Mercedes-Benz EQV: dojezd až 418 km díky 100kWh bateriím od CATL

redakce - 06 Říjen 2020

Mercedes-Benz EQV je prvním elektrickým prémiovým MPV s třícípou hvězdou a prvním modelem EQ v podání divize Mercedes-Benz Vans.Ekosystém s inteligentní navigací a cloudovými službami činí z modelu EQV ideálního každodenního společníka

Ekosystém s inteligentní navigací a cloudovými službami činí z modelu EQV ideálního každodenního společníka
foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV je prvním prémiovým MPV značky Mercedes-Benz s výhradně elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. Na dynamické mezinárodní novinářské prezentaci ve Vídni – v městě, které patří mezi evropské průkopníky elektrické mobility – poprvé ukazuje své silné stránky v silničním provozu.

EQV kombinuje všestrannost Třídy V s výhodami nulových lokálních emisí. EQV je kromě toho také součástí ekosystému elektrické mobility, který zahrnuje inteligentní navigaci, aktivní řízení dojezdu, jakož i cloudové služby a aplikace.

Centrální ovládací jednotkou je informační a zábavní systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience). EQV je navíc ve své třídě etalonem, díky dojezdu až 418 kilometrů a širokým možnostem využití, jimiž vychází vstříc rozmanitým požadavkům zákazníků.

Sada akumulátorů je uložena prostorově úsporně pod podlahou a opatřena ochrannými prvky proti poškození. Toto umístění rovněž snižuje těžiště vozidla a díky němu EQV nabízí stejnou úroveň variability a funkčnosti interiéru jako konvenčně poháněná Třída V.

Sedadla lze sestavit v rozmanitých konfiguracích pro přepravu až osmi osob. Variabilní zavazadlový prostor může mít objem až 1410 litrů. EQV je ideálním vozem pro rodiny i volnočasové aktivity. Stejně tak poslouží jako prestižní firemní vozidlo. Tento model se uplatní také při přepravě VIP, nebo hotelových hostů.

Výhradně elektricky poháněné MPV se vyrábí ve španělském závodě Vitoria na stejné montážní lince jako konvenčně poháněné vozy Mercedes-Benz Třídy V. To umožňuje flexibilní výrobu v závislosti na poptávce zákazníků.

Hnací síla je výsledkem maximálního točivého momentu 362 N.m. Elektromotor má nejvyšší výkon 150 kW a trvalý výkon 70 kW. Jízda s modelem EQV je díky tomu nejen plynulá a tichá, ale v neposlední řadě i díky již zmíněnému nízkému těžišti, také extrémně dynamická. Elektrickou energii dodává kapalinou chlazená sada lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 90 kWh (celkem 100 kWh).

Jízdní komfort zajistí na přání dodávané vzduchové odpružení AIRMATIC s automatickým udržováním stálé světlé výšky. V případě potřeby dokáže tento systém zvýšit světlou výšku. Ve vyšších rychlostech ji naopak snižuje. Tím se minimalizuje aerodynamický odpor vzduchu, což má pozitivní vliv na spotřebu elektrické energie, a tedy i na dojezd.

Elektrická inteligence

EQV je součástí ekosystému elektromobility, který pomáhá řidiči dojet do cíle bez obav z dojezdu. Klíčovou roli v tom hraje inovativní informační a zábavní systém MBUX a aplikace Mercedes me.

Všechna zobrazení a nastavení, specifická pro model EQ, se ovládají prostřednictvím 10,25“ dotykového displeje s vysokým rozlišením v menu MBUX EQ. Uživatelé mohou například aktivovat klimatizaci interiéru před jízdou, měnit nastavení pro nabíjení, ovládat navigaci s elektrickou inteligencí a využívat funkce Mercedes me Charge.

Elektrická inteligence přichází ke slovu již v okamžiku, kdy uživatel začne plánovat jízdu – buď prostřednictvím systému MBUX v samotném vozidle, nebo s předstihem prostřednictvím aplikace Mercedes me. To znamená, že celodenní rodinný výlet lze naplánovat doma u stolu v průběhu snídaně jednoduchým výběrem cíle a požadovaného času odjezdu, včetně funkce klimatizace interiéru před odjezdem.

Všichni tak budou usedat do vozu EQV vyhřátého nebo vychlazeného na příjemnou teplotu. MBUX na začátku jízdy aktualizuje trasu odeslanou z aplikace do vozidla na základě vícero faktorů, mezi něž patří například aktuální údaje o dopravě a počasí, topografie trasy, aktuální dojezd a dostupné nabíjecí stanice.

Inteligentní plánování trasy

Inteligentní navigační systém vždy vybere optimalizovanou trasu s malým počtem zastávek pro krátké nabíjení. Zohledňuje rovněž očekávanou dobu nabíjení. Přednost přitom dává rychlonabíjecím stanicím a také zajistí uvedení sady akumulátorů do optimálního provozního stavu pro nabíjecí proces.

Během jízdy je zbývající dojezd nepřetržitě aktualizován. Systém okamžitě reaguje na změny. Například na změnu stylu řízení, která ovlivní spotřebu elektrické energie. Zobrazení „Range on Map“ (Dojezd na mapě) umožňuje soukromým i firemním zákazníkům přímočaré a spolehlivé plánování trasy. Řidič okamžitě vidí zbývající dojezd.

Praktické nabíjení

Model EQV standardně umožňuje nabíjení střídavým proudem (AC) doma nebo na veřejných nabíjecích stanicích výkonem až 11 kW nebo stejnosměrným proudem (DC) výkonem až 110 kW na rychlonabíjecích stanicích.

Funkce rychlého nabíjení znamená, že například řidiči taxislužby nebo jiných přepravních služeb mohou opakovaně nabíjet akumulátory mezi jízdami či během přípravy vozidla, aniž by ztráceli čas.

Uživatelé si mohou také definovat stav nabití, při němž vozidlo doporučí další nabíjecí zastávku, nebo zbývající dojezd po příjezdu do cíle.

Vozidla vybavená systémem AIRMATIC mají také funkci Lift, která zvětší světlou výšku vozidla při pomalé jízdě.

Vozidla vybavená systémem AIRMATIC mají také funkci Lift, která zvětší světlou výšku vozidla při pomalé jízdě.
foto: Mercedes-Benz

Mercedes me Charge poskytuje přístup k veřejným nabíjecím stanicím více než 300 poskytovatelů, včetně rychlonabíjecích přípojek IONITY. Před spuštěním nabíjení prokážou registrovaní zákazníci svou identitu prostřednictvím systému MBUX, aplikace Mercedes me, nebo karty Mercedes me Charge – všechno ostatní, včetně platby, proběhne automaticky.

Účinná rekuperace a jízdní režimy

Rekuperace kinetické energie při brzdění nebo uvolnění pedálu plynu přispívá k optimalizované hospodárnosti jízdy. Řidič si může individuálně nastavit intenzitu rekuperace pomocí páček na volantu. Na výběr má pět úrovní rekuperace:

V poloze D Auto přizpůsobuje EQV úroveň rekuperace dynamicky a předvídavě s rozsahem zpomalení od 0 do - 2 m/s², a to na základě dat poskytovaných bezpečnostními asistenčními systémy, kamerou a funkcí navigace.
V režimu D+ jede EQV setrvačností bez rekuperace (0 m/s2).
V módu D zpomaluje EQV rekuperační sílou, která je porovnatelná s konvenčním brzděním motorem (-0,6 m/s2).
V nastavení D– se rekuperační zpomalení zvýší na -1,5 m/s2.
D - - znamená, že elektromotor poskytuje maximální rekuperační zpomalení -2 m/s2. V tomto režimu je možné vůz řídit jen jedním pedálem.

K dispozici jsou rovněž čtyři jízdní režimy, které nastaví vozidlo například pro maximální komfort, nebo maximální dojezd:

Standardní nastavení C poskytuje maximální výkon elektromotoru 150 kW a maximální točivý moment 362 N.m, ve spojení s vysokým výkonem topení a klimatizace.
Program E nabízí dobrý výkon topení a klimatizace, optimalizovaný dojezd, nejvyšší výkon 100 kW (150 kW po sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu) a maximální točivý moment 293 N.m.
Režim E+ je konfigurován pro maximální dojezd. Výkon je snížen na 80 kW (150 kW po sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu) a maximální točivý moment na 293 N.m. Výkon topení a klimatizace je výrazně nižší.
Mód S klade důraz na okamžité reakce pro sportovní jízdu. Elektromotor poskytuje nejvyšší výkon 150 kW a maximální točivý moment 362 N.m v kombinaci s rychlými reakcemi na pohyby pedálu plynu a s výkonným topením a klimatizací.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off
Tesla v Číně je zaplavena objednávkama poté co oznámila zlevnění M3. Kdy zlevněj i u nás?

Overwhelming Orders: Tesla Stores In China Flooded With Orders After Model 3 Price Cut
https://www.vehiclesuggest.com/overwhelming-orders-tesla-stores-in-china/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

U nás se čínská verze TM3 neprodává.

Obrázek uživatele Kuk

Tesla planuje dovoz aut z Číny do Evropy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Stát Washington používá satelitní Starlink internetové připojení v místech po letošních katastrofálních požárech.

Washington emergency responders first to use SpaceX’s Starlink internet in the field: ‘It’s amazing’
https://www.cnbc.com/2020/09/29/washington-emergency-responders-use-spacex-starlink-satellite-internet.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kolik to stojí?
Jsou to ty CATL baterie LiFePO4 nebo jaká je chemie?

Co víc, tak CATL umí i nějaký derivát NMC, byť jejich core chemie ještě nedávno byla LiFePO

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

69.588,40 Eur vcetne nemecke Dph 16%. Delsi verze o trochu vic. A jako vzdy u MB kilometrova listina za priplatkove extra.

Obrázek uživatele runner42

Kde to má ostřikovače světel? Nebo práce s hadrem je plánované zpestření nabíjecí nudy?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

LED svetla nemaji predepsane ostrikovace a Mercedes toho vyuzil a u novych modelu proste nejsou. Ani u vaseho oblibeneho smradocha ani u EV. Predpis byl kvuli moznemu oslneni protiprovozu a ne jak si nekdo muze myslet, kvuli lepsimu sviceni. Zni to nelogicky, ale xenony s intenzitou >2000lm musely ostrikovace mit aby zaspinene svetlo neoslnovalo.

Obrázek uživatele Kuk

Kolik lm maj LEDky?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mozna i vic nez 2000lm. Ale zakon o LED zadne ostrikovace neprikazuje. Pouze u Xenonu. Co neni zakazane, je povolene.

Odkud máte tuto informaci?
Když otevřu předpis EHK č. 48, tak tam je jasně uvedeno: "Potkávací světlomety se zdrojem světla nebo LED modulem (moduly), vytvářejícím(i) hlavní potkávací světlo a majícím(i) celkový skutečný světelný tok přesahující 2 000 lm, jsou přípustné pouze ve spojení s montáží zařízení pro čištění světlometů podle předpisu č. 45"
O ničem novějším, které by tento předpis negovalo, nevím.
Nicméně je fakt, že když v garáži (doteď jsem si toho nevšiml) kouknu na moje V-Klasse, které už mám 4 roky, tak ostřikovače nemá. A dosud jsem to ani nezaregistroval, protože se mi ještě nestalo nestalo, že bych je potřeboval. A to jsem s ním jezdil i v Alpách ve vánicích.

Nasel jsem toto vysvetleni. U LED se meri az po čočce a tim je intensita nizsi.
Das liegt an den unterschiedlichen Messverfahren für die Helligkeit. Bei Xenon-Licht wird direkt an der Lampe und bei LED-Scheinwerfern erst an der Linse vor den Leuchtdioden gemessen. Das hat vor allem praktische Gründe, sind LED-Lichter doch als Modul gefertigt und die einzelnen Dioden somit gar nicht mehr erreichbar. Durch die filternde Linse erreichen die modernen Abblendlichter nicht mehr den Helligkeits-Grenzwert von 2.000 Lumen, ab dem eine Reinigungsanlage vorgeschrieben ist.

Obrázek uživatele Marek_

Taky mám LED světla (potkávací i dálková) a nemám ostřikovače. U předchozího auta jsem měl xenony i s ostřikovači. Je pravda, že když jedu ve sněžení, tak se světla za chvíli zašpiní a čistím na benzince.

---

Lexus GS 450h Premium

Dík za práci s hledáním. Vysvětlení má logiku.

Mate pravdu, ted jsem cetl tento predpis. Moje tvrzeni jsem prevzal z nejakeho textu z okoli MB, kde to takto popisovali. Jedina moznost bude, ze LED jsou konstruovany na mene nez 2000 lm. U Tesly take cisteni neni.

Obrázek uživatele runner42

Takže hadr s sebou. Tak hlavně že to má inovativní informační a zábavní systém MBUX pro buzíky.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Me staci omyt svetla pri celkovem myti auta jednou zacas. Nevim kde jezdite, ale moje svetla jsou porad cista. Pochybuji, ze ten MB Van je urceny do lesa a offroad. Hadr netreba, jen tu a tam do mycky.

Obrázek uživatele runner42

Stačí jet ve sněhu za autem a při správném počasí za chvíli svítíte napůl

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jak jsem psal výše, mám 4 roky V-Klasse, svítí luxusně, projel jsem s nima i vánice v Alpách a až doteď, než jsem si to tady přečetl v komentářích, jsem si neuvědomil, že nemá ostřikovaše světel. Nikdy se mi nestalo, že bych špatně svítil, že bych měl potřebu čistit světla.
Nicméně nevím nic o tom, že by LED měly výjimku na ostřikovače. Předpis EHK hovoří čistě o výkonu, ne o typu zdroje světla.

Obrázek uživatele M.Krupka

Chyba bude na straně řidiče. Stačí dodržovat bezpečnou vzdálenost.

Když padá správný a správně vlhký sníh sníh, tak vám naprosto klidně zalepí světla a můžete tam jet sám...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

S halogenovou žárovkou těžko...
LED netuším jestli to vůbec trošku topí aby ten sníh hned roztál..

Doporučuju se projet po horách...ani nepočítám, kolikrát jsem za život ve vánici zastavoval a ometal světla

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

:-))
To mě opravdu pobavilo...
V horách žiji.. Sníh kupodivu znám až moc dobře ...
Ale nevypravim pohádky jako prolhaný troll runner, že autem projíždim 50cm hluboký sníh
Světla ometam pouze před jízdou společně s autem...
Ale mám halogenové žárovky .. Za jízdy jsem nikdy neměl potřebu zastavovat a ometat světla...

mimochodem máte mezi nárazníkem a světly auta schod, nebo máte hladký přechod?
Ale jo, já mu věřím, že projede 50cm sníh - pokud jezdí jako Langmajer ve snouborďácích...prostě nacouvá rezežene to a proletí půlmetrovou krátkou závěj proč ne..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Minulé auto mělo schod, současné má hladký přechod, obě auta H4 žárovky

Na jednom autě jsem měl potkávačky H7 projektory, takže krycí plast světla moc nehřál, a sníh se na světlech někdy usazoval.

Holt máme rozdílnou zkušenost.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele runner42

Nevím jak jezdil Langmajer, ale když jsem učil ženu dojet k chalupě, říkal jsem jen tři slova - jeď, proboha a nezastavuj :D
Protože pak je to už jen na naviják :D

Tenhle to nakonec dal
https://www.youtube.com/watch?v=g8n4yqciwcQ

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Většina aut skončí ve sněhu uvízlá, protože si sedla na bříško, nebo si narolbovala bordel před čumák a sedla na bříško.
LC má světlou výšku někde mezi 20 - 25 cm, víc to dlouhodobě neprojede
Situace, jestli teď zastavíš, tak hrabeme nebo taháme je na horách každoročním chlebem - za celý život jsem v tom vynechal jednu zimu a to tuhle poslední,

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele runner42

Ano, světlou výšku to má tuším že 220, ovšem předek je zkosený a dostanete pod něj výrazně víc, pokud to není těžký zmrzlý sníh. Pak bych to neriskoval.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

1*

Aha a na tech poslednim metrech vam zavanou svetla snehem a odstranujete ho ostrikovacem? Vy si smontujete momenty z detstvi v uceleny film. Virtualni film.

A ty ostrikovace by to zmenily? Asi take ne, tak o cem se bavime.

Nebudte srab a napiste jim.
Daimler AG - Zentrale
Mercedesstraße 120
70372 Stuttgart-Untertürkheim
Deutschland

Obrázek uživatele honza.t

Nabijecí zástrčka proklatě nízko Nebyvá tato čelní část auta nejvíce zaneřáděná od nečistot ?

Obrázek uživatele Kuk

Hlavně ten dekl bude věčně urvanej. Roh auta je nejvíc vodíraný místo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Po malem tukanci uz nepujde nabijet. Bravo Mercedes. Jsou tam geniove a preklapi se to do silenosti.

Obrázek uživatele Kuk

Jiný Mergly to maj zase v zadním nárazníku.
https://car-images.bauersecure.com/pagefiles/12079/mercedess500hybrid_62.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

U Mercedes hybridu je to uplne jedno. Snad si nekdo nabiji takove auto? Tyto auta jen zneuzivaji system. Nekde modre zony a jinde dotace a danove vyhody. Pro DB zase uspora za emisni pokuty. Jednim slovem Megapodvod.

Obrázek uživatele 13G

Tak zrovna mercedes prekvapil s tim velkym SUV GLE nebo jak se to.. ma to snad 34kW baterku a CCS nabijeni..ve meste a kolem se necha jezdit furt na elektriku - velke prekvapko..takhle by meli byt vybavene vsechny plugin hybridy..a meli by hodne otravovat majitele jestli opravdu chce jet neekonomicky a poustet ten spalovak co sebou zbytecne vozi.. :-)

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele honza.t

Nebude možné za připlatek použít bezdrátovou nabíjecí rohožku jako ma třeba BMW ?

https://www.youtube.com/watch?v=CzkmPfFwPSE">https://www.youtube.com/watch?v=CzkmPfFwPSE

To bezdratove nabijeni je nesmysl. Kdyztak at udelaji takove kontakty, ktere vyjedou zespodu a kontaktne se spoji s konektorem pod autem. Jedina podminka je to dat pod strechu a chranit proti vode a snehu.

Obrázek uživatele honza.t

Ale je to bezpečné
Vlastně už EV1 od GM Mělo bezkontaktní nabíjení Konec kabelu tvořila cívka která se zasouvala do slotu v čelní masce
Pokud snížíte vzdálenost mezí primární a sekundární cívkou na minimum Napřiklad tím ze by se po najezdu automobilu nad cívku přizvedla Ztráty přenosem by se zase o něco snížily

jen reakce na BMW kde je v plug-in hybridni X5 kde je 24kWh baterka vice nez rok a tim ze se to prodava fakt dobre, tak Mercedes usoudil ze o vetsi baterku asi lidi stojej


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live