Elektromobily mají zachránit automobilový průmysl ve Francii, připraveno je €8 mld.

Jan Horčík - 26 Květen 2020

Francouzský prezident Emmanuel Macron ohlásil dnes velký záchranný plán pro tamní automobilový průmysl v hodnotě €8 mld.auto elektromobil Peugeot e-208

O nový francouzský elektromobil Peugeot e-208 je nečekaně velký zájem. Pomůžou tento a podobné elektromobily postavit francouzský automobilový průmysl opět na nohy?
foto: Peugeot

Prodej nových aut se v dubnu ve Francii prakticky zastavil (-89 %). Prodej aut do zásuvky výrazně spadnul také, i když méně (-66 %). I díky tomu elektromobily a plug-in hybridy dosáhly na podíl 7,8 % (5,8 % jen pro elektromobily).

Francouzské automobilky na tom už před epidemií koronaviru COVID-19 šířícího se z Číny nebyly příliš dobře. Přerušení výroby i rapidní pokles prodejů v posledních třech měsících by pro ně mohl být smrtící.

Podle Emmanuela Macrona budou miliardové investice sloužit k tomu, aby se z Francie stal přední výrobce elektrických aut v Evropě. Renault, Peugeot i Citroen je ostatně už dnes úspěšně vyrábějí.

Ostatně, elektromobily Peugeot e-208 (360) a Renault Zoe (322) byly v dubnu nejprodávanějšími auty do zásuvky. Následovala Tesla Model 3 (189), DS 7 Crossback PHEV (114) a Peugeot 3008 PHEV (110).

Přesně stejné pořadí kupodivu platí i pro prodeje leden-duben 2020. Renault Zoe jednoznačně vede s 10 473, následuje Peugeot e-208 s 6148, Tesla Model 3 s 2723, DS 7 Crossback plug-in hybrid (1722) a Peugeot 3008 plug-in hybrid (1559).

Je pravděpodobné, že v následujících týdnech vystřelí prodeje aut do zásuvky ve Francii opět velmi vysoko. Spotřebitelé budou moct od vlády získat až €12 000 na nákup nového elektromobilu.

Z toho €7000 je zvýšená dotace, další peníze bude možné získat v rámci nově zavedeného šrotovného. Podobný plán připravuje také Německo.

Macronův plán za €8 mld. navíc nezahrnuje dalších €5 mld. aktuálně vyjednávaných vládních záruk na půjčky pro Renault. Macron chce, aby se v roce 2025 vyráběl ve Francii milion elektrických aut.

Zpět na HybridPřidat komentář

Hmm, Emanuel jde cestou dotace, Angela zvažuje šrotovné, a copak si pro nás asi připraví Miloš s Andrejem?
Nás asi zase čeká jen žlutá smršť řepkového popílku.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Nekrofil Makaronek má skvělý plán, který ve výsledku pomůže akorát čínskejm výrobnám baterek a automobilky krachnou tak jako tak, protože kapacity montoven elektromobilů nejsou nafukovací a baterky taky neserou šneci jak se asi mylně domnívá, nýbrž se musí vyrobit a před tím složitě nasmlouvat výrobní kapacity. Až budeme 100% soběstačná evropa ve výrobě baterií, pak můžeš Makrone mluvit o podpoře automobilek.

Jojo však jen ať se podporují EV místo fosilů. Pomůže to prodejům a hlavně by to mohlo zachránit pracovní místa. Lepší, když ekonomikou projedou peníze, než aby se tvořili noví nezaměstnaní.

To se to utraci s tiskarnou v prdeli. Vsak pockejte, Bitcoin si pro vas jde.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol