benz Vision Avtr

Koncept elektromobilu Mercedes-Benz Vision Avtr na veletrhu CES 2020
foto: Mercedes-Benz

Po designové stránce se koncept elektromobilu Mercedes-Benz Vision Avtr inspiruje ve sci-fi/fantasy filmu Jamese Camerona Avatar z roku 2009. Samotná zkratka "Avtr" ale také znamená "Advanced Vehicle Transformation".

Auto je vybaveno baterií o kapacitě 110 kW s objemovou hustotou 1200 Wh/litr. Jde údajně o grafenovo-organickou baterii, která neobsahuje žádné kovy, ani ty vzácné. Díky tomu je možné ji zcela recyklovat nebo kompostovat.

Mercedes-Benz Vision Avtr

Mercedes-Benz Vision Avtr
foto: Mercedes-Benz

Navíc baterie údajně zvládá rychlonabití během pouhých 15 minut! V takovém případě by se ale muselo nabíjet výkonem blízkým 500 kW. Nová technologie organické baterie umožňuje využívat také flexibilní, organické tvary.

Dík tomu je baterie v některých místech pouze 94 mm silná. Z těchto možností těží i samotný design vozidla. "Skutečný potenciál této technologie je zatím předmětem základního výzkumu," říká Daimler v tiskové zprávě.

Mercedes-Benz Vision Avtr

Mercedes-Benz Vision Avtr
foto: Mercedes-Benz

Konceptu elektromobilu Vision Avtr by měl nabídnout dojezd až 700 km. Karoserie vozu má integrované solární panely. Výkon čtyř elektromotorů blízko samotných kol činí 350 kW.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Seznamte se s novým Mercedes AA 480V/10A ;)))))))

https://www.youtube.com/watch?v=r_zBJ4ubQr8

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Baterie s těmi parametry a vlastnostmi co slibují, ale nijak nedokládají, by se mi velmi líbila. Dovedete si ale představit, co by předvedli páni designeři, kdyby baterie měla opravdu “flexibilní, organické tvary”. Už teď jsou auta hlavně designové skvosty, ale užitné vlastnosti, možná, když zbyde čas... A zákazník platí v ceně auta za ty jejich každoroční kreace jak mourovatý.

Zatiaľ ešte nevyrobili EV, za ktoré by sa nemuseli hanbiť a už chcú kompostovať to, čo iba nakreslili s fantasmagorickými parametrami :))
Tragédi.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 90tis. km na elektro.

Obrázek uživatele PaRi

A když už jsou v tom kompostování, ať rovnou přiberou i to svoje slavné EQC 400 :-/

Obrázek uživatele ozana

Čisté sci-fi.

---

Jezdím na proud, najeto 97 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 100 tisíc km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Neznáte prosím někdo klávesovou zkratku na vyhození konceptu na kompost? Nebo jestli v tom Mercedesu nebudou mít nějaké pokrokové Windows, já mám na ploše bohužel jen jeden koš a navíc bez možnosti třídit odpad, tak se bojím, abych při smazání nějakého souboru nezaneřádil přírodu těmi vzácnými kovy :(

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Shift + Del :-)

Obrázek uživatele Marek_

Zkuste ALT+F4 :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Kecy v kleci ... aneb nikdo vám nedokáže dodat to, co já vám dokážu slíbit :-D

Více by mě zajímala energetická hustota na kilo než na litr.

Obrázek uživatele Joe

Ach jo....1 apríl není ... tak rád bych věril všem parametrům baterie. Ale zní to příliš optimisticky, aby to byla pravda. A kdyby náhodou i byla a vlastníkem patentu je Daimler, proč jeho akcie neletí nahoru ? (Možná cena baterie 20x vyšší než standard ?) Resp. už se staví Daimler gigafactory, kde to budou produkovat s kapacitou xxx GWh ?) Nelíbí se mi, že nejsou uvedena negativní vlastnosti. Safra.

P.S. A jestli vlastnosti jsou předmětem základního výzkumu, tak maj prd.

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Od prototypu do sériové výroby vede dloooouuháááá cesta. Klidně 10 i více let.

Obrázek uživatele Dovi

Vašek Pešek se Zbyňďou Kořínkem by mohli vyprávět (Inženýrská odysea, ČSSR, 1979).
Perpetis byla nejchytřejší mašina, kterou Otta Šimánek viděl... :-)

---

po úsporných Fabiích a Yarisech zvažuji pořízení svého prvního EV


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol