Hasiči i policisté v Německu už využívají vodíková auta

redakce - 15 Červen 2020

Ve vozovém parku berlínských hasičů se mezi osobními auty objevily čtyři elektrické sedany poháněné vodíkem.auto hasiči Německo Toyota Mirai auto na vodík

Hasičský sbor v Německu využívá vodíková auta Toyota Mirai. Bezemisní vozy budou sloužit během akcí a k administrativní podpoře berlínského hasičského sboru.
foto: Toyota

Vodíkové Toyoty Mirai slouží i u berlínské policie. Na začátku roku se její flotila rozšířila o dvě tato auta. V Berlíně funguje pět vodíkových čerpacích stanic, Toyotu Mirai lze v Německu koupit od roku 2015.

Nové hasičské vodíkové Toyoty mají příslušné polepy, označení a na střechách výstražná světla hasičského sboru. Za jejich pohon zodpovídá elektromotor napájený z palivových článků, které průměrně spotřebují 0,76 kg vodíku na 100 km, ve městě pak 0,69 kg/100 km, přičemž jedinou odpadní látkou je voda.

Dvě vysokotlaké nádrže na vodík zajišťují dojezd nejméně 500 km a natankování auta trvá jen několik minut, takže nové vozy hasičů budou neustále k dispozici.

V Německu fungují i sdílené jízdy vodíkovými auty
Největší flotilu Toyoty Mirai v Německu má firma CleverShuttle, která od roku 2017 poskytuje v německých městech služby ride-sharingu.

V současnosti má ve svém vozovém parku 45 vozů Mirai, které do této doby celkově najely více než pět milionů km. Na konec roku 2020 se chystá debut druhé generace Toyoty Mirai, nejprve v Japonsku, Spojených státech a v Evropě.

Nový sedan navržený na platformě TNGA se vyznačuje elegantním stylem limuzíny a o 30 % větším dojezdem na jedno natankování ve srovnání s aktuálním modelem.

Umožňuje to zdokonalený systém palivových článků, systém řízení energie, odzkoušený v hybridních pohonech Toyota, a dále použití tří palivových nádrží s větší celkovou kapacitou.

V Česku se čeká na první plnicí stanice

Poptávka po vodíkových vozech roste. Nutnost je ale vybudování potřebné infrastruktury. V současnosti je na světě jen 432 plnících stanic, z toho 330 veřejných.

V Česku by měl první stanici vybudovat Unipetrol. Celkově má v přípravě tři stanice v Praze, Litvínově a Brně, jako další místa připadají v úvahu Ústí nad Labem vedle Setuzy, která vodík vyrábí, a plnicí stanice v Řeži u Ústavu jaderného výzkumu.

V Evropě v současné době funguje 177 plnících vodíkových stanic. Z toho v Německu je jich nyní 87 a dalších 43 bude fungovat do roku 2021. Do roku 2021 bude v Německu fungovat 130 vodíkových čerpacích stanic.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off

150 koňový závěsný elektrický motor od norských Evoy

Evoy Developing 150 hp Electric Outboard Motor With Hurtigruten & Frydenbø
https://cleantechnica.com/2020/06/15/evoy-developing-150-hp-electric-outboard-motor-with-hurtigruten-frydenbo/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Podle mě udělat motor je to nejmenší co se týče lodi. Teď jak tam nosit baterie, nebo pokud tam budou baterky napevno, tak jak nabíjet?

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Zrovna loď je pro baterky dobrá - šup s nima do kýlu a je vyřešený balast pro těžiště - nadimenzovat, aby cestovní rychlosti byla optimální vybíjecí proud a hotovo..., pak šikovné nabíjení a termal management a baterka běhá prakticky v podmínkách LCC testu (její sen)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

.

Obrázek uživatele Kuk

off

Zajímavý pohled na pálení biomasy čili lesů z Ameriky v britskejch elektrárnách od majitele nabíjecí sítě Ecotricity Dale Vince.

"Some interesting news today about Drax, the huge ex-coal burning power station that recently and controversially got planning permission to expand - against the advice of planning inspectors for climate change reasons.

The Telegraph reports that Drax receives £1billion a year in direct subsidies and £333 million more by avoiding tax as a carbon neutral fuel.....

I don’t know what tax that is because for several years now green energy has been paying a carbon tax (the Climate Change Levy) thanks to Cameron the Husky Hugger for that.

Worse still the same report reveals that Drax is burning wood from trees that take 150 years too regrow - this is not carbon neutral, because the life cycle is too long - we have ten years to get to zero emissions, even our government plan to do it in 30 years - impossible by burning 150 year olds trees.

Finally on the planing front, the Secretary of State not only overturned Inspectors advice to give planning permission to Drax - in the face of these climate concerns - in the last couple of weeks he also turned down an extension to The Thanet offshore wind Project.......

The government just doesn’t get it - For them it’s business as usual and lip service to the environment."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

:-(
Skoro to tak nějak připomíná náš "solární průser"....

V Japonsku jsou Mirai v bazarech k mání za směšnou cenu. Takovýhle nákupy jsou zločin, vyhazování peněz daňových poplatniku. Mirai je luxusní auto jen pro 4 lidi, používat ho pro hasicskej sbor je totální blbost.
Jedna mi parkuje před barákem, soused.

tak v osobakach nejezdi hasici k zasahu, osobaky se pouzivaj vesmes na jezdeni po revizich, vysetrovatele na mista uhasenych pozaru a tak, tak 1-2 lidi, vesmes by jim na takove jezdeni stacil kdejakej malobaterkac :) v CR na to jsou dokonce statistiky najezdu u IZS, takze se vi kolik najezdi rocne v prumeru auta policie, hasicu i zachranky

Ne asi. Citigo by tam udělalo takové parády za zlomek ceny. A nemuselo by se řešit jak tankovat vodík.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Kuk

S vodíkovým autem k požáru, jak příhodné. :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

pochybuju ze s tim nekdo pojede k pozaru, v CR k pozaru taky nejezdi osobakama, kdys tak treba zasahovym vozidlem ktere bejvaj spise kombik nebo nejake SUV, a i tak to stoji nekde opodal aby bylo bliz misto pro velkou hasicskou techniku

Obrázek uživatele Krueger

Kolik km vydrzi ten palivovy clanek? Mate nekdo info? A to ma jeste baterii 20kWhcca? Uz s tim nekdo nalital aspon 200tisic km?

V Berlíně 5 čerpacích stanic v jednom městě a u nás čekáme už roky na jedinou veřejnou...

taky nemaj skoro kseft, tempem jakym u nich zakaznici kupiji vodik se ty cerpacky budou splacet nekolik tisic let :D

jiz dnes pri dnesnich cenach vystavby beznych cerpacek je navratnost dost sporna a nebejt druhotneho prodeje tak se spousta modernich cerpacich stanic nema sanci zaplatit ani do 10 let provozu, a to se bavime o cerpackach s vytoci 20 tisic + litrtu paliva za den, takze neco jako vodikova cerpacka kde 1 tankovaci stojan s cerpaci infrastrukturou stoji tolik, co cela moderni cerpaci stanice s 10-16 cerpacimi misty a kompletnim zazemim pro mensi obchod a obcerstveni, nema sanci si na sebe ani vydelat z provozniho hlediska, natoz aby se to jeste zaplatilo, ji zi omezenim skladovaci kapacity je to vesmes odsouzeno k neuspechu, nikdo normalni by z v lastnich penez neco jako vodikovou cerpaci stanici nestavel, protoze kdyby mu tam nahodou zacali jezdit zakaznici pro ten vodik, tak po 2 aute by bud musel dat ceduli ze jiz nema vodik a nebo by tammusela pendlovat "cisterna" s adlsim vodikem nekolikrat za den :D

Nemci si to dotujou skrze par lobistu z petrolejarstv kde si porad par lidi naivne mysli ze petrolejari maj jeste sanci alespon co se tyce plynu, protoze vodik z drtive vetsiny pochazi prave z dovazeneho zemniho plynu ;) vsechny ty jejich pokusy o ziskavani vodiku z prebitku z OZE ztroskotaly hned pote co se do nich prestali lejt dotace ;)

codik v Nemecku je neco podobneho jako Babis v CR, jedna velka dir a na penize pro par vlivnych u koryta

No a to se nebavíme o tom, že ta stanice má velmi omezenou kapacitu aut za den (kolem 30-50). Studie kterou se ministerstvo ohání říká, že do roku 2030 tady bude jezdit minimálně 50 tis. vodíkových aut, to je vidět jací rádoby odborníci s nimi spolupracují. V Německu je 90 vodíkových stanic a stejně ty auta v měřítku BEV nikdo nekupuje, natož v měřítku ICE. Asi je někde vyvěšená pobídka, že která strana to prosadí dostane odměnu 500 mil. Kč, jinak tomu nerozumím, že se tím někdo zabývá.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Jde o to, jestli jí tu někdo chce. Prodle mě to jsou vyhozené peníze.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Kuk

Však jedna stanice stojí kolem 2 milonů $.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je nějak hodně, nepleteš si čerpačku s výrobnou? Si myslím že to nemůže bejt výrazně dražší jak čerpačka na LPG. Pokud nádrže natlačí cisterna na vyšší tlak, nemusí tam být ani čarpadlo, do aut to poteče samo.

Nejdřív si o tom něco přečti abys nedělal ze sebe hlupáka.

Třeba tohle? 26 míčů

https://www.irozhlas.cz/ekonomika/unipetrol-cerpaci-stanice-vodikova-stanice-benzina-petrochemie_1907262123_cha

Píšou tak o zhruba poloviční ceně než psal kolega,ale fakt jsem nikde nevyčetl, jestli je to jen za stanici, nebo i za výrobnu, upravnu, čistění a kopresorovnu, jestli dáš nějký odkaz budu rád.

Podle mě je rozdíl, mezi nějakých závodem na výrobu vodíku a obyčejnou třeba i kontejnerovou vesnickou plničkou.

třeba takováhle
http://www.hybrid.cz/dansko-ma-devet-vodikovych-cerpacich-stanic

Taky tam píšou , že cena je srovnatelná jako stanice na benzín, je to logický nejvíc stojí stejně pozemek a budova. Těch pár trubek a tlakových nádrží to už je nic.

U nás se staví zásadně za dvojnásobek, takže bych někam na západ nekoukal, tedy reálné česká cena bude 50 mil. s dotací 80% a za den může natankovat neuvěřitelných 50 aut, to je bomba (tedy pokud dorazí kamion s vodíkem a nedojde to uprostřed dne)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Kuk

1 milion $ je minimální cena.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

:)) LPG si můžeš čerpat doma. Stanice na vodík je naprosto jiná liga, stávala kolem 100 mil. ted kolem 50 mil. V ČR kdyby se vybudovalo rozumné množství tedy 50, tak by to stálo 2,5 mld. a jen režie těch stanic by byla majlant. Celý vodíkový projekt je totální blbost, kterou tlačí naftový průmysl. Netuším kolik lidí si koupí Mirai nebo Nexo vzhledem k ceně, ale asi výrazně méně lidí, jako si koupilo Teslu S. Na vodík se jezdí výrazně dráž než na benzín, zvláště teď.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele ozana

Vodík se musí před přečerpáním do nádrže auta vychladit na -60°C a je tam spousta dalších komplikací, opravdu to není jako CNG.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

To si zase pltete s kapalným H2 pro kamiony . Míraj jezdí na stlačený ,ten se tankuje v plynné formě při pokojové teplotě.

Obrázek uživatele ozana

Ne, nepletu. Mínus 60°C nestačí pro zkapalnění vodíku.

"Skladování vodíku v kapalné fázi:

Běžně využívaná fosilní paliva je možné skladovat v kapalném stavu za běžných teplot a při relativně nízkých tlacích, oproti tomu kapalný vodík je skladován při teplotě -253 ºC; s tím souvisejí zvýšené nároky na použité materiály a vysoké energetické nároky na zkapalnění."
https://www.hytep.cz/cs/vodik/informace-o-vodiku/transport-a-skladovani-vodiku/618-skladovani-vodiku-i

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Tak proč chladit? V autě by se stejně ohřál?

Obrázek uživatele ozana

Asi aby se ho do nádrží dalo natlačit dostatečné množství

4. Exchanger
Before it is distributed, H2 is cooled using the exchanger and the refrigeration unit.
https://h2me.eu/about/how-an-hrs-works/

"To prevent expansion and to maintain energy density while being pumped in at high pressures, hydrogen must be cooled through a heat exchanger before it passes through a pump. The cooling prevents the vehicle's onboarding tanks from overheating, speeding up fueling."
https://www.caranddriver.com/features/g15376667/how-a-hydrogen-filling-station-works/

Aby se zabránilo expanzi a udržovala se hustota energie při čerpání při vysokých tlacích, musí být vodík ochlazován pomocí tepelného výměníku před tím, než prochází čerpadlem. Chlazení zabraňuje přehřátí palubních nádrží vozidla, čímž se urychluje doplňování paliva.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Netuším, kde se dá do kamionu načerpat kapalný vodík, energeticky je to nesmysl, protože zkapalnit vodík spotřebuje asi 40% energie vodíku, který zkapalňujeme. Pokud se bavíme o autech na H2 s palivovým článkem, tak se tankuje v plynném stavu byť stlačený na 700 bar.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

"Zdroje jsou." nakej komous

a

"Dluhy se neplati." nakej Paroubek.

Vodíkové auto pro hasiče = vražedná kombinace, to nevymyslíš.....

A tak hasí se i tlakovou vlnou :-D

No vždyť píšou, že při provozu je jediným odpadním produktem voda, ne? A hasiči hasí vodou. Takže to někomu může připadat logické :-)

Taky mi to napadlo.

Obrázek uživatele Kuk

Přesně.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

.

Poptávka po vodíkových vozech roste.

Pravda, německé bazary to nestačí vykupovat lehce jeté za polovinu ceny. Pro hasiče to je fajn, mají to hašení hned u ruky :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-stationNabíječky elektromobilů Circontrol