Ford Explorer Plug-in Hybrid: sedmimístné SUV s dojezdem až 42 km na elektřinu

redakce - 18 Květen 2020

Nové sedmimístné SUV Ford Explorer Plug-in Hybrid kombinuje zážehový motor EcoBoost s elektromotorem. Soustava nabízí výkon 336 kW, točivý moment 825 Nm a dojezd na elektřinu až 42 km WLTP.V prostorném a variabilním interiéru nechybí systém SYNC 3 s 10,1“ dotykovou obrazovkou, modem FordPass Connect nebo audiosystém B&O. To vše ve standardní výbavě.

V prostorném a variabilním interiéru nechybí systém SYNC 3 s 10,1“ dotykovou obrazovkou, modem FordPass Connect nebo audiosystém B&O. To vše ve standardní výbavě. Explorer Plug-in Hybrid je jedním z osmnácti nových modelů, které Ford uvede na evropské trhy do konce roku 2021.
foto: Ford

V těchto dnech byla oficiálně spuštěna výroba nového Fordu Explorer Plug-in Hybrid. Jde o luxusní sedmimístné SUV s možností jízdy výhradně na elektrický pohon, odpovídajícím komfortem a výraznými terénními schopnostmi.

Explorer Plug-in Hybrid kombinuje zážehový motor 3.0 EcoBoost V6 s elektromotorem, generátorem a 13,6kWh lithium-ion trakčním akumulátorem, který se nabíjí z vnějšího zdroje, nebo rekuperací během jízdy. S výkonem 336 kW a točivým momentem 825 Nm je Explorer nejvýkonnějším hybridním modelem v nabídce značky Ford.

Nový Explorer je sériově vybaven inteligentním pohonem všech kol, kterému sekunduje desetistupňová samočinná převodovka. K dispozici má sedm přepínatelných jízdních režimů.

Komfortně odveze sedm dospělých, utáhne přívěs o hmotnosti 2 500 kg, a přitom nabízí dle normy NEDC dojezd až 48 kilometrů (42 dle WLTP) v elektrickém režimu s nulovými emisemi. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se pohybují od 2,9 l/100 km NEDC (3,1 l/100 km WLTP), respektive 66 g/km NEDC (71 g/km WLTP).

Ford Explorer PHEV

Ford Explorer PHEV
foto: Ford

Díky komplexnímu souboru asistenčních technologií a prémiových komfortních prvků se celá posádka může za všech okolností spolehnout na příjemné, pohodlné a bezpečné cestování.

Řízení vozu usnadňují systémy jako adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, s rozpoznáváním dopravních značek a vedením uprostřed jízdního pruhu nebo nový couvací brzdový asistent.

Varianty ST-Line i Platinum jsou vybaveny audiosystémem B&O se 14 reproduktory, dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 10,1 palce, třízónovou elektronicky řízenou klimatizací nebo zabudovaným modemem FordPass Connect modem.

Způsob využívání elektřiny uložené v akumulátoru může řidič ovlivnit volbou režimu: EV Auto (automaticky), EV Nyní (elektrický režim až do vybití akumulátoru), EV Později (vůz šetří elektřinu v akumulátoru na pozdější dobu) a Nabíjení EV (průběžné nabíjení). Při vyčerpání energie v akumulátoru vůz automaticky přejde do režimu EV Auto.

K plnému nabití trakčního akumulátoru z vnějšího zdroje pod napětím 230 V postačuje méně než 5 hodin a 50 minut. Nástěnná nabíječka Ford Connected Wallbox nebo veřejná nabíjecí stanice ze sítě FordPass Charging Network zkrátí dobu nabíjení na méně než 4 hodiny 15 minut.

Paralelní hybridní architektura umožňuje využít plný výkon spalovacího a elektrického motoru současně. V kombinaci s inteligentním pohonem všech kol to vůz předurčuje k suverénnímu tahání přívěsů na koně, lodě apod. do hmotnosti až 2 500 kg.

Inteligentní pohon všech kol analyzuje každých 10 milisekund vstupy z mnoha snímačů. Zohledňuje například rychlost jízdy, rychlost stáčení okolo svislé osy, teplotu okolního vzduchu, prokluz kol nebo to, zda je připojen přívěs a jak se chová.

Ford Explorer PHEV

Ford Explorer PHEV
foto: Ford

Nová jednostupňová rozvodovka je opatřena elektromechanickou spojkou, která dokáže podle potřeby během 100 milisekund plynule změnit rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu.

Systém Terrain Management nabízí sedm přepínatelných jízdních režimů: Normal, Sport, Trail (nezpevněné cesty), Slippery (kluzký povrch), Tow/Haul (jízda s přívěsem), Eco, Deep Snow (hluboký sníh) a Sand (písek). Každému z nich odpovídá specifické grafické zobrazení na 12,3“ přístrojovém štítu. Jízdu v terénu usnadní i systém pro kontrolované sjíždění svahů.

Technologie, které ulehčí život

Aktivní parkovací asistent umožňuje plně automatické zajetí do podélného i příčného parkovacího místa. Řidič pouze vyřadí na neutrál a během manévru drží stisknuté tlačítko na středové konzole. Vůz poté sám ovládá řízení, plyn, brzdy i přepínání mezi jízdou vpřed a couváním. Součástí systému je i asistent vyparkování, který obstará vyjetí z podélného stání.

Systém hlídání mrtvých úhlů s varováním před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa upozorní řidiče, pokud se kolmo do vozovky blíží ze strany jiné vozidlo. Jestliže řidič na varování nezareaguje, začne systém automaticky brzdit, aby zmírnil následky střetu.

Couvací brzdový asistent plní podobnou funkci při každém couvání. Prostřednictvím radaru a ultrazvukových senzorů monitoruje prostor za vozem a v případě hrozící srážky začne automaticky brzdit.

Zaznamená předměty o výšce od 28 cm a šířce od 7,5 cm a aktivní je v rychlostech 1,5 až 12 km/h. Při manévrování řidič ocení také přední a zadní kamery nebo doplňkové kamery pod zpětnými zrcátky, díky nimž lze na palubním displeji zobrazit kompletní okolí vozu v rozsahu 360 stupňů.

V nabídce pokročilých asistenčních systémů nalezneme rovněž předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů nebo adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, s čtením dopravních značek a s vedením uprostřed jízdního pruhu. Asistent vyhýbacího manévru pomůže řidiči vyhnout se překážce a systém brzdění po nárazu snižuje riziko škod, způsobených případnou sekundární kolizí.

Ford Explorer PHEV

Ford Explorer PHEV
foto: Ford

Součástí bezpečnostní výbavy je rovněž systém udržování v jízdním pruhu, který částečně přispěl k tomu, že organizace Euro NCAP udělila Exploreru Plug-in Hybrid maximálních pět hvězdiček.

Vůz si vysloužil vysoké hodnocení za ochranu dospělých cestujících i dětí. Ochrannou konstrukci okolo prostoru pro cestující tvoří mimo jiné trubky z ultravysokopevnostní martenzitické oceli v čelních sloupcích a ve střeše.

Prostor pro život

Úctyhodné vnější rozměry Exploreru se odrážejí ve velkorysé nabídce prostoru až pro sedm dospělých. Cestující v první a druhé řadě mají k dispozici více než metr prostoru pro hlavu i nohy.

Sklopením sedadel ve druhé a třetí řadě lze získat zavazadlový prostor o objemu až 2274 litrů. Sedadla ve třetí řadě se přitom ovládají elektricky. Úhrnný objem odkládacích prostor v kabině dosahuje 123 litrů.

Ford Explorer Plug-in Hybrid

Ford Explorer Plug-in Hybrid
foto: Ford

Bohatá sériová výbava obsahuje vyhřívaná, ventilovaná a v deseti směrech elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí; vyhřívaná sedadla ve druhé řadě; podložku pro bezdrátové nabíjení kompatibilních telefonů; vyhřívaný volant; sluneční clony ve druhé řadě; zatmavená boční skla od B-sloupků dozadu a prémiový audiosystém B&O se čtrnácti reproduktory a výkonem 980 wattů.

Zabudovaný modem FordPass Connect promění Explorer Plug-in Hybrid v pojízdný WiFi hotspot až pro deset zařízení. FordPass Connect umožňuje využívat v navigaci aktuální dopravní informace získávané v reálném čase, streamovat zvukový a video obsah i během jízdy a v kombinaci s mobilní aplikací FordPass Connect používat několik funkcí dálkového přístupu od sledování polohy vozu přes zjištění jeho aktuálního stavu (hladina paliva, životnost oleje atd.) až po odemykání a zamykání na dálku, popřípadě dokonce i spouštění motoru na dálku.

Aplikace FordPass přináší rovněž specifické funkce pro majitele elektrifikovaných vozů. Jejím prostřednictvím lze mimo jiné sledovat stav nabití akumulátoru, vyhledat nabíjecí místa, zaznamenávat jednotlivé jízdy i nabíjení nebo nastavit nabíjení do času zvýhodněného tarifu.

Varianty Platinum i ST-Line jsou standardně vybaveny dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 10,1 palce, orientovanou na výšku. Díky konstrukci z kapacitního skla, které se používá i na chytrých telefonech a tabletech, se obrazovka vyznačuje rychlými a plynulými reakcemi na dotyk.

Dvě odlišné verze

Explorer Plug-in Hybrid je nabízen ve dvou odlišných provedeních, Platinum a ST-Line. Kola z lehké slitiny mají v obou případech průměr 20 palců a černou barvu, liší se však povrchovou úpravou.

Provedení ST-Line má jednodílnou masku v černém laku. Stejnou povrchovou úpravu nalezneme rovněž na střešních ližinách, liště na pátých dveřích a na obložení spodní části bočních dveří.

Sedadla, vkládané koberce i sportovně tvarovaný volant jsou prošívané červenou nití a na palubní desce se nacházejí dekorační prvky ve vzhledu uhlíkového kompozitu.

U varianty Platinum jsou exteriérové detaily vyvedeny v matně kovové povrchové úpravě a palubní desku spolu s volantem zdobí pravé dřevo.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele PaRi

Není daleko doba, kdy plugin hybridy na tu baterku tak akorát zaparkujou :-/

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (4900 km)

To auto je velké, jinak by byl dojezd se stejnou baterkou vyšší. Nicméně pro někoho kdo jezdí pár desítek km do práce každý den se to může vyplatit.

Pro dojíždění pár desítek kilometrů do práce se tak velké a drahé auto nevyplatí nikdy. To je ekonomický nesmysl. Na to by bohatě stačilo Citigo nebo e-Up nebo i klidně třeba zánovní Leaf, ten už se dá pořídit pod 300 000 Kč.

Otázka je kudy těch pár desítek km vede a kolik s sebou vozí lidí ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Tomáš

No ja mam 52% vsech jizd ujeto jen na pidibaterku.
Zalezi strasne na podminkach v jakych se to auto provozuje a musi se neustale nabijet. Kde je zasuvka tak sosam.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele runner42

"musi se neustale nabijet. Kde je zasuvka tak sosam."

:D :D :D No nádhera.

Elektromobilita je prostě duševní porucha. Hračičkové jsou nadšení tím, že to jezdí na baterku a nesmyslně utracený čas o oser, který elektromobilita představuje, jde prostě mimo ně.

Tady na Hybridu je to v podstatě samý inženýr Severín.

A přesně na vás na všechny platí Knotkovo „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

Ano, baví mě to. Někoho baví chodit do kostela, jinýho každej den chlastat do němoty. Ono i když nabíjím dvakrát denně tak mi to zabere asi tak 4 minuty. A mám plugin hybrid takže mě auto neomezuje ani trochu.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele M.Krupka

Čtyři minuty?? Co u toho děláš?? Někdy si to musím změřit, ale mám tak nějak tušení, že otevřít víčko a zasunout tam kabel je otázkou několika vteřin. Můj hrubý odhad cca 15vteřin??

Nemusí to nutně nabíjet doma takže si připočítejte vybalování kabelu z auta a zasouvání na druhém konci.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Tomáš

Vyjít z domu, otevřít auto, vyndat kabel, píchnout ho do auta a do zásuvky, zavrit auto a v domě zapnout vypínač. Třeba to je i kratší než dvě minuty. Měřit to fakt nebudu.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Jaký tam máte v Japonsku napětí, jsem slyšel , že Vám to nabíjí pomaleji jak v Evropě.

Obrázek uživatele Tomáš

Je to tak. Normálně 100V/12A a já mám speciálně udělanou zásuvku na 200V/20A. Na EV dobu nejsou připraveni tak jako Evropa. Ostatně okopčili to od Ameriky. V podstatě ke každýmu domu je nataženejch 200V ale v domě je, jestli vůbec třeba jen jedna 200V zásuvka na silnej spotřebič, třeba klimu. Fakt je že 100V je bezpečnějších.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Souhlasimz, e je elektromobilita dusevni porucha shodna s dusevni poruchou mit a neustale nabijet mobilni telefon. Takze velice chudi nebo technicky zaostali jsou vlastne uplne normalni :-)
Zvlastni je, ze kdyz delate same stejnou cinnost a mate ji zazitou, pak je to normalni a zadna porucha, nebo Vy nemate mobil a nidky jste jej nedaval nabit (nebo u Vas nenatankoval naftou z nadrze)?
A jak by se dalo rici cloveku, ktery kupuje vaftu, nadrze, nechava si je zakopat a do nich dava tisice litru nafty? Jo a majitel benzinky to neni.

Obrázek uživatele Tomáš

42km NECD? To bude tak 30km v realu. Ten muj starous ujede 20km, to se Ford moc nevytahl. Aspon tech 50km by mohl dat.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Při dojezdu se spíše dívám na kapacitu baterie, z ní se dá dojezd vytušit lépe.

Obrázek uživatele Tomáš

To je fakt.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Jan Horčík

42 km WLTP

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Tak to uz docela jde. Omlouvam se, nejak sem to, zda se, precet spatne.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Tomáš

Off: Test Porsche Taycan od Bjorna. Zda se ze je prevelice spokojen.

Jizda: https://youtu.be/tsLSzLLJbM0

Test vzdalenosti a nabijeni (to je taky jizda) https://www.youtube.com/watch?v=Z5PlBOUZfBU

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Kupujes?

Obrázek uživatele Tomáš

Ne. Tolik penez nemam a sportovni auta me nejak extra nezajimaji.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol