Hyundai začal dodávat první v Česku vyrobené elektromobily Kona Electric

Jan Horčík - 17 Březen 2020

Z české továrny Hyundai v Nošovicích vyjede každý den 150 nových elektromobilů Hyundai Kona Electric.auto elektromobil Hyundai Kona Electric

Hyundai Kona Electric je prvním elektrickým vozem nové generace vyrobeným v České republice. Nově spuštěná výroba v Evropě významně zkrátí dodací lhůty modelu Kona Electric pro evropské zákazníky.
foto: Hyundai

V roce 2020 se má v Nošovicích (HMMC) vyrobit asi 30 000 kusů elektromobilu Kona Electric. V dalších letech už by to mohlo být až 35 000 kusů ročně.

Cílem automobilky Hyundai je snížit čekací dobu zejména v Evropě. O auto je velký zájem, ale dosud se elektromobil Kona Electric vyráběl pouze v Jižní Koreji v továrně Ulsan.

I tam se nyní výroba navyšuje. O auta do zásuvky z Jižní Koreje je v Evropě velký zájem. Letos mají prodeje modelů Kona Electric, Hyundai Ioniq Electric a Nexo překročit 80 000 kusů.

V Nošovicích se vyrábí pouze 64kWh verze elektromobilu Hyundai Kona Electric (150kW elektromotor, dojezd až 484 km). Jde o první elektromobil vyráběný v České republice. Hyundai investoval do přípravy výroby téměř 1,8 miliardy korun. Šlo především o úpravy montážní linky a výrobu forem nových dílů u dodavatelů.

Na výrobu modelu Kona Electric byly připravovány všechny výrobní provozy v závodě HMMC: lisovna, svařovna, lakovna i finální montáž. Montážní linka musela být prodloužena o 15 metrů kvůli novému výrobnímu kroku, který zahrnuje montáž baterie.

Baterie budou vyráběny v Evropě, čímž se zkrátí přepravní vzdálenosti, které musí tyto komponenty překonávat. V areálu výrobního závodu pro ně byl vytvořen nový sklad a jsou na montážní linku přepravovány automaticky řízenými roboty.

V lakovně byl zaveden nový proces dvoubarevného lakování, protože model Kona Electric je nabízen s barevně odlišenou střechou.

Lakování je nejdelší fází výroby. Každý vůz stráví v lakovně 8,5 hodiny. Montáž baterie trvá pouhých 100 sekund. Celková doba výroby vozu Kona Electric je 18,5 hodiny.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Mozna jsem divny, ale neprijde i ostatnim naprosty ulet prodavat male SUV za cenu auta stredni stridy? (Tesla?)
U spalovaku by si kazdy tukal na celo, kdyby hyundai chtel prodavat benzinovou konu za cenu treba passatu, ale u EV to zjevne spouste lidem prijde normalni .....

Už si konečně něco elektrickýho kup a furt tu nebreč, já jsem s cenou v pohodě.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 34 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 52 tis. km.

Obrázek uživatele Kuk

Začni to vyrábět levnějc. Vyděláš majlant. Co ti brání?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Není úlet prodávat diamantové náhrdelníky, když to může nahradit bižuterie?

EV mají nějaké výrobní náklady a náklady na R&D rozpočítaný na celkem nízký objem výroby...

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Nejak mi unika logika toho srovnani? Proste se jen pozastavuju nad tom, ze u spalovaku kazdemu prijde normalni, ze velky spalovak stoji hodne, maly spalovak stoji malo. Ale u EV lidem prijde normlani, ze maly EV stoji stejne jako o dve tridy vetsi EV s nerovnatelnymi parametry...

Obrázek uživatele ozana

Tesla je schopna díky nižším výrobním nákladům na baterie stlačit cenu níž než jiní výrobci, kteří jsou závislí na dodavatelích.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Tomáš

Off: Megatest EV v zime:

https://insideevs.com/news/404632/winter-range-test-best-evs-cold-weather/

"Zboznovana" Tesla Model 3 - nejvetsi pokles dojezdu v zime.
"Nenavideny" Audi E-tron - nejrychlejsi nabijeni (z 10 na 80% za 27 minut)

Budme objektivni.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Kuk

Ty, takovej naivní ukřivděnej snílek nabádáš k objektivitě? No ty máš dost. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Marek_

Ten eTron se stal v Norsku nejprodávanějším autem celkově za leden i únor (nejen za EV), suverénně s velkým náskokem. A hned druhý (res. v lednu třetí) za ním je eGolf. Ale prý teď v březnu zase dorazí do Evropy loď plná Tesel, tak to zas bude jinak, uvidíme. Ale docela překvapení, že tak drahé auto je nejprodávanější.

Jinak, dobře si vedou i Ioniq a Kona, co se týče dojezdu - moc neklesá ve srovnání s WLTP. A i nabíjení u Kony slušné, Ioniq bída.

Docela překvapení je i starý eGolf, pokles oproti WLTP jenom cca. 10% a taky ta nová trojčata z dílny VW - ty nemají ani tepelné čerpadlo, co předpokládám, že eGolf v testu měl.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Co byste si vybral mezi luxusnějšími vozy v elektrice, když je na výběr jen Tesla nebo eTron a Tesla loď jezdí každé 3 měsíce. Asi ten eTron, že? Navíc je to první jakž takž konkurent, doposud nebylo z čeho vybírat, hlavně pro zapřísáhlé koncernisty.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Ano, vybral bych si eTron. Jen se divím, že tak drahé auto je vůbec nejprodávanějším autem na trhu.

A taky jsem zvědavý, jak se ve srovnání s eTron bude prodávat model 3. Až teda dorazí loď. Předpokládam, že prodeje za kvartál už se budou dát srovnat.

---

Lexus GS 450h Premium

Slovnská trojčata podle mě v létě dojedou dále , než podle WLTP. Odhaduji, že bez topení a na letních pneu nebude daleko od 300 Km.

Na druhou stranu dojezd tesly3 560Km je tedy silně optimistický, proto je v případě tesly3 tak velký propad dojezdu.

Už jsem to tu s někým řešil, při vytopeném voze a cestování na dálku, resp vybití baterky v jednom kuse, není zas až tak zásadní když chybí tepelné čerpadlo. Navíc Slovenská trojčata mají malý interiér a tepelně izolační skla.

Tak jelikož Tesla nemá tepelné čerpadlo, tak se není čemu divit.
Ale evidentně se Tesla poučila a pochopila, že promrzlý norský trh je pro ně důležitý. Takže do modelu Y to tepelné čerpadlo konečně přidali.

Obrázek uživatele Kuk

Tesla X sauna v ledovém Norsku i bez tepelnýho čerpadla :))))
https://www.youtube.com/watch?v=3qrmWVaGIP4&t=853s

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tesla Model 3 má v běžném režimu spotřebu 18 kWh/100 km.

Někdo psal u předchozího článku, že tepelné čerpadlo je velmi špatně účinné v teplotách nižších než -10 °C. Tady jen příklad, že teploty po -10 °C jsou velmi raritní i v Alpách. Tato Tesla Model 3 LR AWD "bydlí" v Alpách - 1600 m.n.m. a tato data jsou od října 2019 do března 2020. Klimatizace na 22-26 stupňů.

Ta spotřeba je prostě i v teplotách 0- -5 mezi 18-19 kWh/100 km

https://snipboard.io/34jZ07.jpg

Obrázek uživatele ozana

A přesto dojede TM3 stejně daleko jako vůz s nejnižším poklesem dojezdu za nízké teploty.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Tomáš

Je to tak ale je to dost zvlastni argument.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Zajímavý test, pravda v Norsku se jezdí velmi pomalu a tam ten e-Tron dává celkem smysl, jak vidno i v zimě, kde mu padá deklarovaný dojezd velmi málo. U TM3 nasadili nejvyšší model LR dual, takže kdyby tam byl SR Plus, dojezd byl kolem 270 km. Ten pád dojezdu v zimě je ale překvapivě velký.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele kayaker

Citigo e IV společně se Seatem a VW eUP mají v tomto testu dojezd mezi 220-226km. Jako majitel mohu tyto čísla v zimě mimo dálnici potvrdit. Mimochodem víc, než 40kwh Leaf, což jsem předpokládal.

Obrázek uživatele Alien5

Off Korona :
Pokud se chcete zapojit do hledání léků na nemoci včetně aktuální pandemie můžete svým nevyužitým výkonem pomoct. Samozrejme to jede pod systémem BOINC.
https://www.cnews.cz/folding-at-home-gpu-projekty-hledani-leku-na-koronavirus

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Tak to by mohli aspoň trochu snížit cenu ne???

Obrázek uživatele Kuk

A baterky se vozej odkud? Z Koreje?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

SK Innovation - Maďarsko

kompletace Mobis

---

BMW i3 60Ah - 37.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Kuk

Díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Elektrické dopravní letadlo co chce vyrábět eltřinu třením o vzduch.
No to jsou mi ale věci. :)

Forget Fuel Tanks and Batteries: This New Electric Jet Concept Uses Air Friction to Generate Power
Instead of fossil fuel or large battery banks, Eather One will be powered by air friction across its wings and airframe. That kind of renewable, on-demand energy is a radical proposition.

https://robbreport.com/motors/aviation/business-jet-air-friction-power-2905135/?fbclid=IwAR1_W5zv8MOKcl7c4MyqH7ZIBkcMX4WGnfVdyuQmB4Zu8xpQ_3krB3PYdXM

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No a mohli bysme to nabíjet tímhle:
https://ie.energy/
nebo
http://hmsbturk.com/

Obrázek uživatele ozana

Nejlepší bude volná energie z vesmíru.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Kuk

Nebo z Bureše, ten jí má dost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Krueger

:-)))))))))


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol