Grasel rozváží po kraji jídlo v elektromobilech

Jan Horčík - 22 Září 2020

Rodinný penzion Grasel v malé vesničce Nové Syrovice na jihu Moravy provozuje mimo jiné i rozvoz jídla do širokého kraje. Už několik měsíců k tomu úspěšně využívá čtyři elektromobily Nissan e-NV200 (40 kWh).elektromobil Nissan e-NV200 u rychlonabíjecí stanice Penzionu Grasel

Elektromobil Nissan e-NV200 u rychlonabíjecí stanice Penzionu Grasel
foto: Hybrid.cz

David Šindelář, majitel penzionu Grasel, se o elektromobilitu už dříve zajímal jako nadšenec. Přišlo mu, že provoz elektromobilů by v jeho podniku mohl být pro rozvoz jídel výhodný. "Přišlo mi sympatické, že jsou tam výrazně nižší servisní i provozní náklady," říká.

Rozhodl se proto využít dotačního programu ministerstva průmyslu a obchodu a nahradit čtyři naftové dodávky Fiat Doblo a Fiat Fiorino. To bylo už před čtyřmi roky. "Výběrové řízení se nám dvakrát kvůli různým nedostatkům nepovedlo, vyšlo to až napotřetí," vysvětluje Šindelář.

Protože elektrických dodávek ještě před pár let mnoho na výběr nebylo, padla volba na Nissan e-NV200. Původně plánoval nákup starších modelů s 24kWh baterií, ale protože se výběrové řízení dvakrát nepovedlo, nakonec skončil u nákupu novější verze se 40kWh baterií.

Výsledná dotace na jedno auto činila asi 230 000 Kč. Reálný dojezd vozů je podle Šindelářových zkušeností 220-250 km. Obsluhují přitom trasy do 100 km, takže bez problémů vše zvládají.

Vysoutěžená cena byla asi o čtvrtinu nižší proti ceníkové. Ve výsledku tak bez DPH vyšel nákup jedné nové elektrické dodávky podnikatele na zhruba půl milionu korun. Dobu návratnosti si Šindelář podle svých slov nijak zvlášť nepropočítával.

"Stejně jsem potřeboval nakoupit nová auta. A tady jsou ty přínosy úplně jasné," vysvětluje svou volbu. Kromě dotace na samotná auta využil také dotaci na pořízení rychlonabíječky. Ta nyní stojí přímo před penzionem. "Tam je dotace 80 % z ceny," říká.

Pět let musí rychlonabíjecí stanici provozovat jako soukromou, posléze ji může otevřít také pro veřejnost, na což už je připravená. Své čtyři elektromobily nabíjí jak u ní, tak i z běžné zásuvky.

Zcela vybitý Nissan e-NV200 s 40kWh baterií se z běžné 230V domácí zásuvky nabíjí asi 20 hodin. U rychlonabíječky to trvá asi 45 minut. Ani stavba rychlonabíječky ale nebyla úplně bez problémů.

Penzion totiž neměl k dispozici dostatečný příkon. Šindelář proto požádal E.ON o navýšení. Firma musela vybudovat nové vedení, což trvalo přes 25 měsíců. Kvůli různým problémům ale nakonec musí být stejně výkon 125kW rychlonabíječky omezen na 80 kW. Spravit by to měla nová trafostanice, kterou E.ON slibuje vybudovat za několik měsíců.

David Šindelář si u nových elektromobilů pochvaluje tichost, akceleraci, prostornost i pohodlí (hlavně to, že nemusí se řadit). Okolí ho varovalo, že bude mít problém s bateriemi. "Lidi mi říkali, jak je budu muset po třech letech vyhodit a vyměnit za nové v ceně nového auta. Potěšila mě proto velice dobrá záruka na baterie v délce osmi let," říká Šindelář.

Dnes už by ani jeho řidiči neměnili. "Přitom původně byli hodně skeptičtí, jak to tak u nových věcí bývá," směje se Šindelář. Do budoucna bych chtěl pořídit i velkou dodávku. Hodně se mi líbí nový Volkswagen e-Crafter, ač má na jeho vkus stále ještě příliš nízký dojezd.

Nákup elektromobilů pro Pension Grasel byl podpořen z fondů EU

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář

To s tím, že to občana nestojí níc myslíte vážně??? Dívám se na fakturu a ten poplatek na obnovitelné zdroje je co? A není to pár korun.

Obrázek uživatele Kuk

To doplácíš na Burešovy bioplynky kobliho.
Příště nevol eStáBáky ty troubo.

Vláda nás odřízla a dotuje jen Babišův bioplyn, teskní solárníci. Agrofert to odmítá
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/novela-zakona-o-obnovitelnych-zdrojich/r~3761033a8fa411ea8972ac1f6b220ee8/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Měřil jste si teplotu, cítíte se zcela zdráv? Doporučuji ulehnout, v případě přetrvávajících potíží vyhledat odbornou psychiatrickou pomoc.

To máte řádně popletené. Platíme na solární barony z roku 2010. Ti dostávali 16 Kč/kWh a mají to zaručené na 20 let. To byla velká chyba. Dnešní soláry na střechách dostáváme tržní cenu a nikdo na nás nedoplácí.

Obrázek uživatele ozana

Kdybys na té faktuře měl poplatek za hlídání a likvidaci jaderných elektráren tak bys řval jak tygr.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Máme dvě jaderky a poplatek tam nevidím. Tak to opravdu není je argument.

Ten vycet vedlejsich nakladu na jaderny prumysl vcetne provozu az po likvidaci JE by byl docela dlouhy. Kdyby to obcan videl cerne na bilem kolik ho ta sranda stoji, asi by tolik nejasal. Proto se takove polozky nikdy nesmi objevit. Co obcan nevidi, to ho neboli. A necha si vse libit.

Hmm, jak se dívám, tak největší položka je v zásadě za distribuci. A co teda vlastně nemám vidět, konkrétně. Jinak to jsou jenom kecy jedna bába pouvdala.

Ty vedlejsi naklady jsou hrazeny z verejnych rozpoctu. Ty ve vyuctovani fakt nenajdete. Treba ty rakety, nebo urad pro jadernou bezpecnost, ruzne vyzkumne instituce, urychlovace nebo naklady na vysokych skolach atd.

rakety? urychlovače? vyzkumné instituce? náklady na vysokých školách?

Tak abychom si to ujasnili, říká se tomu vzdělání a výzkum. Tyto náklady zde budou s i bez JE.

Jediná položka je opodstatněná a to úřad pro jadernou bezpečnost, který však považuji za užitečný a chránící nás před riziky.

PS: Ale ty rakety pořád nechápu.

Ministerstvo obrany poridi rakety za 10 miliard kc. Jako duvod je m.j. uvadeno protivzdusna ochrana JE Dukovany a Temelin.

A kdyby ty Dukovany a Temelín nebyly, tak bychom nechránili svůj vzdušný prostor? Ja mýslím, že 10 miliard na ochranu hranic je úplně ok. Chceš-li mír, připravuj se na válku.

A JE s tím nemá nic společného. Jen se to hodilo do zdůvodnění.

Já se bojím, že do nových jaderek navrážíme strašné prachy a nakonec nám to okolní státy nedovolí spustit. Celý svět jde cestou solárů a my musíme vymýšlet něco jiného. Ale úplně proti jaderkám nejsem, opravovat ano ale stavět nové už ne.

Ano, racionalita a EU jsou vzájemně nekompatibilní a blíží se doba rozhodnutí mezi svobodou a komunismem. Já v tom mám jasno a nepochybuji, že spousta lidí tady také. Jen každý jinak.

Ja se nebojim, ja to beru jako fakt. Vse ostatni vidim podobne.

Hnus velebnosti, zas*aná EU s těma jeji dotacema. Proč mám jako dańový poplatník dotovat soukromý sektor. Tohle je normální sprostá zlodějna, pryč z EU, dokud je čas.

PS: A laskavě označte článek jako placenou inzerci.

Obrázek uživatele Kuk

A hele další kremelskej fašounek co si nevidí do huby.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Známá firma KuK, kdo nesouhlasí s dotacema je příznivcem Kremlu. Jak logické. A opravdu nechcete ať komentuji logičnost a správnost tohoto komentáře, že?

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Nezáviď !! Seš nasranej, že sám díky své lenosti máš hovno a budeš plivat jedovatý sliny po druhejch ! Já té firmě fandím, byla možnost využít dotace tak ji využili, tu možnost má každej, ale nejvíce mi dělá radost, že jezdí na elektriku, protože k smrti nenávidím starý smradlavý vraky i nový prdítka všech vozím jídlo a pizzérek a podobnejch co vezou 200gr jídla a smrdí a čmudí, parkují třeba i 3/4 hodiny se spuštěným motorem a ničí vzduch k dejchání nám všem.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Jaký je kauzalní vztah mezi tím, že dotace jsou zlodějna, protože abych někomu něco dal, musím to nejprve někomu krást a mým závidění/nezáviděním? A co o mě vlastně víte, když víte že závidím a mám hovno. Ale to tak politici a jiná lůza dělaji, žvaní hlouposti, protože toho ví velice málo a mají potřebu se vyjádřit.

To co předvádíte, je jen obhajoba zlodějny, hodné bolševické lůzy. A EU se svou politikou je komunismus, dokonce došli dál se svým experimentem nepodmíněného příjmu. To se našim komoušům nikdy nepovedlo.

PS: A s někým takovým jako jste vy, si rozhodně netykám.

Pane racionalisto, jestli máte na mysli tento příjem:
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Základn%C3%AD_nepodm%C3%ADněný_př%C3%ADjem,
velmi by mne zajímalo, co jako občan máte proti. Jednou z myšlenek pro jeho fungování je to, že každý stát má nějaké přírodní bohatství, které kdyby se nerozkradlo (ať například uhlí vytěží kdokoli, podstatná část zisku by měla zůstat státu a tudíž všem občanům, místo aby jej uhlobaroni vyvedli do daňových rájů) příjem z něj by z velké části pokryl těch tuším 6000Kč uvažovaných u nás. Další část pokryjí úspory na byrokracii sociálních dávek. Dosavadní zkušenosti ukazují, že lidé mající jistotu bydlení a jídla (bez práce) překvapivě nezleniví, ale jsou aktivnější, sami si najdou zdroj obživy, děti chodí víc do školy atd., viz Wikipedie. Jinak to, že EU z velké části ovlájí lobbisti a je přebyrokratizovaná, o tom žádná. Taktéž dotace nejsou ideálním nástrojem pro dosažení i prospěšného cíle. Ovšem to, že jednotná Evropa by měla ve světě zcela jinou pozici než spolek rozhádaných států, nelze popřít. Takže dál plivejte obecně na EU jako znalec světa z pivnice, místo poukázání na konkrétní pozitiva a negativa. Jistě tím prospějete dobré věci.

Základní příjem ve výši cca 6000 Kč měsíčně by prosím řešil co vlastně ?
To že nezaměstnaní, důchodci (ať už starobní či invalidní) by pod mostem neumřeli hlady, protože by měli peníze na jídlo a už na nic jiného ? Pro nepracujícího člověka to je částka, za kterou nepřežije a pro pracujícího to je částka, která je příjemný bonus, ale nic neřeší. Pokud by to měla být částka něco řešící (cca jako dnešní důchod), tak to totálně zrujnuje rozpočet.

Jak dopadaná kultura lidí, kteří dostávají dostatek peněz k přežití za nic už víme. Pěstujeme si v ČR v některých lokalitách takovéto lidi ve druhé, občas i ve třetí generaci a není to hezký pohled. Většina obyvatel při dostatečném příjmu za nic rozhodně nezačne ve volném času "studovat Vergilia v originále". Socialismus alespoň nutil lidi chodit do práce. Dostávat dostatek peněz za nic by dopadlo hůře než socialismus.

Pro Jimmiho a racionalistu: právěže těch 6000Kč (cca 20% průměrné mzdy má daleko do socialismu (kde vynikali flákači co uměli nejvíc vydělat kecáním a zabíjel ty, kteří v něčem vynikali), ale mnohým by dal svobodu například odejít ze zaměstnání, kde se mi nelíbí a nemám jistotu nového místa. Pokud například bydlím ve svém, vystačím nějaký čas s příjmem jen na jídlo.

Byla by to takova dividenda pro kazdeho obcana. I kdyz staty jsou vetsinou totalne zadluzene, je to u vsech narame vynosny kseft. Danim a smrti nikdo neunikne. Akorat to rozkradani "elitami" je problem a proto se nedostane na vsechny.

Vaše tvrzení, že lidé nezleniví bylo vyvráceno experimentem jménem socialismus. Jak vypadal ekonomika nemotivující lidi víme. Tedy nejen, že základní předpoklad k tomu, aby to vůbec mohlo fungovat, je nepotvrzený, on je dokonce experimentálně vyvrácen. A byl to sakra dlouhý experiment na jehož konci byla země s výrazně horší ekonomikou než ty, které se experimentu neúčastnily.

EHS jako společný trh samostatných států bez cel, super myšlenka. Ta fungovala a nejsem proti.

EU jako levicový státní útvar požírající suverenní státy po prosazení euroústavy zvané Lisabonská smlouva. UK to vyřešila a my si budeme muset rozmyslet, co je přednější. Zatím předvádíme dost tragické představení, když u vystoupení z EU přemýšlíme zda se nám to vyplatí, místo toho zda to je správné. ČR zanikne pokud nevystoupí z EU, ale to asi nevadí, v historii se to stalo nesčetněkrát.

Mel byste se prejmenovat. iracionalista by vam sedelo uplne presne jak prdel na hrnec.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

No ty vole ty seš kunda jakou jsem ještě neviděl !! Tykat si fakt nebudem a potkat tě věkde venku live to fakt rači ne. Vole fakt nechápu kde se podobní dementi na tom světě berou.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Ale, primitiveček se nám rozčílil. To naštve, když zloději někdo řekne nekraď. Á propós, zlodějna je to umožnění dotací, nikoliv to, že ji někdo využil. To samé fotovoltaika.

Fotovoltaika, pane racionalisto, není zlodějina, ale všeobecně prospěšná technologie (lidem i přírodě). Zloději jsou konkrétní lidé, kteří léta blokovali aktualizaci výše dotací dle vývoje cen této technologie. Tedy ne dotace na FVE, ani zelení, kteří je navrhli uzákonit, ale konkrétní lidé, kteří toho zneužili. Konkrétní jména jde i dnes dohledat, takže zkuste jmenovat konkrétní viníky a ne technologii.

Fotovoltaika je zlodějna a nemá nic společného s technologií. Pokud by nebyly dotace, jako prostředek zlodějny, pak by žádný FVE tunel nebyl.

O tom zda to je prospěsné můžeme dlouze diskutovat. Já na zastavěných polích nic prospěšného nevidím. Dvě či tři jaderky jsou mojí preferencí. A mimochodem, vina tady neleží jen na zelených, jediná ODS má v tomto čisto, lidovci i CSSD to podpořili. A V. Klas to odmítl podepsat, místo něj to udělal Paroubek.

Zajímá zbytek světa co instaluje FVE čezký tunel?
"Zastavěná" pole určitě rád vysvětlí nějaký sedlák...

Zda ve světě někoho zajímá tunel, co to má společného s příspěvkem? Zastavěná pole, nějak mi nedochází, co je třeba vysvětlovat, ale pokud se dozvím něco nového, určitě si to poslechnout neuškodí.

to mě ani nepřekvapuje...
ale místo sedláka stejnou službu udělá i strejda Google...

Google poradil "Fotovoltaika na pole nepatří"

Aha, takže ty stotisíce lidí co dostali dotace na zateplení, na kotle, na dešťovku a na FVE jsou všichni hajzli? Mluví se o tom, že FVE bude na novostavbách povinně i když to lidi nebudou chtít. To budou taky hajzli? Trochu se lidi vzpamatujte a nezáviďte. Závist je strašná nemoc, bohužel nevyléčitelná.

Ti lidé nikoliv, ti kteří tyto dotace schválili jsou ti kteří kradou a pro ně to platí. Jinak řečeno, pokud někdo něco ukradne a část toho rozdá, pak ti co si to vzali nejsou zloději a ten co to ukradl zůstává zloděj i přesto, že část rozdal.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

ti všichni co jim není ůplně jedno co dýcháme, ti co investují nemalé prostředky do ne příliš žažitých novinek a stát který ví, že je to drahé a často nad možnosti běžných lidí se to snaží alespoň nějak podpořit, všichni jsme podle ,,někoho,, zloději.
Pan zvracený asi nezná správný význam slova zlodějina.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Bla bla bla, kecy žvásty. Skoro bych uronil slzu, jenže neuroním. Proč? Protože kecy o životním prostředí, jako ospravedlnění neetického chování, si mohu vymyslet taky. A ještě přidám obrázek dítěte s otázkou, jakou plánujete budoucnost? Ale neudělám to, protože se mi zvedá žaludek nad lidma, kteří lidskost a soucítění používají jako nástroj pro vydírání a výdělek. A to ekofašisté jsou.

A jaký je tedy význam slova zlodějna? Já měl za to, že zloděj, je někdo kdo krade. A krádež bych definoval jako cituji: "Krádež je obecně neoprávněné přisvojení si cizí věci či hodnoty". V tomto případě by bylo možné klasifikovat jako loupež, protože hodnota nebyla zcizena bez mého vědomí, ale s použitím síly. Tak tuto připomínku přijmám jako logickou a platnou.

Zajímalo by mě kdo vymyslel slovo ekofasista. Vzdyt je to úplnej blábol. Fašisty vymyslel Stalin aby nemusel nazivat nacky jejich pravým jménem, národními socialisty. Ono by to nepůsobilo zrovna nejlíp. Takže používání tyhle priblbly nálepky vypovídá taky něco o vás vážený pane.

Ale, dobrý muži, fašismus nemá se Stalinem nic společného. Když už, tak je to termín spjatý s Itálií a Musolínim. Je pravda, že tento termín je v zásadě chybný. Pojem ekonacista je ale chybný také. Ekokomunista, no to už je lepší, více to odpovídá podstatě. Budiž, vynasnažím se využívat spíše ekokomunista, i za cenu, že se to špatně vyslovuje.

Jak byste nazval levicového totalitáře, který zneužívá myšlenku ochrany životního prostředí ke krádežím a omezování svobody lidí? Nechám si poradit.

Kdyz uz udelujete lekce o nazvoslovi, tak definujte prosim odpovidajici nazev pro lidumila, ktery tezi a prodava ropu.

Nazval bych jej podnikatel, ropa je zboží stejné jako jsou rohlíky, palivové dřevo, železná ruda nebo elektřina. A někdo s touto komoditou obchoduje, což nemá žádný vztah k tomu, zda je či není lidumilem.

A zpět k té otázce, jak byste nazval vy takového jedince?

Ropny vyderac, monopolista, mafian. OPEC je kartel a jak znamo, je kartel nedovolene uskupeni, potlacujici volnou soutez na trhu. To same plati pro OPEC+, teda s prilepenym ruskem.

Aha, tak to jsme se nepochopili. S tím tvrzením asi nemám problém, mě spíše zajímá správné označení níže uvedeného jedince. Zatím jsme se propracovali od ekofašisty k ekokomunistovi. Nějaké další nápady?

"Jak byste nazval levicového totalitáře, který zneužívá myšlenku ochrany životního prostředí ke krádežím a omezování svobody lidí? Nechám si poradit."

To jsou takovi co maji ve vsem absolutne jasno. Ale on je zivot slozitejsi a neni cernobily.

Nevím proč někomu tak leží v žaludku dotace. Že to je pokroucení trhu? Ono to jinak nejde. V těchto případech je nezbytné trh korigovat dotacemi nebo restrikcemi. Kdyby se to nechalo jen na trhu tak by lidi spalovali pet láhve a pneumatiky. Když se vám nelíbí dotace tak to můžeme udělat opačně. Napařit daně na benzin a spalováky. Bude to tak lepší?

Proč někomu leží v žaludku dotace. Dotace jsou krádež, z principu fungování. Takže otázka je, proč někomu vadí, že krademe. Odpověď je pak nasnadě. Podle světonázoru protože to je proti desateru nebo prostě slušní lide nekeradou.

A ty krásné pseudoargumenty. Kdyby se to nechalo. Ano, napařit daně je správná cesta. Ale ty už jsou, či snad neplatíte spotřební daň?

Proč jsou dotace krádež? Přídavky na děti jsou taky dotace. Kdo koho okradl?

Protože jediným příjmem státu jsou daně. Teoreticky by jím mohly být i výnosy, což vzhledem k faktu, že jsme zadluženi po uši nepřichází v úvahu. Ale máte pravdu, přídavky na děti jsou skutečně krádež. Pokud si někdo pořídí děti, je to jeho rozhodnutí a není důvod mu na to přispívat. Jiná věc je, pokud by to byla odpočitatelná položka daní, to je ok, tady vám nikdo nepřispívá jen odvádíte méně.

Kdo koho okradl? Stát a ti, kdo schválili přídavky formou dávky nikoliv jako odpočitatelnou položku z daní. Okradení jsou všichni kdo platí daně, jen někdo dostal víc než mu bylo zcizeno.

Když podnikatel nakoupí zaměstnancům stravenky tak je taky dotuje. Okrade sám sebe. To je teda hajzl.
Město Frýdek Místek ušetřilo 5 Mega a vyplácí dotace na soukromé EV aby zlepšilo životní prostředí. Ostatní města za ušetřené peníze postavila nějaké potroublé sochy.

A teď to přečtete po sobě a uvidíte, co to je za demagogie. Jak plette dohromady hrušky s jabkama.

Podnikatel dává stravenky ze svého, neokrade souseda aby dal svým zaměstnancům. A těm dává, protože pro něj pracují, stravenky jsou forma mzdy. Mimochodem jsem pro jejich zrušení, značně nesystémový nástroj.

Frýdek Místek vyhodil 5M na podporu EV a jeho obyvatelům to téměř nic nepřineslo. Proč, protože EV tvoří kolik (nevím ??? x tisícín) promile provozu ve FM. A proč to udělali, co třeba proto, že eV je pěkná hračka a spoustě lidí se libí, tak proč nepumpnout městskou kasu. Ale jinak pěkný námět na trestní oznámení.

Jsou ty rousky pro seniory dotace, nebo uplatek? Pokud dotace, tak jsou podle vas dobre nebo spatne. Pokud to je predvolebni uplatek, pak by se prijemci dopustili trestneho cinu brani uplatku. Maji seniori rousky vratit, nebo maji riskovat trestni stihani?

Je to jen jiná forma důchodu či sociální dávky. Sociální dávky se poskytují fyzickým osobám, nikoli soukromým firmám, které pokud jsou obchodními společnostmi, byly založeny za účelem tvorby zisku. A to je sakra rozdíl. Tedy důchod ani sociální dávka nejsou dotace.

Co to placate. Ministerstvu vnitra neprislusi dopravat k duchodu nebo socialnim davkam. Na to je ministerstvo soc. veci a prace. Nema to zadnou oporu v zakonech. Je to prachsproste kupovani volicu touto vladou ANOfertu a prisluhovacu cssd, komunistu atd. Takze uplatek rozdavat i prijimat je trestny cin.

Souhlas tím, že to není v kompetenci ministerstva vnitra. A že ANOfert si tím chce naklonit voliče, to asi také není třeba obhajovat.

Z hlediska klasifikace jako úplatku, tady vidím značný právní problém. Existuje nějaká dohoda mezi ANOfertem a příjemci, že zvolí ANO, pokud dostanou respirátor? To by totiž museli pozavírat všechny lékaře, co jezdí na školení do exotických destinací a všechno platí farmaceutická firma, ... a ještě ...tolik vězení opravdu nemáme.

Brani uplatku lze resit treba penezitym trestem. Ale to jsou vse teoreticke uvahy. ANOfert ma dlouhe prsty, viz Capi hnizdo. K zadnemu postihu nedojde. Ani tech lumpu ve vlade, ani tech prijemcu. Ale z podstaty veci to trestny cin je. To je nutne zminit.

K potrestání nedojde, stejně jako nedošlo u jejich předchůdci jako je Kalousek, Rittig, Janoušek, Dalík, ...

Jake uplatky davali jmenovani panove volicum pred volbami?

No právě, ti je dávali jen politkům. Konečně někdo, kdo myslí na potřebné. Takový Jánošík, no vlastně je ze Slovenska, tak to má v genech.

Babis jako novodoby Janosik. No to je ono. S tim musi vyhrat kazde volby. Pry je v Cezku 60% dementnich lidi, alkoholiku a dusevne slabych. rikal to samotny zmerd zeman.

Koukam ze verite pohadkam a povestem.

No právě že nevěřím. Ani té o hodném Babišovi, ani těm dalším.

Nevěřím třeba pohádce ve které vypravěč říká, hrozí vám vyhubení a když nám dáte peníze a svobodu my vás zachráníme. A nebo té pohádce dýcháte všichni strašný vzduch a proto umřete, ale když nám dáte peníze (dotace), my vás zachráníme. Už jen proto, že nakonec všichni umřem, že.

Tak mimochodem Jánošík nebyl žádný dobrák, byl to standardní lump, ale v situaci, kdy vrchnost byla banda zrůd, byl tento jinak zločinec označen za šlechetného.

PS: A nejsem ani zastáncem ani voličem Babiše. Jen vždycky, když slyším ty kecy jeho oponentů si říkám, ty zrovna máš co vyprávět.

Jestli jsem tomu dobre rozumel, ty geny Janosika a Babise jsou podle predchoziho prispevku podobne. Takze i babis ma zlocinecke geny. V tom jsme zrejme ve shode.
Ohledne EV ve shode nejsme ani ve vasi argumentaci. Kdo chce vasi svobodu? S EV muzete jezdit uplne svobodne kam chcete. U spalovaku to uz davno neni. Urcite zony jsou pro urcite spalovaky tabu. Uz davno pred rozsirenim elektromobility.
Vyhubeni zatim nikomu nehrozi, akorat to pro nektere lidi bude mit neprijemne dopady. Zatopeni jejich uzemi, nebo neurodnost pudy. Chapu, ze nekterym lidem odpirate takova prava, ale cim to zduvodnujete? Okamura je sam potomek privandrovalce a ted se stavi do role zachrance. Podivne chovani. Spalovani ropy v motorech neni prirodou dane, ale jen zajem ropne mafie. Nahrazeni lepsim reseni by pokazilo jejich zajmy a vy jim delate devku.

Právo je neco, co uznávají obě strany. Já jsem nikdy žádné právo neuznal a proto není co odpírat. Takové právo nikdy neexistovalo.

V EV ať si jezdí kdo chce, pokud to je za jeho peníze. Jsem poslední, komu by to vadilo, ale také mi to nic nepřináší. Je mi to jedno.

Spalování ropných produktů je způsob získání energie pro mobilní zařízení sloužící k pohybu - automobily. Používá se proto, že lidstvo dosud nepřišlo s lepším řešením. Ve chvíli, kdy baterie nebo superkapacitáro budou mít vlastnosti, které umožní masivní levnou výrobu, ropa přestane být tak velkým zdrojem energie. Ropa zůstane důležitá pro výrobu.

A regulace jsou špatný způsob řešení problému. Geniální ukázka toho, jak regulace jsou špatné byly žárovky. Zakázaly se žárovky, vyrobilo se milion úsporek a do prostředí se dostaly tuny rtuti. A pak se problém sám vyřešil příchodem LED technologie. Bez nucení, bez regulací, prostě proto, že LED je lepší.

Pravo je neco, co bylo vytvoreno spolecenskym konsensem. Lidska prava jsou odsouhlasena v osn a tudiz predstavuji celosvetovy konsens. Zda vy tomu date posveteni ci ne, je uplne jedno. Vase prapodivne mysleni je v rozporu s vetsinovym nazorem. Jak to tak u priznivcu zvrhlych ideologii byva.

Pointa je v tom, že příznivcem ideologie jste vy. Jakou ideologii tedy propaguji?

Zvrhlou. Pravo vznika az s vasim souhlasem. To je dostacujici statement.

.

Já si vůbec nedovedu představit co byste vyváděl kdyby náš stát začal dávat dotace na soukromé EV tak jako jiné státy. Vadí vám, že vámi nenáviděná EU dává dotace aspoň pro náš podnikatelský sektor aby se pročistil vzduch v Evropě? Máme je snad odmítnout? To bychom byli za blbce. A kdybychom odmítli tak by se to nějak projevilo na vaší životní úrovni? Těžko. Jenom vaší závistivé dušičce by se možná ulevilo.

Dovedete vy si vůbec představit, že odmítnete něco, jen proto, že to je správné. A nebo to je zcela absurdní představa, že to co považuji za nečestné nedělám?

Co třeba dvě jaderky, ty pročistí vzduch zásadním způsobem.

Dovedu si to představit. Pokud máte takové přesvědčení tak to respektuji.
Proti jaderkám nic nemám ale budou strašně drahé a zaplatí to každý občan. Soláry si financují majitelé sami a dotace jsou z emisních povolenek, takže občana to nestojí nic.

Obrázek uživatele Marek_

Jasně, ale bez dotací by si to nekoupili, takže o ten čistý vzduch až tak asi nejde, co? Pokud ano, tak by už dávno měli EV, i bez dotací.

---

Lexus GS 450h Premium

+1

Nejak tu houstne vzduch.

1**

Obrázek uživatele Radovan

Další příklad dobré praxe a myslícího člověka, který svými každodenními cca 400 km ve 4 autech s popojížděním a rozvozy nezasviňuje krásné okolí Vranovské přehrady naftovými zplodinami, jako 99% jeho kolegů v branži.
Navíc do 5 let máme k dispozici veřejnou rychlonabíječku v trojúhelníku Znojmo - Telč - České Budějovice.
A penzion má na střeše samozřejmě FVE.
Paráda.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Tak z dotací to už smysl dává, samozřejmě pro podnikatele, pro plátce těch dotací už moc ne :-)

Fascinuje mě toto, ta zmíňka o tom, že se nemusí řadit:
"David Šindelář si u nových elektromobilů pochvaluje tichost, akceleraci, prostornost i pohodlí (hlavně to, že nemusí se řadit)."

Jako výhoda EV se vytahuje něco, co už tady existuje pár desetiletí - automatická převodovka :-) Chápu tichý provoz, ale ten automat, prostornost a dobrá akcelerace jsou snad vlastnosti i spalovacího auta, pokud teda člověk koupí odpovídající motorizaci. A chápu i levnější provoz. Jak říkám, za dotace proč ne a na to použití, na co to má, je EV ideální. Taky bych bral, kdyby pošta a různé přepravní společnosti k nám jezdily EV.

---

Lexus GS 450h Premium

Jak dlouho trva, nez vas smradoch uposlechne kick down a zacne akcelerovat? EV uz je davno za obzorem. Nebojte, jezdil jsem s automatem. To je pri pridani plynu jako kdyz nekdo kokta. Uzuzuz se to rozjizdi.

Jo, to je u dodávky rozvážející jídlo zcela zásadní věc. Brutální zrychlení. A v cíli cesty si pak sešrábou zbytky jídel ze zadních dveří.

Bylo to zacilene na automat v osobaku, ktery Marek tak vyzdvihuje. Samozrejme, ze u dodavky pro rozvoz jidla plati jine priority.

Obrázek uživatele Marek_

Nevyzdvihuji automat v osobaku, napsal jsem to myslím úplně jasně. Podivoval jsem se nad tím, že někdo si chválí fakt, že nemusí řadit jako kdyby to byla vlastnost EV, což není. A pak jste psal něco, co s tím nesouvisí, něco o jiném projevu automatu vs EV. O to vůbec nešlo :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

Ale to já nerozporuji, že se to chová jinak. Já jenom píšu, že mě vždy pobaví jak se u EV vyzdvihuje to, co už dávno existuje. A sice, že v autě nemusí radit. Ani v článku se nic nepsalo o tom, že EV se chová jinak než klasický automat, to bych pochopil. Je tam jen to, že nemusí řadit. Z toho je jasné, že majitel do té doby řídil jenom manuál a těší se z automatu. Což, jak jsem psal, není doména EV.

Můj smraďoch má slušnou akceleraci těsně pod 5 sekund a ani běžné zrychlení třeba na dálnici 80-140 mu nečiní problém a vsadím se, že bude rychlejší než většina EV modelů, co jsou u nás je koupi.

---

Lexus GS 450h Premium

No, ten váš smradoch jednak smrdí pravděpodobně minimálně a také jeho koupí jste nikoho neokradl. A vsadím se o láhev Kofoly, že je reálně použitelný i pro cestu k moři, na rozdíl od drtivé EV. U těch taková cesta je adrenalinový sport spojený s vrcholem logistického plánování.

Obrázek uživatele ozana

Jak běžná je automatická převodovka v dodávce?

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Marek_

To já nevím. Asi tak běžná jako u osobáků? To znamená, že u nás s tím jezdí tam 5-10 procent aut? Chtěl jsem tím říct, že komfort jízdy bez řazení není výsadou EV, to se asi shodneme, že?

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele ozana

Já si myslím, že u dodávek je to mnohem méně a proto je to zaujalo.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Marek_

No to jo, ale není to výsada EV a vždy mě fascinuje, když se u EV v nějakém testu chválí to, že se nemusí řadit. Já už taky skoro 5 let neřadím a to nemám EV :-)

---

Lexus GS 450h Premium

No jo ono treba v USA a Japonsku uz vetsina lidi ani nevi co je to radici paka. A udelat si ridicak na manual vas v Japonsku prijde draz nez na automat. A to uz pekne dloho. Evropu s tou oblibou nesmyslnejch kvedlacek a spojek jsem nikdy nechapal. 100 let za opicema.

