Irsko plánuje od roku 2030 zakázat registrace čistě fosilních aut

Jan Horčík - 07 Leden 2020

Irská vláda aktuálně vydala Akční klimatický plán. Jedním ze 180 bodů je i zákaz registrace nových čistě benzinových a dieselových aut od roku 2030.auto elektromobil nový Nissan Leaf u nabíjecí stanice

Nový elektromobil Nissan Leaf u nabíjecí stanice. Irská vláda si představuje, že než začne nové nařízení o zákazu registrace fosilních aut platit, bude už na silnicích alespoň 950 000 elektrických aut. Pro srovnání, za minulý rok se tam prodalo asi 5000 elektromobilů a plug-in hybridů. Na celkových prodejích ale mají už zhruba 4% podíl.
foto: Nissan

Ministr životního prostředí Irské republiky Richard Bruton při odhalení klimatického plánu řekl, že "Irsko je z 85 % závislé na fosilních palivech".

Cílem země je pokrýt letos 16 % veškerých energetických potřeb z obnovitelných zdrojů (elektřina, doprava, vytápění). Do roku 2050 pak chce Irsko dosáhnout uhlíkové neutrality.

Vláda proto v klimatickém akčním plánu navrhuje mimo jiné investovat do národní sítě nabíjecích stanic a od roku 2045 dokonce přestat vydávat technická osvědčení pro fosilní auta. Kromě toho plánuje také energetickou renovaci minimálně 500 000 domů.

Zpět na HybridPřidat komentář

O.T.
Môže mi nejaký skúsený majiteľ Leaa2, vysvetliť z čoho palubný počítač vypočitava dojazd? Dnes sa ma na to pýtal jeden majiteľ, ktorý si nevedel vysvetliť, prečo mu jeden deň ukazuje dojazd pri 100% nabití 270km a inokedy 220km?
Ak je to z nejakého predchádzajúceho priemeru, tak z akej vzdialenosti?
Ďakujem.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Me by to same zajimalo i i-Mieva. Poslednich 15 km domu to mam do kopce (cesta do Trebice vezme mene nez z Trebice) i presto to po nabyti ukazuje 140 km, i kdyz bez topeni bych ted ujel cca 90 km. Toto uz trva 2 mesice, co mam zimni gumy a stale to pri dojedi tomu ukazuje na 4 carky 36 km, ktere jsou naprosto nerealne. Je pravda, ze poslednich 200 metru to mam domu z kopce, tak snad to nepocita za psolednich 1 km jizdy. Libi se mi zminena vypocet Soulu, ze se jedna o dlouhodoby prumer, to mi z malo predikovanych algoritmu (kde s enepocita s terenim profilem, druhem komunikace, povetrnostnima podminkama) prijde jako nejlepsi.

Obrázek uživatele Radovan

Trojčata by měla počítat dojezd podle posledních 25 ujetých km. Třeba bude problém v rozměru těch zimních pneu oproti letním, auto dostává špatnou informaci.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Diky. Zapocitava do te spotreby i topeni, nebo je zvlast?
Kdyz jsem byl pred Vanoci na srazu v Ostrovacicich, kam to mam 60 km, tak i pres cestu tam, kde z ukazanych 130 km dojezdu (auto nebylo plne nabite) po dojeti s ukazanim 33 km, nabitim na 77 % (nabijecka pri tom vypnula), ukazanym dojezdem 95 km, tak jsme pred jizdou jen zapnul topeni na odmlzeni celniho skla a zbytek jel jen na ofuk skla na zeleno (bez topeni ci klimatizace), stejne jsem dojel domu s 9 km zbytkem. Vyskovy profil 495 doma, 330 Ostrovacice.
Aby si auto myslelo, ze jsme ujel vice, nez jsme ve skutecnosti ujel, musely by mit zimni gumy (stejny rozmer jak letni) mensi prumer a to se mi moc u novych gum nezda.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, protože topení/klima u trojčat brutálně ovlivňuje dojezd. Je to jednoduché. Zapněte auto a mrkněte se na ukazovaný dojezd. Pak otočte knoflík topení i ventilátoru na maximum a ihned Vám dojezd brutálně klesne.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

To mate pravdu, zapnuti na nejpomalejsi vventilator cca 25 %, na max vebntilator ukazuje polovicni dojezd. Tady je obrovska chyba, ze nejde zapnout topeni, kdyz jste na rychlonabijecce a to ani prilozenym radiovym DO. Pokud by slo topit na nabijecce, hodne by to pomohlo (jako pomaha si predtopit auto pripojene na 220 V).
Pockam si tedy na teple pocasi a porovnam pak dojezd ukazovany versus realny. Snad nekdy dojedu > 100 km

Off: 42kWh Leaf v lete v Japonsku. 500km za 12 hodin. Baterka na 52 stupnich. Je top sice Japonsky ale z displeju a tabulek je to myslim jasny dost: https://www.youtube.com/watch?v=B-TfmGLpTg8

Obrázek uživatele Magy

Pokial podobny zakon schvalia v CR, runnera rovno trafi slak. A bude od neho pokoj :D

---

Nissan e-nv200

Veľmi sa neteš. Zlá burina nevyhynie :-(

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele honza.t

Malorka
Poslanci nechtějí na Baleárských ostrovech auta se spalovacími motory! Tamní parlament vyhlásil na rok 2025 konec nových dieselů a o deset let později i vozů spalujících benzín. V rámci boje se změnami klimatu mají dostat jednoznačnou přednost elektromobily.
Nejdřív tak přijdou na řadu půjčovny, které vydělávají velké peníze na turistech. Při pravidelném obnovování vozového parku budou muset vsadit na elektromobily.
Tento rok začína obměna vozového parku kdy mají tvořit elektrické vozy minimélně dvě procenta jejich flotil (původní návrh zněl na 10 %). Během následujících 15 let se podíl postupně zvýší na 100 %.
http://www.hybrid.cz/mallorca-postupne-zakaze-prodej-novych-fosilnich-aut-bmw-tam-buduje-sit-nabijecek

Irsko
Navíc chtějí od roku 2025 fungovat bez uhlí
ttps://www.obnovitelne.cz/cz/clanek/424/irsko-konci-suhlim-a-to-hodne-rychle-uz-od-roku-2025-se-chce-obejit-bez-nej/
Čím se Irsko nechlubí. V největší elektárně pálí „krvavé“ uhlí z Kolumbie
https://www.euro.cz/byznys/zeleni-kritizuji-vladu-irsko-pali-krvave-uhli-z-kolumbie-1426955

Obrázek uživatele Radovan

Pokud Irsko osazuje střechy fotovoltaikami, na kopcích a na moři má větrné elektrárny, na březích přílivové, pak je to velmi rozumná cesta k čistému vzduchu, životnímu prostředí a energetické nezávislosti.
Ale zateplovat domy ostrovy potřebují jako sůl. Moje žena tam dělala au pair po roce 1990 a bylo běžné, že domy neměly dvojskla, prahy pod dveřmi včetně vstupních, odpadní potrubí se tahalo venkem po fasádě, někdy i voda jen tak zabalená v kusu hadru a pak když trochu přimrzlo, tak se sprchovala v koupelně bez radiátoru a voda co přistála na kachličkách normálně namrzala. Taky tam i doma chodí navlečení a pokud topili, tak v jednom pokoji a otevřenými dveřmi pouštěli dále. Topení elektro nebo olejový radiátor.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Jenže Rado, ono tam mrzne jen 2-3 dny v roce a to potrubí venku prakticky nikdy nezamrzne, možná i díky unikům tepla skrz papírové stěny. Ty okna máš pravdu, jednoduchý zasklení a škvíry šílený, jenže to má svoje pro. IRL je ostrov, prší několikrát denně a vlhkost vzduchu je vysoká, starý baráky jsou vlhký až mokrý a všude samá plíseň, topí se topným olejem-každý má na zahradě tank a v něm olej na topení (podřadná nafta-LTO) a normálně přijede cisterna a maník ti natáhne skrz barák až do dvora k tanku požární hadici a doplní olej, že zamastí půl baráku, fleky od nafty na kobercích- normálka, stejně chodí ti keltové doma v botech a nezouvají se. Z toho olejového topení je takový divný vlhký teplo, ta vlhkost je všude a kdyby nebyla těmi netěsnými okny zajištěna provzdušnost tak by jim baráky zplesnivěli a shnili.
Nové domy už jsou v evropském standartu, plastová okna, izolace pod fasádou odvětraná vzduch mezera, rekuperace, odvlhčovače a plynové kondenzační kotle. ale na farmě stejně dál topí pneumatikama z traktoru.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Radovan

Ještě že mají aspoň tu whisky dobrou :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Tak přísně vzato, pokud irská, tak whiskey :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Čekal jsem, kdo a jak rychle se chytí :-)
Náš profesor chemie na gymplu tomu říkal problémový přístup ke zkoušení. Nadhodil blbost a pokud student na ni začal stavět, měl smůlu.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

To já donedávna vůbec nevěděl, co to je, myslel jsem, že whiskey se značí jenom ta americká. Ale ono to prý do USA přišlo od irských imigrantů, takže nejenom americká, ale i irská whisky je whiskey.

Myslím, že spousta lidí to taky nezná, takže rozšířit jim obzory není špatné, nemyslíte? :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Tak o tom žádná, každé rozšíření pomůže. Jak říká Metaxa ve své reklamě - My nepijeme, my objevujeme. :-)
Navíc stále platí, že alkohol je metla lidstva. Jenže zametat se musí.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

To je i v UK. Oni jsou zvyklí. Netřeba řešit.

Take maji kohoutky na teplou a studenou vodu oddelene, jako v Evrope pred 70ti lety. Vubec se nedivim, ze se neciti jako Evropane. Maji bliz k Indii, Pakistanu a Nepalu.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Leo, už to není tak docela pravda. Sice v obchodech stále prodávají takové gumové Y co nasadíš na ty kohoutky, často jsem to viděl hlavně ve vaně a tím si udělají mísící baterii.
Našinec z toho těžce nechápe :)) nicméně, už dávno lidi kupují jen normální mísící baterie jako máme my v čr. Oni jsou ve spoustě věcí naopak, nejen s ježděním v levo, s tou vodou to mají hodně jinak než my. Jako dobrej českej instalatér jsem tam byl za kokonuta. V každým baráku mají na půdě 300Lt bečku, do té přitíká pitná voda a ta se samospádem rozvádí po domě. V celé UK a IRL je běžný beztlaký a samospádový rozvod vody a termostatické vodo baterie mají speciální co pracují s minimálním tlakem.
Ještě nedávno se u nich plyn nesměl dávat do země, všude bomby. Katastrofa, prádelna s 5ti sušičkama prádla napojená na propanbutan bomby.
Jiný kraj, jiný mrav

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Radovan

To s těma bečkama vody na půdě sedí, nedávno jsem řešil, zda si udělat při zachycování dešťové vody i vyžití pro splachování a borec z firmy říkal: Ano, jde to, ale dře to. Jednak je nutno se zbavit veškerého svinstva, co ucpává trysky nátoků do WC, jinak odejdou během chvilky. Druhák řešit to samospádem jako tlakové splachování - dokud držím teče na maximum - ale pak to chce dovézt z Irska vodovodní baterie a nemusí se tolik řešit ten binec z okapů. :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele ozana

:)))

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Obrázek uživatele Kuk

off
Německo se stalo největším trhem pro EV a překonalo Norsko.
https://www.schmidtmatthias.de/post/germany-now-europe-s-leading-electric-car-market

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak se to obejde mild hybridem. Tj. čistý spalovák, který si jen hraje s pidimotůrkem na 48V že je hybrid.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele honza.t

Do kategorie elektromobil se počítají jen Plug- in- Hybridy s možností nabít s externího zdroje (zásuvky)

Pro zajímavost přestavba TRABANT ELEKTRIC 1984 který jezdil na 24V
http://www.trabant.cz/clanky/testy/trabant-elektric-test-sm-c-50-1984

Uvidíme co z nich ve skutečnosti vyleze. Podle mě to vzdají.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Mild hybrid nikdy nebude uznan jako vhodna nahrada spalovaku. Musi to byt minimalne plug in hybrid, viz Praha. A lidi se nauci vyuzivat vyhody elektropohonu a prejdou na cisty BEV. Po spalovaku nestekne brzy ani pes.

to "brzy" bych videl spise na 2 desitky let

Viděl bych to jako v socialistickém vtipu.

Vbrzku se už budou kupovat jen samé elektromobily. Jen bych rád věděl, kde je to město Brzko abych se tam jel podívat.

Obrázek uživatele M.Krupka

Pár veteránů bude jezdit. Ale spíš to bude raritou, jako je dnes raritou potkat na silnici jedoucího kouřícího Trabanta.

Zákaz registrací :) Kuba to kdysi vyřešila po svém, nic zásadního se tam pak s auty 50 let nestalo.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele M.Krupka

Myslíte tu Kubu jako ten ostrov?? Na tom ostrově mají jinou výchozí pozici. Na silnicích není sníh, nesolí tam. Jejich auta jsou montována z několika vozů současně a není problém tam narazit na karoserii v níž najdete motor z Moskviče, jenž má převodovku z Toyoty, přední kola menší,než ty zadní a sedačky jsou Lady. To že ty auta kouří nikdo neřeší. Tohle v Irsku ani u nás neprojde.

No u nás prochází ročně 10 tis. veteránů "kontrolou" a vesele jezdí i když nesplňují standardní podmínky provozu běžných aut. Somozřejmě Irsko je na to úplně jinak, u nás je nesmysl, 80% lidí nemá na nové auto a už vůbec ne na elektro.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Čína připravuje podobný zákon o zákazu spalováků od roku 2030.

https://twitter.com/ray4tesla/status/1210652385867005952

To je spravny smer. Doufam, ze neco podobneho bude brzy i v Cezku.

Jak tu byl nedávno článek, že 90 % znečištění ve městě způsobí 10 % aut, tak jakýmkoli zákazem pro těch "čistších" 90 % aut nevyřešíme vůbec nic.

V Česku by se moc předem neradoval, budeme určitě mezi posledními, co něco takového zavedou. Bureš poslouchá hlas důchodců a ti ekologii neřeší.

Mimochodem to zateplení domů je další významný prvek. Vidím to sám v naší ulici. Já v deset let "novém" domě s kvalitním zateplením topím od listopadu do cca dubna. Starší nezateplený dům topí od poloviny září do konce května a to nemluvím o tom, že protopí 3x možná 5x tolik.

Mám to podobně, v pasivu topím někdy od prosince do března, když mi klesá teplota pod 23 stupňů. :-D

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.


Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-stationNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?