Mercedes-Benz EQV: elektromobil s dojezdem 418 km a cenou od €71 388

Jan Horčík - 26 Květen 2020

Mercedes začal s prodejem plně elektrického minivanu nesoucího označení EQV. Cena elektromobilu začíná na €71 388.auto elektromobil Mercedes-Benz EQV minivan

Model Mercedes-Benz EQV je dalším členem rodiny elektrických aut EQ.
foto: Mercedes-Benz

Elektromobil Mercedes-Benz EQV je vybaven dle očekávání 90kWh baterií - jde o využitelnou kapacitu, celková kapacita činí 100 kWh. Původně oznámený dojezd 405 km se ale zvýšil na 418 km WLTP.

Jak je u značky Mercedes-Benz dobrým zvykem, přidává se k názvu vozu také číslovka, takže celé označení zní "Mercedes-Benz EQV 300". Kombinovaná spotřeba činí 26,4/100 km.

Mercedes-Benz EQV

Mercedes-Benz EQV
foto: Mercedes-Benz

Elektrický pohon o špičkovém výkonu 150 kW/362 Nm je umístěn na přední nápravě. Maximální rychlost je standardně omezena 140 km/h, volitelně až 160 km/h.

Palubní kapalinou chlazená nabíječka má výkon 11 kW. S pomocí CCS konektoru může rychlonabíjet až 110 kW. Z 10 % na 80 % kapacity se pak baterie nabije během 45 minut.

Mercedes-Benz EQV

Mercedes-Benz EQV
foto: Mercedes-Benz

Rozvor auta může být 3200 mm nebo 3430 mm podle zvolené délky: 5140 mm nebo 5370 mm. Podle toho se liší také dostupný zavazadlový prostor, a to 1030 litrů nebo 1410 litrů.

Cena elektromobilu začíná na €71 388,10 (vč. 19% DPH). Záruka je až 160 000 km nebo osm let.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Faktem je, že Včko v podobné konfuguraci nebude o nic moc levnější. Vito zde zmiňované zase nebude mít takovou výbavu a takovou prezentaci. Je nutné vybírat auta dle potřeby. Pro Shuttle hotely si myslím, že je to auto jak dělané. Většina hotelů mají i své nabíječky.

Me to prijde jako solidni produkt, cena je ocekavatelna.
MB nikdy nedelal auta pro chude lidi.

Bohatí lidé si kupují trochu jiná auta typu Bentley apod. a Mercedesy začínají na cenách Škoda Octavia. Solidní produkt z hlediska provedení to je, z hlediska dojezdu je to velká slabota. Tyhle auta v naftě mají dojezd přes 1000 km, tohle bude rádo za těch 300 km v létě, v zimě se bude řidič bát dojet z Prahy do Brna. Vito Tourer začíná někde na 700 tis. Kč s DPH.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

S tim dojezdem mate pravdu. Je to naprosta katastrofa. Maximalne po meste a jeho okoli. V tomhle zatim EV totalne kulhaji za cmoudometama. Dal by se vydejchat Taycan a Tesly s SCH v3.0 ale to jsou zase auta pro milionare e ne pro normalni lidi. Navic date majlant i za opravy. Ale ten pocit ze usetrite par korun na palivu :-)

Kombinovaná spotřeba versus 90 kWh baterie je dojezd 340 km v zimě počítám tak 250 km, no dobrý a ještě k tomu za 2,5 mil. auto s lepší výbavou, jak znám Mercedes.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Michelin

A to jeste kalkulujete celych 90kWh, coz nebude (jak uz to u premiovych automobilek byva) vyuzitelna, ale celkova kapacita.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Celková je 100, využitelná 90kWh. Je to v článku.

Obrázek uživatele Michelin

Aha. Prehledl jsem.
Diky

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

A to ještě počítám se spotřebou z říše snů jak známe klasické automobilky, takže když připočítáme ještě +10% tak to bude 310 km dojezd a v zimě kolem 220 km. Jsou prostě nepoučitelní a teď vidím, že přijímací technik měl v Mercedesu pravdu když mi říkal potichu "kupte si raději jiné BEV než Mercedes, my to neumíme".

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Toho technika by meli okamzite vyrazit za neloajalnost :-)

Co my víme, třeba na to mají směrnici, jak to říkat zákazníkům :) Kdyby všichni vyráběli auta jen od 1,5 mil. nahoru tak to tady bude časem jak na Kubě, autopark starý 50 let.

Už vůbec netuším, proč vyrábí Mercedes dodávku s dojezdem 150 km pouze s AC nabíjením (6 hodin na plné nabití) a bude stát opět 2x tolik co stejná dodávka ICE.

https://www.mercedes-benz.cz/vans/cs/vito/evito-skrinova-dodavka

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Zaujimave auto ale ta cena je prilis vysoka. Podla aj baterka je uz prilis velka. Asi kvoli spotrebe ktora je hrozna. Nemci jednoducho nevedia robit EV.

Pane Horčíku, vypadla tam jednotka ve veličině. Cit.: Kombinovaná spotřeba činí 26,4/100 km. Jednotka je nejspíš kWh.

---

hariprasad

to zase neni az tak silena cena, cekal jsem to mnohem horsi v radu o mic vic :)


Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrole-station