Koronavirus: Tesla dočasně přeruší výrobu elektromobilů ve Fremontu

Jan Horčík - 20 Březen 2020

Kalifornie vyhlásila karanténu. Tesla má v kalifornském Fremontu hlavní továrnu. Výroba tam bude dočasně přerušena od 24. března.auto elektromobily výroba Fremont

Tesla ve své hlavní továrně ve Fremontu vyrábí elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla Model 3 a Tesla Model Y.
foto: Tesla

Tesla a Elon Musk se snažili seč mohli vyrábět ve Fremontu dál, ale svůj boj nakonec prohráli. Výroba elektromobilů Tesla bude ve Fremontu naplno přerušena od 24. března.

Kromě Fremontu se přerušení výroby bude týkat také Gigatovárny New York, kde se vyrábějí solární články a panely. Zatím není jasné, jak moc "dočasné" přerušení bude. Gigatovárna v Nevadě bude nadále vyrábět.

V provozu zůstanou také Tesla obchody, servisní centra a samozřejmě nabíjecí stanice Tesla Supercharger. Velká většina automobilek v Evropě taktéž aktuálně přerušila na několik týdnů výrobu.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář

Vypnuto. Francouzi přišli přes noc o tři čtvrtiny dálničních rychlonabíječek
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nabijeni-elektromobil-izvia-edf-rychlonabijecka-francie-dalnice.A200321_213758_automoto_fdv

Obrázek uživatele Radovan

Taky Vás ta novinářská žumpa dostala, ten článek je hovadina nadpisem, obsahem i fakty.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

A jaká je tedy skutečnost Radovane?

Obrázek uživatele Radovan

A opravdu to chcete vědět? Nebo chcete jen rozpoutat další hloupou debatu, jíž se Vaše příspěvky zde jen hemží?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak tu sit koupi nekdo jiny a bude to provozovat. Benzinky bez udrzby by take bouchaly. Nastesti s Tesla SuC vse v normalu.

Obrázek uživatele Marek_

Jenomže než to zprovozní, tam mají 60 rychlonabiječek na celou síť dálnic ve Francii. A to je teda nic moc. Pokud klekne jedna celá síť benzinek, tak se nic nestane, ani u nás ani v DE, ve Francii, nikde. Ano, tesla je v pohodě, ostatní si delší cestu musí dúkladně naplánovat. A při tom počtu nabiječek na dálnici je celkem možní, že ne vše je pokryté nějak rozumně.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

A Vy jim fakt věříte, Když jen na CHargeNow je 1.600 rychlonabíjecích míst ve Francii (kolik je na každém místě stojanů nevím), tak jich na dálnice zbylo jen 60. To je přeci hovadina už z podstaty.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Ten počet 60, to je počet stanic u dálnice s výkonem min. 70 kW, to jsem tam zapomněl zmínit.

Ano, tomuto počtu bych věřil. Jak je to relevantní pro majitele EV, to si každý musí zvážit sám. Ale v principu nekecaji, jen tomu dávají ten bulvární nádech, nic neobvyklého, bohužel.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Věř a víra Tvá tě uzdraví :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Věřím tomu, že na dálniční sítí Francie je po kolapsu té nabíjecí sítě počet nabíječek o výkonu min. 70 kWh přibližně těch 60. Tak to uvádějí a pokud máte způsob jak to rozporovat, sem s tím :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Mám, ale nechce se mi tím trávit čas. prostě si rozkliknete po těch dálničních trasách na mapě CHargeNow každou rychlonabíječku a zjistíte provozovatele a výkon. Tak si ověříte, zda článek kecá nebo nekecá. Já už jen z jejich celkového počtu a velikosti Francie a délky jejich dálniční sítě usuzuji, že je to kravina non plus ultra.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

OK, takže je to váš dojem, váš pocit. V pořádku.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Matematika a pravděpodobnost.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

No... pokud bychom znali celkový počet nabíječek u dálnice, z toho by se pak dalo odhadnout kolik jich je o výkonu 70 kW a více.

Nevím, odkud na iDnes vzali ten počet. Klidně to může být blbost, ale jak říkám, nelze to potvrdit ani vyvrátit, jen odhadnout.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Ale to víte že to jde mít detailně a přesně, Jen u té mapy prosedíte několik hodin. Řeknu Vám přesně odkud to iděs má, vycucali si to z prstu a přibarvili podle nějaké faktické zprávy, která byla o něčem úplně jiném. Takhle to stále dokola u elektromobility dělají.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Napadlo mě, že by to šlo zjistit přes API nějaké té nabíjecí aplikace jako je Open charge nebo Plugshare. Prostě získat JSON data o nabíječkach z regionu podle nějakého filtru. Akorát, že není možné zjistit jestli je to dálniční nabíječka.

Bylo by to rychlejší než hodiny sedět nad mapou, ale údaje získané by asi byly k ničemu :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Mimo dalnice jsou rychlonabijecky v provozu. Zajimalo by me, zda ty zbyle jsou od stejneho vyrobce. Pokud ano, tak proc to nefunguje u tech edf. Mozna se tam angazuje nejaky pitomec ktery nema EV rad.

Docasne ... tak na pul roku. To jeste bude v USA pruser

Obrázek uživatele 13G

OT:

kdo ted potrebuje EV s dojezdem na nabiti 2000km ?
a na co? :-D

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Král je nahý! Teď, v časech, kdy začíná jít z tlustých do tenkých se krásně ukázalo, jak pošetilé bylo dopřávat sluchu a místo ve světle reflektorů tomu malému rozmazlenému švédskému spratkovi! Kdo dnes stojí u kormidel států a snaží se je provést nebezpečnými vlnami? Vesměs osoby se šedinami na skráních, s životními zkušenostmi přímo úměrnými těm šedinám, v Itálii se vracejí do služby lékaři z důchodu.... Najde se v tuto chvíli někdo, kdo ji zase postaví k řečnickému pultíku, našla by ona sama odvahu od toho pultíku kázat jim něco o ukradeném dětství? Jak z pohledu jejího a z pohledu jejich loutkovodičů je beznadějně všem ukradená.....

Copak, že ji lidi poslouchali (to se jako estráda dá pochopit) - ale dyť to byl děs...přišla, nastartovala se, všechny seřvala, všichni zatleskali, odešla.
Ani náznak vize řešení.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Takze neco jako Dlazdic? Napise sem poznmku, kterou nekoho dehonestuje, napise, ze elektromobilita je k nicemu a ani naznak reseni? Smutne je, ze se tolik dospelych chova uplne stejne jako 11ti leta holka...

U ní je to horší...v ní spousta lidí věří a mají v ní modlu.
Ohledně dehonestace, myslím, že A ligu v tom tu hrají jiní borci

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Greta je Ježíš současnosti (pro mě osobně ne). Bez nadsázky.

Nesdilim ten nazor. Aspon nepozoruji v mem okoli, ze by se nekdo k ni upinal. Neco jineho jsou myslenky, ktere prezentuje (netvrdim, ze zrovna dobre, ale ja bych to v 16ti nedelal lepe a kdo vi, zda i dnes). Verim, ze i Vy radeji budete zit ve zdravem zivotnim prostredi nez v nasycenem Nox, Cox, Sox, pmX.Y, armotaickymi uhlovidiky, jist potraviny a pit vodu s ruznymi chemickymi primesi, kde dokazete predpovidat rocni obdobi (jake pocasi, srazky a teploty asi budou 1.1, 31.3. 15. 7., 1. 10.). Nebo se pletu?

No tak to potěš koště - já asi pořád žiju v tom, že tací lidé, mají jasno kdo jsou, kde jsou a kam se chtějí dostat a tuhle vizi racionálně naplňují... a ne že chodí někam vřískat...
ale vlastně ono se to změní...když na maturity se opíší vysvědčení a budou prázdniny ..(doufám, že to maturitní vysvědčení aspoň bude na papíru Zewa softies - aby bylo aspoň jednou k něčemu pooužitelné)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tak ja osobne ji verim, ze lidstvo negativne pusobi na zivotni prostredi tak, jak jej zname a meni je ve stav, na ktery zvykly nejsme ani my, ani vetsina fauny a flory. A verim ji, ze vedci na toto upozornuji uz desitky let a vetsine lidem je to u zadku. A to podle me i z toho duvodu, proc hodne lidi konci v dluhovych patich. Proste spousta lidi nevidi dal jak na par mesicu a vetsina politiku dal jak na 4 roky a toto je beh na desetileti.
Takze ja Gretu uznavam v tom, ze dokaze pritahnout pozornost a takovi lide jsou zapotrebi, kdyz jde o spravnou vec. A o tu pozornost jde predevsim, protoze po ni prijde vzdelavani i ta politicka a financni vule.

Pavlík taky věří a taky si rád povídá.... Kdyby Ti bylo o 25 míň, chytil bys Grétku za ručku a běželi spolu do vonících luhů a hájů... Protože Ti není o 25 míň, bež do háje, s Gretkou nebo bez. Čus, Dlaždič.

Ano, rad zjistuju, co je pro nasi prirodu prinosnejsi. A jelikoz si nemyslim, ze vim vse a ze mam to nejlepsi nacteno, rad zjistim od druhych, jak to vidi. Mimochodem, stale mi dluzite nejake (aspon ramcove) porovnani splodin Vaseho kotle na drev a meho TC. Pokud je me TC tak neeokoligjkce, jak tvrdite, nemam problem koupit drevokotel a topit jim (mimochodem, kotel na drevoplyn ma zivotnost cca 10 let - nejen teoretickou ale i praktickou o strejdy, ktery uz ma nekolikay a to ma vykon na barak poddimenzovany, takze nedoichazi tolik k opotrebeni dehtovanim, TC je na tom daleko lepe.). Komin jsem pri rekonstrukci postavil.
A co se tyce toho, kdyz mi bylo o 25 let mene. To jsem byl pod nazorovym vlivem rodicu a okoli, takze bylo pro me normalni topit uhlim. Od te doby jsem se dovzdelal a taky ten rozdil citim 8 mesicu v roce na vlastni nos (ne vsichni v okoli presli od uhli a ti, co topi drevem, tak ty splodiny stale vypousti do komina a ne obyvaku, aby jim to doma tak krasne nevonelo jak Vam)

Ale jo, ona ráda sdružuje lidi, co věří a rádi si povídají...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ona rada sdruzuje lidi? To zni jako typicka vlastnost autistu (nebo jakou to ma tu poruchu)...

No já bych žekl, že obecně zelené technologie na sebe nadprůměrně nabalují lidi, o kterých by naši předci řekli, že jsou to budižkničemové, co rádi kecají a když přijde na práci tak ruce mají dozadu... zmizí a jdou hledat další téma, který obalí slovy, koncept, vize, rozvoj, revoluce, edukace, evangelizace, hoří pro myšlenku, jsou ve flow, ještě nejlépe to vylepšují, že tvoří obsah a číslují to nejlépe s těčkou např 2.1...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ja bych to zevseobecnil. Jakekoliv moderni technologie na sebe nabaluji ty, kterym se nechce tak makat a chteji si usetrit praci. Obecne na tom nevidim nic spatneho, ze se misto rukou vice pouziva mozek. To se snazim vstipit i detem, ze musi u kazde (opravdu kazde !) prace premyslet a to hodne premyslet.

Asi jsme se nepochopili...já tím myslel, že ze na to nabalují lidští paraziti, kterým je ta myšlenka fuk, ale je trendy a snadno se dá na ní vydělat

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Rekl bych, ze to ale neni vlastnost ochrany prirody ale vlastnost coveka, takze bych kvuli tomu nedehonestoval tu ochranu. Stejne jako u smejdu (prodejcu hrncu) mame uz jasna (snad a i snad i presna) pravidla, mela by se co nedrive vytvorit i zde. Od toho prece ty politiky zivime, ne?

:-) OK Boomer

Ok Snowflake.

Obrázek uživatele M.Krupka

Koronavirus dočasně zastavil výrobu elektromobilů ve Fremontu. Těžko říci, zda je to pozitivní, nebo negativní informace. Ona se zastavila i výroba v jiných oborech. U nás na vesnici zastavil Koronavirus dopravu. Ztišil celkem hodně silnici. Žádný klapot fosilního motoru, minimum smradu. To ticho je až hrobové. To je velmi neobvyklé. Kdyby se musela rouška nosit povinně celý rok na veřejnosti, bylo by menší množství vajglů na chodnících a na parkovištích.
Docela slušná biologická neřízená zbraň, která nabourala světový kapitalismus. Jsem zvědav, kdo z toho vyjde jako vítěz.

Záleží na tom co považujete za světový kapitalismus a čím ho budete chtít nahradit. Může to být Čínský sociální kredit? Systém lokálních feudálů jako afričtí Warlords? Přímá demokracie? Chaoz? Osobně myslím že to čemu se říká světový kapitalismus a projevuje se globalizací, která se projevuje stále rychlejším šířením inovací a vědeckým pokrokem (např. Favipiravir) je systém který už prokázal takovou životaschopnost že ho koronavirus neohrozí. (viz- https://cs.wikipedia.org/wiki/Favipiravir ) (a také - http://www.xinhuanet.com/english/2020-03/17/c_138887971.htm )

Obrázek uživatele M.Krupka

Otázkou je, zda tento globalizovaný kapitalismus má šanci dlouhodobě přežít. Závislost na čínské výrobě tak jednoduchého výrobku jako je rouška,nebo závislosti ropy z Ruska a nebo jen závislost na pizza krabic vyráběných v Itálii. Vemte si systém dotací na kterých dnes funguje spousta firem. Tiskneme peníze, ale virtuální měny nám nechtějí povolit, protože by je government nemohl kontrolovat. A přitom dnes na penězích přenášíme epidemii a obchod s drogami, zbraněmi funguje dál i bez virtuálních peněz.
Airbnb se nám nehodí do krámu a oficiální hotely začneme teď dotovat? Taxikáři rozváží nekontrolovaně po Praze virovou epidemii a proti Uberu se government Prahy nesmyslně postavil. A přitom by zrovna Uber dohledal všechny, které ten řidič vozil. A troufám si říci,že i poskytovatelé služeb Airbnb přežijí tuhle epidemii líp, než současné hotely a cestovní kanceláře. Otázkou je, zda tento systém kapitalismu není překonány tím čínským sociálním kreditem jak píšete. A to je na delší úvahu.
Může existovat něco jako nekonečný růst??

Uff no pojdme udelat trochu osvetu, uz me nebavi cist neustale vsude o tom jak nas “kapitalismus” selhal a pujde do haje.

To co dneska mame neni ani nahodou kapitalismus. Je to tak 30% kapitalismus a 70% socialismus. Skutecny kapitalismus zadne dotace nema, zadne bailouty. Cisty kapitalismus taky nepotrebuje nic jako nekonecny rust nebo tisknuti penez. To zase jen lidi mixujou kapitalismus a Keynesianskou ekonomii, ktera se hodi prave jen a pouze socanum, kteri potrebujou tisknout fiat a rozdavat centralne podle potreby. Vsimni si, ze vse co popisujes sou problemy socialismu kde centralni autorita ridi a rika jak veci maji a nemaji delat, jak se maji prerozdelovat prostredky a co je dobre nebo spatne. To nema s kapitalismem nic spolecneho.
Skutecny cisty kapitalismus sme tu nikdy nemeli. Vzdycky jen ruzne velkou miru socialismu.

PS: , virtualni meny, tedy Bitcoin nikdo nemusi povolovat. Ten nejde zakazat nebo zastavit. To je jako zakazat pouzivani male nasobilky nebo kola.

Skutečný kapitalismus je stejný ideál jako skutečný komunismus. A jak jezdí Tesla 3?

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Souhlas, ono i v USA si kapitalista nemůže podnikat jak chce a musí fabriku zavřít. A jakkoli je to of topic tak si neodpustím- regulace (formou zákazů i pobídek) vždy byly a budou, je tedy empiricky dokázáno že jsou nutné a kapitalismus bez nich fungovat nemůže protože by se zvrhnul ve válku všech proti všem. Doporučuji přečíst Adam Smith- Bohatství národů a Teorie mravních citů. Rozhodně se musí číst obě knihy, dnešní Česko je do značné míry výsledkem toho že Václav Klaus prosazoval myšlenky jen z první, druhou buď vůbec neznal nebo ignoroval.

Myslím, že ekonomický vítěz bude Čína:
1) je to diktatura nemají problém v případě nouze přijmout jakákoli tvrdá opatření
2) je jich fakt hodně, takže ekonomiku udrží v chodu - když tam vypadne 60 mil lidí, tak to ekonomiku nevypne, narozdíl od jakéhokoli státu v EU, nebo v USA
3) už takhle se k nim předalo skoro vše - takže po dobu paralizace se na nich a jejich libovůli state spousta trhů závislých
4) měli to první a už předtím měli s takovými viry zkušenosti

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

V podstatě asi ano a možná má už řešení dnešní krize viz- http://www.xinhuanet.com/english/2020-03/17/c_138887971.htm

Vítěz je už předem jasný...
Příroda, fauna, flora...
Těm je covid ukradený...

Fauna moc ne teda

Obrázek uživatele Kuk

off
První spanilá jízda po superčárdžrech skrz Kanadu od pobřeží k pobřeží za 72 hodin.
https://youtu.be/I8XhUw7p9W0

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Uplne OFF; Kaiser Labus parodie na tuto dobu:
youtube.com/watch?v=9RctJmccO1k
Babiš...
Cože, nepřišly roušky???
A to mi říkáte teď, když jsem řekl, že jich máme dost?
Dejte mi Vojtěcha!
Vojtěchu, jak to že nepřišly roušky?
Cože?
Dejte mi Ovčáčka!
To je Ovčáček?
Takže Vy už to víte?
A co na to Zeman?
Že mlčí?
No tak to je konec...

Tak udělejte čulibrka a máte padáka. :-)

---

hariprasad

OFF
české elektroletadlo
http://qauto.cz/Fenix.htm

o takových projektech bych tu rád četl a ne...

Obrázek uživatele Kuk

http://www.hybrid.cz/rozhovor-martin-stepanek-phoenix-air-o-tom-jak-vznika-prvni-ceske-elektricke-letadlo

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je pecka! Kde sa to dá kúpiť?
:)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

To asi problém nebude
phoenixair.cz

Obrázek uživatele Kuk

off
Tesla nabízí bezkontaktní servis kdy nemusíte být u auta přítomen a otevřete jej mechanikovi na dálku.

Tesla starts offering ‘no-touch’ service by remotely unlocking car to mobile technician
https://electrek.co/2020/03/19/tesla-no-touch-service-mobile-technician/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Americký úřad pro dopravu vydal zprávu o dvou smrtelných nehodách Tesel. I když je v některých bodech kritická tak hlavní vinu za smrt tesle nepřisuzuje.
https://electrek.co/2020/03/20/tesla-criticism-deaths-autopilot-crashes-ntsb/?fbclid=IwAR1u8HnahUZ9aotutnpURvAXqM2LtnHmpQDDe0IzLGoNlMBaVniglo_cY_4

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak určitě, pouze konstatuje, že autopilot a protinárazový systém zafungovaly s nulovou detekcí, rozuměj kamion napříč přes cestu nebyla asi dostatečná překážka, a Tesla to narvala naplno do kamionu asi ve 110kmh. A taky konstatuje, že se podobný případ stal už dříve a výrobci měli upravit dobu kdy upozorni na to, ze ridic nesaha na volant, vsichni upravili jen Tesla se na to vyflákla a je z toho mrtvý. Svym zpusobem asi zafungoval i Darwinuv vyber, holt kdyz se nekdo spoleha na autopilota...

Tak som si uvedomil velku vyhodu EV teraz, ked clovek nemusi ist na cerpacku medzi tisicky ludi, co tam chodia a mozno roznasaju virus a nabije si to doma. Skoda, ze to stastie nemam.

Ja jsem na cerpacce nepotkal tisícky ludí ani nepamatuju...

Obrázek uživatele M.Krupka

Ale tisíce lidí před Vámi sahalo na tu tankovací pistol. To v garáži na vlastní kabel a konektor nějak nepřipadá v úvahu

Obrázek uživatele Marek_

Stačí si vzít ty jednorázové rukavice, co tam mají. A mám i v autě, pro jistotu

Ono, i na ten nabíjecí kabel na veřejné nabíječce sahají lidé, ne? I když, asi jich nebudou tisíce, to je fakt :-) A nebo nabijite jenom doma...

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele M.Krupka

Poslední dobou jen doma. Teď žádné velké cestování ani moc nedoporučuji. Do práce a pak domů.

Obrázek uživatele Marek_

Teď taky nejezdím a netankuji. Počítám, že nádrž mi vydrží tak měsíc, co už ani nepamatuji :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

To byl v devadesátých letech dost průser, nejezdit s dýzlem, benzín to postihovalo méně, protože nafta vodnatěla a ničila čerpadla, která se mazala právě tou mastnou naftou. Teď nevím, jak na tom kvalitativně paliva z hlediska vodnatelnosti a vázání vzdušné vlhkosti jsou. A jsem rád, že to nemusím řešit :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Nevím... Občas někam jedu, samozřejmě, ale není to těch 3-4 tisíce jako obvykle. Ono, i v normálních časech se stane, že auto stojí 2 týdny třeba dovolená. A ničemu to nevadí.

Jo a mám benzín, resp. hybrid.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

14 dní je málo. U té nafty to kdysi chtělo alespoň měsíc, lépe 2. Pak už bylo dobré buď vodu k sudu nebo kanystru slít nebo alespoň promíchat. Což se v nádrži dělá blbě.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

No nevím, jeden můj švagr má traktor, kterým natočí za rok asi tak 30 motohodin (jezdí s tím do svého lesa připravovat si dřevo pro sebe a to je 90% jízd toho traktoru), takže kolik nafty asi tak spálí za rok, že ? Přestože ten traktor v tomto režimu už funguje desítky let, tak pořád startuje na jedno, dvě otočení. Mimochodem, jediná elektrika na tom traktoru jsou světla, takže elektřinu to k provozu vlastně vůbec nepotřebuje ;-).

Obrázek uživatele Radovan

To je ten hluboký omyl Vás, ropáků. Bez elektřiny si ani nešrtnete.
Jednak bez elektřiny nevytěžíte, nedopravíte a nezrafinujete ropu, aby ten traktor měl naftu, a tu zase bez elektřiny nedopravíte a nenačepujete do kanystru.
A jak ten traktor startuje? No potřebuje baterku, jako každý elektromobil. A elektromotor, jako každý elektromobil.
Tou elektřinou nabitou startovací baterií zahřejete naftu, rozjedete elektřinou poháněný startér, elektromotor, který roztočí naftové ústrojí a když budete mít štěstí a elektřiny dost, rozjedou se Vám svíčky a nafťák naskočí.
My na tu baterku a elektromotor už rovnou jezdíme. Bez zbytečné nádrže, nafty, spalovacího motoru, převodovky a výfukového systému.
Na rafinaci (jen na ni) 1 L nafty/benzínu spotřebujeme 1,3 KWh elektřiny. Na to elektromobil rovnou ujede +-10 km. Čistě, tiše, bez smardu, jedů a vibrací. A bez spotřeby kyslíku na hoření.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Radovánku, jen proto, že se tak jmenuješ se můžeš přihlouple radovat nad tím, jak vaše E vehikly voní po fialkách už od samé výroby až po konečnou recyklaci, že?

Obrázek uživatele Radovan

Mohu. Nevoní nijak. Jen spalováci potřebují pořád nějaký kravál a smrad. A pak ho přerážejí umělou chemickou vůní. Elektromobilisté ne.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Ten traktor se startuje klikou a svíčky to jako každý nafťák nemá. A je to nafťák, takže to pojede v případě potřeby i na rostliný olej. Takže tu elektřinu to k provozu opravdu vůbec nepotřebuje ;-)

Obrázek uživatele Radovan

Ani žhavící svíčku? A rostlinný olej prší z nebe, nebo taky potřebuje vylisovat a vyčisti po sklizení rostli, tedy také potřebuje elektřinu?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Nevím zda to má žhavicí svíčku. V zimě se to nestartuje a v létě ji to nepotřebuje. Ostatně z principu žhavicí svíčku nepotřebujete, ten olej (jakéhokoliv typu) se při vstříknutí vznítí sám.

Když Rudolf Diesel vynalezl svůj motor v roce 1892 potřeboval k tomu elektřinu ? Opravdu nejde olej vyrobit jinak ? ;-)

Že se za běžného stavu elektřina k výrobě oleje (jakéhokoliv) používá je druhá věc.

Stare dizle nemali elektricke zhavice ani elektricke startery. V zime sa zohrievali zvonku horakom alebo mali "zhavic" s knotom, ktory sa vyskrutkuje, knot sa zapali, rozfuka ako uhliky v ohni, naskrutkuje naspet a nastartuje. Mensie dizle sa startovali rucne, vecsie vzduchom. Velke dizle sa aj dnes startuju vzduchom.

Obrázek uživatele Radovan

No kdysi taky jezdily vlaky na páru z uhlí. Ale nepamatuji se, že bych posledních třicet let viděl někoho s hořákem u jeho Oktafky f tedeičku.
A jak se startují tím vzduchem bez elektřiny?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Motory so vzduchovym startovanim maju nadrze na stlaceny vzduch, ktore pocas behu motora doplnaju kompresorom pohananym priamo motorom.
Velke - napr. lodne dizle maju len vzduchove startovanie, mensie dizle - napr. motory tankov, BVP-ciek a podobne maju vzduchove startovanie aj startovanie elektrickym starterom, pricom elektricke je zalozne, prevadzkove je vzduchove, ktore nepotrebuje ziadnu elektrinu, vsetky jeho komponenty su mechanicke.
Pri velkych dizloch je to vynutene velkostou - elektricke startovanie by bolo pre ne tazko vyrobitelne a ak sa vyrobit da, tak by sa lahko amortizovalo.
Je jasne, ze elektrina casom zvitazi takmer vsade, no niektore stroje budu aj nadalej musiet byt ICE.
https://www.youtube.com/watch?v=zLfa43_1WH8

Obrázek uživatele Radovan

Díky za rozšíření obzorů. Beru už spalovací motory jako překonanou historii na úrovni oné páry, takže ty různé finesy nestuduji.
Jen je jasné, že na začátku bude muset něco ten vzduch napoprvé natlačit a to tím motorem nepůjde, protože ještě nebyl nahozen. A také po delší odstávce tam budou asi úniky tlaku, takže opět nějaké energie zvenčí, nejspíše elektrická, která to dotlakuje.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

U opravdu velkých motorů může být připojen pro nastartování menší motor a ten se může nahodit třeba ručně (byť třeba jako jen záložní varianta). U toho odkazovaného motoru z ponorky si to umím klidně představit. V ponorce uprostřed oceánu rozhodně nechcete zůstat stát s nepojízdným motorem kvůli vytřískané baterii (nebo třeba zkratované).

Ostatně na ruční nahození klikou jsem měl upravenou i škodu 100 a několikrát mě to zachránilo před rozcvičkou s roztlačováním auta :-).

jak píše ju - ve velkých buldozerech byl skutečně malý benzínový motor na startování - co jsem viděl, tak bylo startování přes spojku - nastartovat benzínový motor, spojka (co si po těch dvaceti letech pamatuju, vypadalo to jako spojení velké startovací kliky), roztočit a nastartovat velký motor, jakmile chytil odpadla spojka, vypnout benzín a běželo to.

Š 100 to snad ještě měla normálně ne? Aspoň my to taky, měli, stejně jako to mě žigulík (licence Fiat 124)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Š 100 neměla startování na kliku normálně. To si tam dodělal můj otec. Znamenalo to udělat na konci klikovky matku "s výběhem" (držela řemenici pro chlazení a alternátor). Vyrobit kliku, udělat díru do zadního čela, vyrobit mezikus do nárazníku a podložky pro nárazník (pak byl o cca 3 cm celkem širší). Takže dohromady docela dost práce.

Z principu to šlo dodělat i na škody 105/102, ale nikde jinde než na našem autě jsem to neviděl a v devadesátkách jsem tím udivoval kamarády. Hodně z nich si rádo ze zvědavosti zkusilo nahodit motor takto ručně, protože už to bylo hodně neobvyklé.

Díky za vysvětlování, nicméně se startováním klikou se setkávám běžně ;). Jak jsme to měli taky a v okolí to měli snad všichni, co tuhle řadu měli, tak jsem měl pocit, že to je všude. Já si to pamatuju, jak tím vždycky protáčeli v zimě studený motor a že u nás v kopcích zima bývala

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Nepocházím z kopců, takže u nás po potřeba nebylo. U nás to bylo záložní řešení, kterým otec prodlužival životnost baterky o 1/2 až 3/4 roku a jako zálohu jsem to používal i já. Např. asi týden jsem takto jezdil když mě odešel startér a než se sehnal a namontoval nový :-)

Při teplotách nad cca 5°C to ručně startovalo dobře. Za mrazu se mě to nepovedlo, tam to chtělo větší otáčky.

Tak to u nás taky, tím, že se protočil motor, to šetřilo baterku, jinak byla pořád oživovací nabíječka.
Se startováním na kliku v zimě - něco pobere startovací sprej, něco injekční stříkačka benzínu do sání - modernější a starší přístup

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ja som pouzival v tuhych zimach kombinaciu - nabijacka a fen na vlasy napojeny do sania. Teply vzduch robil zazraky - S100 nastartovala na prvy krat aj v -15 stupnovych mrazoch.

Napr. buldozery mali (mozno aj maju) pomocny benzinovy motor na nastartovanie velkeho dizla. Nepametam si ci to funguje cez straceny vzduch alebo prevodom napriamo.
Unik vzduchu zo vzduchoveho zasobnika je takmer vyluceny, v tankoch aj bvp ma vodic startovaci vzduchovy zasobnik a jej mechanicky ventil rovno pri sebe (myslim, ze ma aj mechanicku rucnu pumpu v pripade nutnosti dotlakovania). Hned ako sa nadrz po nejakom case behu motora doplni na nominalny tlak, ventil na nadrzi rucne zatvori a otvori ho az tesne pred nasledovnym startovanim.

Obrázek uživatele Kuk

Tudíž je blbost řícz že startujou na vzduch, ale je potřeba říct že je to na stlačený vzduch kterej musel ten rakovinoment natlakovat za spalovaní nafty. Tudíž to startuje na spalování ropy což je u benzíňáku podobné akorát krz baterku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ano, je to naprosto neuvěřitelné, ale naftový motor běží na naftu. To je tak šokující a nové zjištění, že to musí Kuk pro jistotu všem čtenářům napsat a zdůraznit ještě jednou ;-)

Obrázek uživatele Kuk

A benzínovej běží na bezín. Té co. :D
Jsou tací co do toho lejou vyjetej volej, ředidla a jinek sajrajt.
Mluvím o startování koumáku. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To to taky, ale ten úžasný objev mě přijde toto:

"Tudíž je blbost řícz že startujou na vzduch, ale je potřeba říct že je to na stlačený vzduch kterej musel ten rakovinoment natlakovat za spalovaní nafty."

Ono jaksi u spalovacího motoru všechna energie pochází z toho spalování paliva. Bez dobíjení baterie u bezínového motoru moc daleko nedojedete a u dieslu moc krát nenastartujete a veškerá ta čistá elektřina do baterie (počáteční nabití nepočítaje) vzniká spalováním to fuj fuj paliva.

Obrázek uživatele Kuk

Pro tebe je to úžasný objev pro mě konstatování.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Parni valec uz take neni na paru. Vyvoj jde kupredu ale lidska mysl se casto zasekne.

Obrázek uživatele Marek_

Tak to vůbec nehrozí, ty 2 týdny jsou maximum, i když jsem měl diesel.

---

Lexus GS 450h Premium

on myslí asi za den nebo týden v úhrnu. Naposledy jsem stál frontu na benzínce na A10 v Rakousku předloni od té doby občas jsem za jedním autem tady u nás a to jen protože se mi nechce jet jinam, protože tady u té super kvalitu benzínu za népremiovou cenu a mám to přímo na cestě do práce
Za to už jsem viděl zásek u nabíječek - dva stojany, dvacet km v okolí nic, pátek odpoledne...holt se sešli cestou na víkend - je to stejné jako když jsem byl kluk za totáče, přijela cisterna na benzínu a ta byla jediná v nejbližším městě a už byla pěkná několikaset metrová kolona..hezky do nádrže i kanystru a bylo na měsíc vystaráno

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Marek_

Naposledy jsem bral benzín před týdnem a přede mnou jedno auto. Čekal jsem asi dvě minuty než zaplatí a to jenom proto, ze to bylo Tank Ono :-) Jinak tankuji tak 6-8 krát do měsíce a nečekám nikdy.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele spetak

Tak to ti k tomu tankování gratuluju. Už tři a půl roku jsem netankoval a ňák mi to nechybí. Ušetřil jsem 252 až 336 tankování což je bajvoko ( dle obsahu nádrže ) půl milionu. Ale zase jsem utratil asi padesát tisíc za elektřinu. Ach jo, je to na prd.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Obrázek uživatele spetak

.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Obrázek uživatele Marek_

Taky ti gratuluji k tomu, že nemusíš tankovat. Zřejmě je pro tebe a pro tvoje potřeby EV vhodný, tak užívej. Pro mě je teď vhodnější spalovací auto.

Když se situace změní a bude mi dávat EV smysl, klidně si ho pořídím :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele spetak

Díky, trefil jsi to přesně. Už je pro mě vhodný. Promiň předchozí ironii. Situce se změní, dočkáš se toho a držím ti palce, ať to netrvá dlouho.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Obrázek uživatele Marek_

Nic se neděje, v pohodě :-) Nejsem z těch co tvrdí, že elektrika mi nesmí do garáže, jen prostě zatím je ten spalovak vhodnější, no...

---

Lexus GS 450h Premium

Přesně to jsem říkal nedávno, nemusím jezdit na benzínku se všemi těmi smrady od olejů, výparů z paliva a zbytečně čekat na zaplacení. Každý den mám doma natankováno :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ty by sis měl doma fakt nabít - myslím jako nalískat a netrepat kokotiny, kudy chodíš.....

:-) zalez trole

Umite i neco jineho nez nadavat? Co tak nam dat nejakou informci, ktera by nas obohatila. U techto Vasich reakci si jen tukame na celo.

Ach jo dlaždiči, vždyť stačí troška blahosklonosti k těm skalním EV fandům...
Oni jsou neškodní... Ale tebe pořád něčím iritují...?
Mě třeba dneska zrovna iritovali dvounoha prasata co hází odpadky do přírody..
Takže jsem nebyl líný a na cyklostezku jim z přírody natahal pneumatiky, kočárky, světlomety z auta a udělal těm prasatum menší barikadicku...

do te prirody vozi plenulatiky a dalsi tezsi harampadi vyhodit vetsinou ti co maji notne ojezdena auta, takze ano, dal jsi to na cestu presne tem kteri to do te prirody jiste hazeji ....

ukazujes ze lidska blbost je opravdu nekonecna ;) ale tak nejak verim ze si vymejslis a nic jsi nikde nezabarikadoval, protoze to by udelal opravdu jen kral blbcu ;)

Tak já jsem nechal demokraticky hlasovat srnky, veverky, lišky kde chtějí mít ten bordel a jednoznačně se shodli na tom, že na cyklostezce, tam jim to prý překáží nejméně....

Jo, to dává smysl. Obvykle když se jedu projet na kole, tak sebou beru nějaké pneumatiky abych je mohl vyhodit do přírody. Takže si určitě tu barikádičku od nějakého pomateného dobrosera zasloužím.
To už fakt všem jeblo?

:-)
Když se kácí les tak třísky létají...
Ale buď v klidu nenatahuji mezi dva stromy potravinarskou fólii...

Fuj, tohle rčení bolševici tak zdiskreditovali, že mi z toho naskakujou pupínky.
Tak furt lepší fólie než rezavý drát :-b

To hovada natahuji i rezavy drát?
Jinak ještě k té barikadicce.. Pro zvěř je bezpečnější když je ten bordel na 1 místě, navíc lépe viditelnejsim...
A lidske plémě na cyklostezce si aspoň připomene jaký jsou prasata...

A čo také trepol?
Ten, kto má EV, nemusí chytať špinavú hadicu od nafty, čuchať smrady na čerpačke a ísť za svojim obľúbeným (nakazeným) pumpárom aby mu odovzdal svoje peniaze.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Marek_

I když není epidemie, tak na hadici si beru rukavici a platím jenom bezhotovostne mobilem, nesahám ani na terminál. A pokud teď mám roušku, riziko nákazy je stejné jako při nákupu v jakémkoliv jiném obchodě.

A o, peníze mu odevzdám, majitel EV zas svoje peníze odevzdal při nákupu auta, mnohem víc než majitel srovnatelného spalovacího auta. Jo a ta FVE asi taky není zadarmo, že? :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele M.Krupka

Milión lidí a miliony zbytečných rukavic. Předpokládám, že je jednorázová a z plastu. :-) Kde vždy končí??

https://www.thesun.co.uk/news/11225052/coronavirus-spread-petrol-pumps-nurses-gloves/?utm_medium=browser_notifications&utm_source=pushly

Obrázek uživatele Radovan

Přesně tak. Další neevidované zasírání planety v důsledků používání ropných paliv.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak každý to máme inak. Ak môžem za seba, tak keď som ešte nosil peniaze pumpárovi, tak som platil kartou alebo hotovosťou. Smrad pri tankovaní som cítil vždy. Hadicu som chytal tým, čo bolo po ruke, buď jednorazová rukavica, servítok alebo niekedy aj holou rukou, ak tam nič nebolo. Rukavice, špeciálne na tankovanie som nikdy nenosil.
No a teraz som nesmierne rád, že do takých priestorov nemusím chodiť pretože by som musel, nabíjam väčšinou doma.

EV sice stálo viac ako spalovák, ale za ten komfort a dobrý pocit mi to stálo a neľutujem. Do spalováku by ma už nedostal nikto.
FVE samozrejme niečo stála, ale už ju mám zaplatenú energiou, ktorú mi vyrobila za svojich 5 rokov činnosti.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Marek_

Přesně tak, každý to máme jinak a každý máme jiné požadavky na přepravu. Někomu ty požadavky splní i EV a pro někoho je výhodnější spalovací auto. Neexistuje univerzální řešení pro každého.

Klidně prekousnu to tankování a placení u pumpy, protože pro mě je to vyváženo výhodami, které mi to spalovací auto proti EV poskytuje.

Rukavice nenosím, používám ty u pumpy.

---

Lexus GS 450h Premium

Přesně tak to mám i já. Souhlas.

---

Nissan Leaf, Fiat 500e, elektrokolo 500W, FVE 15kWp + 5kWp

Obrázek uživatele Kuk

off
Kdy budou solid state baterie? Co by dup, za 10 až 15 let se objeví první kousky v malých spotřebičích. ;-D
https://youtu.be/x8FEyaZxqAU

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Já současnou epidemii vidím jako soumrak sdílených elektromobilů. Samořiditelné taxíky skončily dříve než začaly. Ledaže by byly vybaveny samočistící funkcí s automatickou dezinfekcí a sterilizací interiéru a klimatizace po opuštění taxíku pasažéry (podobně jako hajzlíky v hotelích typu Formule).

To je zbytocne. Ta technologia nebola pripravena ani predtym. Cele je to otazka technologie a ta nie je dostatocne vyvinuta. Samojazdiace auta so soferom su jedna vec ale auta bez sofera s uplnou automatikou ina. Verim, ze raz to mozne bude ale zatial tam ani zdaleka nie sme.

pokud lidi dodrzuji jista pravidla, tak je naopak zdilena samostatna doprava v tuhle chvili mozna i lepsi reseni nez kuprikladu MHD, viz treba ty skutry Skodovky v Praze, vlastni helma a rukavice a pojedu na tom 100% radsi nez bych jel v MHD, stejne tak prsknout na to z prirucniho spreje na riditka desihfekci je snadne, mam takovou prirucni desinfekci u ve svem aute a prskam si to na ruce pokazdy kdys ted musim na nakup, k tomu nosim i rukavice ktere pouzivaj kadernici pri barveni vlasu

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Víte, já mám s těmi "sdílenými" věcmi hrozný problém. Sdílet je trendy a nikoho už nezajímá, že jde vlastně o klasické půjčovny a liší se jen místo a způsob vyzvednutí. U nás v ulici už dva týdny stojí tři tahle "sdílená" auta a blokují parkovací místa. A ve vedlejší ulici to samé. Pak to najednou zase třeba všechno zmizí, předpokládám že to nějaký zřízenec převeze jinam.

Tak samozřejmě tohle je velká ťafka do všech forem sdílené ekonomiky, nejen aut

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Další důsledek bude, že nebudou třeba auta s dlouhým dojezdem. Tedy osobní. Cestovat do zahraničí už bude jen málokdo. Na jízdu kolem našeho komína postačí baterka 60 kWh. Doba turismu skončila. Už na pořád.

Proboha uvedomujete si vubec co pisete? Nic se nezmeni, za 4 roky po jejim skonceni si na nejakou pandemii vetsina lidi ani nevzpomene.

Obrázek uživatele ozana

Nezapomene, pokud kvůli ní vznikne kvůli pumpování bilionů do ekonomiky hyperinflace.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Obrázek uživatele Kuk

Co to meleš za hovadiny??? Ti kterým umřel někdo blízkej si to budou pamatovat až do konce života. A ti kteří nemoc přežili budou mít možná nadosmrti částečně zničený plíce. Ovládej se nebo radši drž klapačku. >:-((((

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Napsal jsem že si většina nevzpomene. To co píšete dál je pravda a nikde to nerozporuju. Sám jsem pravděpodobně ohrožen víc než vy a mi rodice jsou v té nejrizikovější skupině. Nevím za co a proč mi tady nadavate.

Obrázek uživatele Kuk

Takže ty si sám ohroženej včetně rodičů a klidně projevíš nulovou empatii. No to se maš čím chlubit. Tvoje naivita před kterou jsem tě 1000x varoval evidentně dosáhla vrchlou.

btw Tvůj zoufalej pokus udělat ze sebe chudinku a dojmout mě tím že si víc ohroženej než já ti nevyšel. Jsem stejně starej jako ty a mým rodičům je 80.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nevím z čeho vyplývá Váš názor. Domnívám se, že doba turismu ještě ani pořádně nezačala (pravděpodobná budoucí možnost cestovat i mimo tuto planetu). To je jako kdyby jste po středověkých morových ranách prohlásil , lidé už nebudou nikdy cestovat. A to byla trošku jiná epidemie, často zbyla pouhá třetina obyvatelstva.

Obrázek uživatele Radovan

To jsme už kdysi probírali ve škole, jak paradoxně pak měli k dispozici zbylí lidé spousty zdrojů i pro přežití fakt dlouhých zim nebo neúrody, jen je neměl kdo ulovit, sklidit, zpracovat, uskladnit a opečovávat. Nádherná ukázka paradoxu.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Ne, to si nemyslím, že by doba turismu skončila.
Uvidíte že jen se to trochu vzpamatuje, zase se bude jezdit ale asi ne v tom rozsahu jako doteď, ale i tak hodně.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 14 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Já myslím, že po vyhodnocení epidemie se všichni oklepou a cestovat se bude jako dřív, ale až se vzpamatuje ekonomika, protože ta teď dostane takovou ránu, že z toho možná zemře u nás víc lidí na infarkt než na virus. Nakonec jak všichni přikyvují se nakazí všichni a úmrtnost bude podobná jako u běžné chřipky. Pokud bychom takto řešili každoročně další varianty covidu, které jistě přijdou, no tak bůh s námi.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Pokud každoročně přijde "chřipka", která se bude šířit rychle jako chřipka a pošle 20% nemocných do nemocnice, tak opravdu bůh s námi. V takovém případě by to po pár letech dopadlo jak po vlnách moru ve středověku, protože by zbylo 30-50% geneticky odolného počtu původního obyvatelstva.

Snad to tak nebude, ale pokud bude mít covid-19 miliony nemocných (třeba v Africe) a tedy miliony příležitostí k další mutaci tak tuto variantu vyloučit nelze.

Krize je s největší pravděpodobností vyřešená, kdy ta zpráva dorazí do Česka je sice otázka, ale stejně jako objev penicilinu řešil bakterie tak tyto léky budou řešit viry- viz:
http://www.xinhuanet.com/english/2020-03/17/c_138888226.htm

1***
Jenže tohle nikdy např nepochopí státní zaměstnanci, včetně důchodců...
Ekonomika už dostala těžký knockaut...
A jestli si vláda myslí, že všichni OSVČ budou každý měsíc platit 5000kc měsíčně odvody s nulovymi tržbami..
Nebo že malé firmy spasí nějaký kurzarbeit..
Tak brzo přijde procitnutí...

Stát odpustí živnostníkům cca 2500 Kč za důchodové pojištění. Co to ovšem pomůže herci, nebo např. kadeřinici, která má hrubý příjem 60 tis. měsíčně, na krku hypotéku, dítě, leasing na auto atd. a jejich příjem je NULA Kč. Již dnes je v Praze na pronájem cca 100 restaurací, kolik jich bude za 3 měsíce? Když si vezmete reálný obrat slušných restaurací v Praze je to 1-2 mil. měsíčně s hrubým ziskem 0,5-1 mil., ze které platí nájem, splátky vybavení, zaměstance, energie atd. Stát jim dá na 10 zaměstnanců 130 tis. měsíčně a kde je zbytek? A jak má vyjít číšník s 8000 čistého, když běžně bral s dýškem 30 tis.? Po otevření restaurací budou tady lidi tak vystrašený, že restauracím na další půlrok klesnou tržby na polovinu. Už se vůbec nebavím o miliardových ztrátách velkých firem, ztráty trhu, neplnění smluvních podmínek, úplně jiné kurzy za dovážené zboží, růst cen, růst inflace (tím poroste nájemné apod.) atd.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Jen mě přímo děsí, že vláda si tohle neuvědomuje...
Nebo uvědomuje a záměrně mlčí... Kvůli panice...
Každopádně rozjetý ekonomický vlak neustáleho růstu ve vysoké rychlosti napálil do betonové zdi..
Bude spousta mrtvých, spousta těžce raněných ale i nezranenych, časem se to zase rozjede ale bude to hodně bolet....

Obrázek uživatele Radovan

Přežijeme. Přežili jsme útlum průmyslu a přechod na tržní ekonomiku. Přežili jsme několikery povodně, finanční krizi.....

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak ono pokud je auto s rozumnou spotřebou, tak nad 75 kWh je baterka jenom zbytečně drahá už teď... doba turismu neskončila, jen se omezí a pár let bude turistická krize

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tak baterka je drahá teď, ale za par let ji už nikdo nebude řešit.

No vidíš první kladná vlaštovka v té tvé předpovědi.
:)

Jen tak dál.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 14 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Zdaleka není první kladná, jen někdo v tom hledá pořád ta negativa ;) na to, abych z elektromobility juchal jsem už s moc zkušenostmi z hodně úhlů pohledu, že jsem si prošel fázemi - nadšence, vývojáře, toho, co to organizuje, toho co tvoří koncepci (a pak jde s kůží na trh) i toho, co na to musí sehnat prachy. A nejvíc škod obvykle nadělá nadšenec bez hluboké znalosti problematiky...ti co mají zkušenosti jsou obvykle za morouse...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

A jste v tom zase zpátky.
Udělejte čulibrka a pak máte padáka.

:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 14 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele runner42

Jj, když jsem na začátku měsíce napsal do nějakého fóra, zda bude desinfekce v ceně a že je zábavné sledovat, jak sharingové firmy čumí jak tele na nový vrata, že "sdílené" může pro klienty najednou představovat zvýšené riziko, tak se mohli progresivní frikulíni pos**t.

A kde jsou tyto půjčovny vydávající se za sdílení teď, že?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Radovan

Kde by byly? Normálně fungují. https://www.car4way.cz/novinky/detail/34/jsme-s-vami-i-v-teto-tezke-dobe Dokonce se slevou https://www.car4way.cz/novinky/detail/38/tyden-za-cenu-vikendu

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Ono bude nepochybně vícero věcí jinak, než si teď dokážeme představit. Bude doba před Covidem a po Covidu, o tom nemám pochyb. A v žádném případě není nikde dáno, že je to soumrak elektromobility, to může být také další z řady Vašich netrefených předpovědí, v nichž v tomto segmentu nemáte ani průměrnou statistickou úspěšnost ;)
Ač si možná teď většina lidí myslí, jaká se to na nás snesla katastrofa, tak se určitě některé věci změní k lepšímu.
Je stejně zajímavé, že "brouček" o rozměru 1/100 prům. lidského vlasu, dokáže za měsíc položit na lopatky kapitalismus po celém světě, kdo by to byl hádal, že...

Obrázek uživatele Radovan

Brouček nic nepokládá a kapitalismus už vůbec ne. Spíše nám položí Severní Koreu než třeba Polsko.
Všechna opatření zavádíme my, lidé, sami.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Coronavirus je jen alergická reakce naší planety na...,no třeba i na long range- high performance elektromobily.

Přesně. Jenže to jednosmysloví smradoalarmisti, kteří se množí snad pučením, nikdy nepřipustí.

Obrázek uživatele Radovan

Vy budete asi nějaká sekta, že? Bič boží, bič boží je vyženééé...

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.


Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.