No jo, ale to neřazení u automatických převodovek a EV je o dost něco jiného. Nehledě na plynulost mi způsobuje psychické trauma pomyšlení kolik koleček se tam trápí. :-)

A kolečka v diferenciálu vás také trápí ? Jsou taková malá a jde přes ně dokonce větší kroutící moment než je v motoru. ;-)

Ano, trápí. Ale dříve mě nejvíc trápily písty a vačky. To jsem ani nespal. :-)

Mám řešení, choďte pěšky. Jakmile to má kola, určitě se tam bude něco točit a trápit vás to. No a máte to zapotřebí?

Pěšky taky ne, tam se trápí kyčle a kolena. Nejmenší zlo je koloběžka. Ale EV je taky docela snesitelné. :-)

Obrázek uživatele Cipísek D

tak tendlenc chlápek z jižní Moravy to je teda borec! soudluzi ;)
https://kcc-hho.webnode.cz/elektrohrdina/

a na střeše má solar ;)

https://mapy.cz/zakladni?x=15.7721378&y=49.0170191&z=19&pano=1&source=addr&id=10796291&pid=66891619&yaw=5.172&fov=1.357&pitch=-0.079

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud neopraví protikliky ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za ten VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

OFF: Tesla v očekávání Battery day před chvílí výrazně snížila prodejní cenu svého bateriového systému Powerpack.
A co S, 3 a Y. Že by zítra?

Obrázek uživatele Michelin

Skvělé!
Líbí se mi věta "Stejně jsem potřeboval nakoupit nová auta. A tady jsou ty přínosy úplně jasné".
Stejně nad tím uvažuji i já.

Zajímalo by mě jakou nabíjecí stanici s výkonem 125kW a za jaké peníze jste pořídili?

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Dle fotek by to měla být tato:
http://www.smartev.cz/produkt/efacec_qc20/
Co mě ale zaráží, že u ní uvádí maximální výkon cca 25 kW, což nekoresponduje s uváděným výkonem v článku.

Obrázek uživatele ozana

Na 25kW je to moc velká krabice, 25kW DC nabíječka je často přenosná a je velká jako větší kufr.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

25 kW DC nabíječka je dost často přenosná, nicméně to se nevylučuje s tím, že to mohou dát do stojanu, když je požadavek na stojan.
Klasické AC wallboxy také můžeš koupit miniaturní na zeď nebo jako stojan, který je 4x větší a je to pořád to samé.
Nicméně jak to tu popsal někdo jiný, jedná se o QC45, klasickou 50 kW nabíječku.

Obrázek uživatele Cipísek D

samozřejmě! Nabíječku tam má SmartEV QC45 50 kW 125A s platebním terminálem za 600 klacků to dá rozum soudluzi ;)

http://www.smartev.cz/produkt/efacec_qc45/

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud neopraví protikliky ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za ten VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Obrázek uživatele Michelin

Mate pravdu, kdyz jeste vezmu v uvahu, ze eNV200 pouziva myslim doposud Chademo, tedy zvladne max. 50kW. Neni v clanku spise nejaky preklep?

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ne, jde - podle slov majitele - o 125kW rychlonabíjecí DC stanici, cena byla cca půl milionu korun.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Tak to je pěkný nesmysl!

125kW nestojí půl milionu ale dost přes milion.
Ta co je na obrázku je EFACEC QC45 a to je "jen" 50kW ale s ohledem na přívod ji snížili na 25kW.
Spíš mysleli nabíjecí proud 125A, výkon jako proud, vždyť je to jedno hlavně že to nabíjí, že ! :)

Když tak se zeptejte raději přímo u dodavatele, který je napsaný na stanici - SmartEV.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 9 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele Michelin

Jj, to dava smysl. Zamenily proud a vykon.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele ozana

auuuuuu

Proč do textu tolik lidí pořád cpe ten ženský rod?!

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Důvod je úplně prostinký a je tak v praxi potvrzeno to, co tvrdím: o eMobilitu se zajímají bukvičky myslící jako ženské, jezdící jako ženské, pudrující se za jízdy jako ženské :-). Proto ten ženský rod, je to prosté, milý Watsone....

Obrázek uživatele Michelin

Protože na fotce je žena a muž, takže předpokládám, že rozhovoru pro článek se účastnili oba, a žena má přednost. ;-)

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Jan Horčík

OK, je možné, že to majitel v rozhovoru popletl, ještě to raději prověříme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

To si piš, že je to tak jak jsem popsal!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 9 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele Cipísek D

1* jéa
http://www.smartev.cz/produkt/efacec_qc45/

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud neopraví protikliky ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za ten VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion