Elektromobil Volkswagen ID.3 bude výrobně o 40 % levnější než e-Golf

Jan Horčík - 19 Listopad 2019

Volkswagen očekává, že výroba elektromobilu Volkswagen ID.3 bude na výrobu až o 40 % levnější, než odcházející e-Golf.auto výroba elektromobilu Volkswagen ID.3

Výroba elektromobilu Volkswagen iD.3 v továrně Volkswagen Cvikov
foto: Volkswagen

O podrobnosti týkající se nákladnosti výroby elektromobilu Volkswagen ID.3 se aktuálně s investory podělil šéf koncernu Herbert Diess. Zprávu přinesla agentura Reuters.

Překvapivě většina šetření vychází podle Diesse z článků a baterie. Asi 5-10 % pak z toho, že celá továrna byla upravena pro výrobu elektromobilů (myšleno Cvikov).

Především jde ale bezesporu o úspory z rozsahu. Zatímco e-Golfu se prodaly odhadem vysoké desítky tisíc, elektromobilu Volkswagen ID.3 se mají nakonec vyrobit miliony.

Co je však důležitější: ID.3 je postaven na univerzální platformě MEB, kterou využijí až desítky modelů aut nejen koncernu Volkswagen. Volkswagen si je proto jistý, že dokáže na elektromobilech dosáhnout stejné marže, jako na autech se spalovacími motory.

Jak upozorňuje magazín InsideEVs, asi nejdůležitějším výsledkem platformy MEB je ale to, že existuje, a že jde o velkosériovou výrobu. Tím pádem budou muset do stejných projektů investovat i ostatní světové automobilky - anebo se dohodnout s Volkswagenem.

Od podzimu 2020 se model Volkswagen ID.3 bude vyrábět také ve "Skleněné továrně" v Drážďanech. Po Cvikově tak bude druhou továrnou pro výrobu elektromobilů ID.3.

Volkswagen chce do roku 2029 uvést na trh 75 elektromobilů a 60 hybridů. Do roku 2029 chce koncern prodat celkem 26 milionů elektrických aut.

Reuters, VW
Zpět na HybridPřidat komentář

Predikce vývoje prodeje ICE aut vs. EV. v porovnání s poklesem spotřeby ropy.
Všechno pěkně v jednom grafu.

Pro ty z vás kteří jste to již viděli- sorry že se opakuji.

ICE aut vs. EV Graf

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

i s 10ti násobnou brazilskou produkcí??

https://www.idnes.cz/technet/technika/cena-ropa-nafta-benzin-2020-2021-naleziste-guyana-kanada-norsko-brazilie.A191114_141125_tec_technika_mla

pokud nechají benzin a tu odpadní sračku pro póvl diesel zlevnit pod 25 tak to těžko se bude chytat i lpg natož přepálený elektrokáry ;))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

To je hodne idealisticka predstava

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

No je to predikce z roku 2018 a na to me to prijde docel presny.

Takový drobný detail, že se v předpovědi na 12 let dopředu sekli již v prvním roce (letos budou globální prodeje EV téměř stejné jako loni). Tento graf je na úrovni žáka základní školy, který se právě naučil, že Excel umí udělat hezké grafy i ze tří čísel a s predikcí nemá lautr nic společného, to by totiž muselo zahrnovat alespoň nějakou studii a ne jen protáhnout graf z čísel z minulosti, aby to vypadalo hezky.

+1

Ale musím dát Runnerovi za pravdu v tom, že elektromobily můžou způsobit propad poptávky po automobilech. Nemá to nic společného s emisema, ale přímo s elektromobily a s ekonomickým jevem, jehož název si teď nevzpomenu.

Lidé přestávají kupovat starou technologii a vyčkávají než nová technologie zlevní. To samé se stalo když nastupovaly dotykové mobily. Prodeje tlačítkových mobilů se propadly a lidé čekali na pokles cen dotykáčů.

U elektromobilů se s tím taky počítalo, ale spíše se očekávalo, že dramatický pokles můžeme očekávat až někdy kolem roku 2025. Zřejmě to začlo o poznání dříve.

prodeje tlacitkovych telefonu se co do poctu opravdu nepropadli nijak vyrazne po uvedeni smartphonu, to je nesmysl ktery se da snadno vyvratit po par klicich na google , propadli se trzby, protoze lide kteri kupuji nove spickove modely presli hned z tlacitkovych na smartphony, coz byl pripad treba Nokie, kde trzby delaly modely ktere nebyli levne a nejprodavanejsi kusy meli marze minimalni

mimochodem dodneska si tlacitkove telefony drzi cca 35-40% trhu, jenze se jedna vesmes o modely s cenama $25-45

Ano. Myslel jsem tím tržby. Děkuji za upřesnění.

Obrázek uživatele runner42

Strávil jsem teď dva týdny s klienty z automotive, kteří mají velmi napilno a doslova panikaří a s nimi začínají panikařit EU ekonomové.
Dám vám pár čísel:

Jen v roce 2020 kvůli emisním restrikcím, elektromobilitě a totálnímu kolapsu poptávky (forecast -20% jen 2020) propustí automotive a přidružené společnosti v ČR 100 tisíc zaměstnanců (20% přímo automotive).

Forecast pro 2022 je -25% pod hranicí dna z roku 2010, což znamená největší poválečnou krizi.

Tak moc velká gratulace všem zeleným hlavám, dokázali jste to! Doufám, že umíte žrát trávu.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Kuk

A hele dinosaurský chudinky co celý léta podváděli, měli megakartely, záměrně bránili nástupu nízkoemisních opatření, jen brali milijardy od státu na ekoauta, který nedodali a místo toho nám cpali ještě víc zfixlovanejch rakovinometů dokud to neprasklo, teď zkoušej hru na pláč (pokolikátý už?), citově vydíraj a házej vinu na každýho jen ne na sebe, svou zabedněnou hrabivost a totální lenost cokoliv změnit k lepšímu kromě stavu svýho konta. Víš co? Nas3rt3 si a zalkněte se těma prachama co jste si za ty léta nahrabali, zatímco jste vykřikovali že elektroauta nikdo nechce a že je to nesmysl i když Nissan a Tesla dokázali naprostý opak a to ještě v historicky rekordním zájmu. Jste jen banda namyšlenejch kašparů, která je vlastní vinou 10 let pozadu a zaslouží padnout pořadně na hubu zatímco vás jiný nahraděj. Fňuky fňuk, bež si fňukat nad ropnej vrt, funus už je připravenej. Zatímco vy propustíte, Tesla v Berlíně bude nabírat. Pá pá. Beztarostný kopání se do zadku ve zlatý kleci skončilo. Čína vám dala koule do svěráku už dávno a todle kvílení je jen následek toho jak utahujou. Nějak ti ten bankrot Tesly zase nevyšel. Spíš to bude bankrot dinosaurů. Ups. :-P

Hlavně si při tý panice neušlapejte.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

+1
líp bych to nenapsal. :-) a dobře jsem se pobavil.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

To je sprostost. Trh s autami pada kvoli presytenosti a slabnucemu exportu a naviac rastie zadlzenie obyvatelstva, takze nove auta kupuju neskor. A aj tak naci by ich kupovali, ked nemaju co nove ponuknut. EV sektor bude rast a tym sa budu znizovat ceny EV. Do 2025 klesnu ceny EV bez dotacii pod 30000 eur, cim sa s dotaciami vyrovnaju spalovakom. A potom kti su este kupi spalovak. Predpokladam ze ceny EV bez dotacii sa do 10 rokov vyrovnaju a spalovaky zacnu byt drahsie.

Tak to je super zpráva, lidi jsou opravdu potřeba i jinde. Konečně !!!

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Trolle, vzkaž těm tvým imaginarnim klientům ať si vezmou příklad např ze Saska,
V důsledku ev propustí cca 5t z 90t v automotive, avšak očekávají 6t nových míst,
baterie, výkonová elektronika...
panika ani blackout se nekoná...

Obrázek uživatele ozana

S dnešní nulovou nezaměstnaností je to "opravdu velký problém".

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Nemáme žádnou nulovou nezaměstnanost.

Obrázek uživatele ozana

Všichni zaměstnavatelé si stěžují, že nemůžou sehnat zaměstnance.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

hehe jenže pekaře cukráře řemeslníky nikoli póvl na linku :)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Souhlasím. Což ovšem neznamená že máme nulovou nezaměstnanost.

Obrázek uživatele ozana

Což znamená že všichi zaměstnatelní už jsou zaměstnáni => nulová nezaměstnanost. :)

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Když myslíš...

Samozřejmě že emisní restrikce můžou za 20 procentní meziroční propad poptávky :D

Obrázek uživatele runner42

Mě teda do smíchu moc není.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Tak si založte další shortovou pozici na akcie Tesly, ať se Vám zvedne nálada. :-)

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

nam je hlavne do smichu z tebe, ja v tom automotive delam primo, primo Skodovka, a to co pises si tam teda vesmes nikdo nemysli

Obrázek uživatele runner42

Hodně štěstí. Budeš ho potřebovat.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

vice nez 60% jsou agenturni "jelita" ktery bydlej na ubytovnach a na vejkendy jezdej i 800km nekam do Polska a Madarska, jo jasne, budem potrebovat stesti aby nahodou bylo malo prace a nebyli potreba dalsi "jelita" z dovozu, nestiha se vyrabet, je extra podstav kdy se berou i lidi co by v Boleslavi nedostali misto na uklizeni skladu, ale runner42 preje stesti

stesti bude, pokud se tyhle dovozovy "jelita" podari zase casem odvezt zpet domu a bude tady klid jako bejval ;)

a to prosim mame tak sileny benefity ze pred 10 lety by se lidi urcite vsazeli ze neco takoveho nikdy zamestancum nemuzou davat :D takovej drsnolend o pracovniky to ted je, jo k pasu na montovani se berou i lidi co neumej temer nic a berou za to vic nez kdejakej profesor s 30 letou praxi n auniverzite ;)

Runnera hlavně štve, že ho pro nekompetentnost nevzali do Škodovky ani přes agenturu.

Mě by spíš zajímal jeho nový odhad data krachu Tesly - myslím, že když má teď ten pokles nálady, tak by si měl založit pár shortových pozic na akcie Tesly, aby se mu zvedla nálada. :-)

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Nový odhad? Myslíš, že letošní listopad už Tesla nestihne zbankrotovat? Ještě mají 10 dní :)

Vysvětli mi jak mají emisní restrikce vliv na poptávku? Jediný způsob jak by k tomu mohlo dojít je skokové zvýšení ceny vlivem zvýšených výrobních nákladů. A k tomu nedošlo.

Takže pokud se v Reichu panikaří kvůli propadu poptávky tak to nemá nic společného s emisema, ale s tím, že Tesla (a možná i Číňani) germánům vykrádá prémiový trh s vysokýma maržema. Jo to nasere ale na tom není v zásadě nic špatného. To je prostě konkurence a je to to samé co udělali Němci Britům před pár desetiletími

Anebo běžný ekonomický cyklus konjunktury a recese, ale to taky není žádná novinka a museli s tím počítat. Německá ekonomika zpomaluje a lidi nekupují autíčka.

Ale ať tak či tak, s emisema to nemá společného vůbec nic.

+1

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Modely, ktere prisly za posledni rok na trh byly zpravidla dost drazsi, nez jejich predchudci. Namatkou... Mazda 3, Rapid->scala, auris -> corola Vsechno alespon o 100tis. drazsi modely. Legislativni predpisy predpisy (nejen na emise) urcite prokazatelne auta prodrazuji.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Rapid je sedan a Scala je SUV a nový model. Nevšiml jsem si že by cena oktávky meziročně nějak radikálně skočila.

Scala není SUV

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no to víš nějak se na ten důchod 84.000 CZK denně jako musí nadrbat :)) tj 2.500.000 měsíčně... ;)

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/byvaly-sef-volkswagenu-ziskal-narok-na-zlaty-padak-84-tisic-denne-40020175

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Nabídka motorů je menší, čekalo se na spoustu homologací. Spousta lidí v mém okolí žije v nejistotě, co vlastně legislativa přinese a tak zejména ti, pro ktéré je pořízení vozu výrazná zátěž, vyčkávají se starými vozy až se situace nějak stabilizuje. Tohle poptávku myslím ovlivňuje zcela určitě. Člověk co si kupuje auto na deset let z něj nechce za rok dva platit nějakou ekologickou daň, nebo mít zakázán vjezd do města a o tomhle všem se teď mluví. Navíc některým výrobců se nedaří sladit auta podle nových emisních norem. Za všechny třeba příklad audi a6 a a7 kde je kooperace motoru a převodovky trestuhodná.

Legislativa ani emisní normy nejsou důvodem proč lidé nekupují nová auta. Tím důvodem je spolehlivost která se stále řítí někam dolů. Vidím tenhle trend ve svém okolí kde je dost lidí co by si pořídili nové auta, ale mají z nich obavy. Jeden do toho šel a pořídil fungl nové čistě spalovací auto. Po roce a půl se ho rychle zbavoval a pořizoval jiné. Tentokrát hybrid. Další kolega se zbavil nového vozidla po třech letech, když zjistil že se v jeho motoru rády rozpadají rozvody. Zbytek lidí tohle vnímá a protože nekupují vozidlo na méně jak 6 let, tak raději zůstávají u svých starých relativně spolehlivých vozidel.

Tuhle zkušenost nemám. Problémy se spolehlivostí též ne, ani neznám nikoho z okolí s novým autem kdo by je měl.

Homologace nemají nic společného s prodejem na příští rok. Omezují se pouze diesely a to na 10-20 let dopředu.

Mám tě v imaginární blokaci. Dej si mě tam taky. Dík

Rád ocením když mě budeš ignorovat, protože tě považuju za tu největší spodinu na místním webu.

Zvláštní je že máš pořád potřebu na mne přesto reagovat. Pro mě je spodina ten, kdo na druhého útočí ikdyž přichází s návrhem smíru.

A už je to tu zase. Ten ignore list ti nefunguje. Oprav si to

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

houbysvoctem, za to může dízlblejt !!!

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/emisni-skandal-volkswagenu.K38056

... a jeho dokonale čistý dízlpopelnice kerý plesnivý ...

http://www.autoforum.cz/tmp/magazin/aa/Angela_Merkel_IAA_2013_01_503_0.jpg

...milijardářský dědci...

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-je-dost-uz-mi-nepridavejte-955492

https://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

...tak dlouho leštili až z toho i šáde už propouští! ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Hele tohle nikoho nezajímá. Když se to podělá a našlápnuto je k tomu dobře, tak přijde šrotovné a dotace a zaplatí to daňový poplatník. Samozřejmě to může propuknout do takové míry, že to už nebude stačit.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

prachů jako šlupééék ;)

https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/sef-volkswagenu-winterkorn-si-chce-nizsi-mzdu.A130208_144040_ekoakcie_fih

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele runner42

Na tohle nikdo nemá. Ani Německo, to bude stačit sotva na Deutsche Bank.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Před přibližně šesti lety jsem mluvil s pánem který v té době pracoval jako analytik v Německé bance, už si nepamatuji v jaké, ale tvrdil že Německu dochází peníze a to vlivem sociální, energetické a dotační politiky. Jeho odhad byl 20-25 let, tak třeba nám to ještě pár let vydrží.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

to ťumpík si vzal na kobereček póvla a hůčel do něj hůčel vo snižování úroků to aby :
a) vyhrál volby ??
b) vánoční umělá rellíííí 2019 ???
c) anebo ten svět dočista dojebal ???? ;))

https://www.nytimes.com/2019/11/18/business/economy/trump-powell-fed.html

cééje správně soudluzi :))))))))))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Tak hlavně je to na tom autě i všude poznat, že je levnější (tedy výrobně, ne prodejně) než Golf.
Byli jste s podívat v Letňanech? Jak se I.D. líbilo?

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

chrůza dězz je to matlákovina alá ílon

https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-id-3/

vodrbaná mizerná palubovka, tablet... škubaný na cenu no co bys chtěl, golf je lepší ;)

https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/e-golf/

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Já si myslím že z toho časem udělají kult. Ošizenému interiéru se bude jako u tesly říkat minimalistický a požadavky na tyhle části aut prostě půjdou stranou. Řekne se že to je ekologickou výrobou a ty úspory ve výrobě se stanou u části zákazníků vlastně cool.

Hrozná mi přijde ta móda nízkoprofilových pneumatik.

Dokud výbavou elektromobil nebude takovej jako nejlevnější spalovák, tak se nikdy nemůže dostat cenou na rozumnou úroveň.
Většinou tam nacpou v základu příplatkovou výbavu za 100 tis, aby ospravedlnili cenu 800 tis u auta, které ve spalovací vezi začíná na 300 tis.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

VW si myslí, že teď mají něco lukrativního a všichni ostatní výrobci si tu skvělou platformu okamžitě musí od nich koupit. Je ovšem otázka, co na to zákazníci VW. Sám VW si je vychoval tak, že i pomyšlení na elektromobil je úplně špatně a najednou by se měli přeorientovat? Kdo ví, jak se jim bude chtít. Jen na nich závisí, kolik se vůbec těch VW elektromobilů prodá. Kdo elektromobil chtěl, už ho dávno má a dost pravděpodobně je z jiné fabriky než VW. Ono asi nestačí, že se změní výrobce, musí se právě změnit i ten zákazník, aby se prodalo tolik kusů, co si VW vybásnil. Ty nejpodstatnější zákazníky si VW už dávno nechal utéct. Třeba do Leafů, Ioniqů, i3 a hlavně TM3. A třeba já bych se z pohodlí nerad vracel do VW.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Obrázek uživatele sy35

Tak to si tedy vůbec nemyslím. Koupí si to jeden, ukáže druhému, a tak to pojede. Podívej jak se rozšířily hybridy toyoty. Už se holt obecně ví, jak dobrý a spolehlivý je to pohon. A až si Pepa v autosalónu prohlédne ID3, sveze se...to se bude nabalovat.
Co je "nejpodstatnější zákazník"? Já třeba hodlám prius dojezdit dokud to jde, a pak elektromobil. A klidně to bude VW, když to bude dobré auto.

---

Toyota Prius II

Když jsem si pohrával s myšlenkou koupit si první elektromobil, hodně aut jsem si potřeboval přinejmenším osahat. A právě první elektrický Golf na mě udělal dojem, že VW chce lidem říct, že elektrická auta jsou špatný směr. To auto bylo úplně celé šílené, nic tam nefungovalo tak, jako třeba v Leafu. Ukazatel dojezdu dokázal doslova kouzlit s čísly, člověk se vlastně vůbec nic nedozvěděl. Rychlonabíjení nebylo. Navigace uměla najít jen benzínky. Kdybych si nevyzkoušel C-Zero nebo Leaf, opravdu bych asi věřil, že elektromobily jsou takhle tragické. Věřím, že ID elektromobily budou už aspoň držet krok s konkurencí, ale stále nevěřím tomu, že dokážou oslovit řidiče Toyot, Nissanů, Renaultů nebo PSA. Ti jsou zvyklí na úplně jinou ergonomii a na pohodlí. Nezajímá je struktura povrchu silnice a nepotřebují vědět o každém kamínku na silnici. Chtějí se naopak pohodlně svézt.
Stejně tak si nemyslím, že se z ID stane mainstreamové auto, jako je dnes třeba Fabia nebo Octavia. Ti, co je kupují, si na poslední chvíli ještě půjdou pro novou, než aby si koupili ten strašný elektromobil, co nikam nedojede, nemůže se v něm topit, nabíjí se dva týdny a do roka a do dne shoří.
Tuhle náladu vidím všude okolo sebe. Lidé mají pocit, že elektromobily vymyslela EU a teď je lidem nutí. A my, Češi, přece výmysly EU moc nemusíme. Možná to mají jiné národy jinak a těch VW ID se prodá dost, ale stále ne tolik, abychom jich za 5 let na silnicích potkávali víc než Fabií.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Obrázek uživatele Marek_

Pak mi je záhadou proč se toho eGolfu prodá v Evropě zhruba tolik, co Leafa a asi 3x tolik, co Ioniq. Když je tak špatný.

Vlastně výrazně lépe se prodává jenom Tesla 3 a Zoe, i3 a Leaf jsou na tom +- podobně a ostatní už jsou na tom jenom hůř, co se prodejů v Evropě týká.

---

Lexus GS 450h Premium

Řeč se vedla o e-Golfu první generace (do roku 2018) -- a ten byl opravdu katastrofální a měl, dle mého mínění, za účel zákazníkům ukázat, že elektromobily nemají chtít. A stál 900 tisíc Kč. Od roku 2018 VW vyrábí hóódně jiného e-Golfa (cena je v podstatě stejná - rozuměj stejně katastrofální), který však zvenku vypadá téměř stejně ... a toho "starého" mají, aspoň v ČR, k vyzkoušení v půjčovnách, aby tam dále odrazoval zákazníky. Fuj, hnus technickej i marketingovej ..... Jestli e-Golfa, tak jedině od r.v.2018

To je stejné i s Fabiemi. Kdo jezdí opravdovým autem a sedne do Fabie, sám sebe se ptá, jak hluboko může klesnout prostý lid, který Fabii považuje za normální automobil. A prodává se dobře, ale já bych si ji nekoupil. Naopak bych si raději koupil Ioniq než Golf. Teď je otázka, jaká skupina lidí bude zrovna v blízké budoucnosti nakupovat auta. Ta, co má Fabie, to právě nejspíš nebude.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Tak tohle je opravdu klasický příklad toho, jak rozdílné jsou pohledy na automobily. Pro mne eGolf nebo Fabie jednoznačně nad Ioniqem.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Asi jste Fabii nevyfasoval k notebooku. Já ano a chvíli jsem se učil jezdit 130 po dálnici a nemít strach. A pořád ten červíček hlodá. Nabourat s Leafem si ještě dovedu představit, stejně tak s Ioniqem, ale s Fabií? Vždyť je to jak z papíru. To auto nemá s ergonomií nic společného. Když víc bouchnu dveřma a mám v kapse ve dveřích 1.5 l flašku Dobré Vody, vypne mi to víčkem světla a vzhledem k tomu, že k nim není žádná kontrolka na palubovce, ani o tom nevím. Když si chci setřít čelní sklo, vezmu za páčku a počítám 1-2-3 a pak teprve začne lézt kapalina z trysek. Auto se za jízdy celé třese, o každém kamínku na silnici vím. Tím, jak se třese, se uvolnil v předním nárazníku senzor pro front assist, takže teď čumí do země a Fabia si jen postěžuje, že nemá rozhled. Ještě že tak, protože na úzkých cestách to už málem zabilo cyklistu, když to začalo samo brzdit. Jednoho jsem bez problémů předjel, druhého to zmerčilo a začalo to jančit, takže to tomu předjetému před nosem zašláplo brzdy a on se nestačil divit. Teď už to nefunguje a já mám klid, ještě že to samo upadlo (najeto bylo asi 12 tisíc).
To jsou z mého pohledu těžké bezpečnostní přešlapy. Nic takového jsem u Ioniqa nebo Leafa nepotkal. Tam se nad výrobou přemýšlelo a chtěli to vymyslet co nejlépe za dobrou cenu. Koncern naopak vymýšlí, co kde odrbat, aby se co nejvíc ušetřilo a ještě aby zákazník přijel půl roku po záruce.
Vtipné je, že jsem si koupil na Benzině sluneční brýle a ty se nevejdou do přihrádky na brýle ve Fabii - je moc nízká.
Pokud koncern srovnáváte podle zkušeností při nájezdu přes 60 tisíc ročně, pak máte úplně jiné nároky, než když chcete líbivé auto s nápisy "RS" nebo třeba "no fear", se kterým najedete 15 tisíc za rok po nákupech a na chatu. To totiž ani nepoznáte, jak pekelně z toho bolí záda. Navíc z třesení plyne dost velká únava. Když najedu 400 km Leafem, ještě bych se někam jel klidně projet. Když je najedu Fabií, raději jdu dřív spát.
Teď mi dali zimní gumy a já začínám mít problém s řazením. Slyším tak 5000 otáček a podvědomě chci zařadit, jenže ten bzukot není od motoru, ale od kol. Motor točí třeba 2000, ale ten zvuk od kol mě mate. Je to cítit i na volantu, jako bych jel po kolech ozubených.
Fabia opravdu není vhodným kandidátem pro srovnání s Ioniqem. To je úplně jiná liga. Co na Fabii můžu ocenit, to je ovládání rádia. Jinak nic víc. Mluvím o dlouhé Fabii 05/2019, TSI, aktuálně najeto asi 24 tisíc.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Obrázek uživatele Marek_

Fabia je o třídu níž, tady je řeč o eGolf vs. Ioniq. A tam, myslím, evropský zákazník dal jasně najevo, čemu dává přednost. A i ten Leaf, co říkáte, že je lepší, se nějak extra moc lépe neprodává. Na to, že to Nissan tlačí a VW vlastně eGolf vyrábí "jen tak mimochodem", tak je až s podivem koik se ho prodá.

---

Lexus GS 450h Premium

Pravda je, že s Ioniqem jsem nejezdil, ale zato s Konou a to je pekáč k pohledání, tedy předpokládám, že je to stejná "liga" jak říkáte. A v tom případě děkuji, nechci. Co se týká Leafa, tak toho jsme měli na víkend s manželkou, než jsem jí koupil eGolfa. Je to taková vyšší krabice, spíš pojízdné křeslo se špatným nabíjením. Když pominu, že to auto je možná praktické, ale ošklivé a já opravdu nepotřebuji v osobáku nic moc vozit, na to mám dodávku, tak ta ošklivka opravdu má problém s nabíjením a to je pro mne podstatné. Fábii měla manželka z roku 2003 a ta byla slušná, tedy alespoň v poměru cena / výkon ( užitná hodnota ). Také jsem si původně myslal na Jaguár I Pace a nakonec jsem si pořídil Teslu 3. Kvůli nabíjení. Když elektrické auto, tak je priorita beterie, BMS a nabíjení. Ostatní je nepodstatné. Mějte se

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Kona a Ioniq jsou každý v jiné třídě. Kona je opravdu spíš nafouknutá Fabie nebo Yeti. Ioniq působí jako auto za "vyšší statisíce". Leaf je pohodlný, ale s tím nabíjením máte pravdu. Ošklivý se mi zdál, ale poslední dobou už se mi líbí :-).
Fabii 2003 jsem měl také a nebyla špatná, ta nová je podstatně horší a je na ní vidět, jak moc se šetří.
TM3 je jedna z mých cest. Buď to bude Ioniq, nebo TM3. Ještě tomu dám čas a budu rád, když si třeba za rok povíme, jestli byla TM3 dobrá volba. Přeji Vám, aby byla.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Děkuju, zatím se to tak jeví. I když také jsou tam chybky. Třeba když je mráz a vlhko, tak občas jdou hůře vyklopit kliky. Při otevírání automaticky sjíždí okéno ( bezrámové dveře ). Tak to má někdy tendenci přimzat. Ale pokud si nezapomenete zatopit před odjezdem ( na dálku telefonem ) není to problém. Ovšem sníh do kufru ze střechy při otevření padá, pokud se z prosklenné střechy poctivě neodstraní. Mám najeto zatím lehce přes 4.000 km. Jinak je to super. Spotřeba nyní i s tou zimou na Příbrami je 173 Wh/km. Nabíjení bez problémů a rychlé. Mějte se

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Obrázek uživatele Marek_

O vidíte a v Evropě si toho eGolfu vybralo 3x víc lidí. Nemyslím si že si schválně koupili horší auto za stejné peníze. Viděl jsem recenze a žádná tragédie to není. Že nevyhovuje vám, je OK, spoustě lidí ale ano. A pro výrobce jsou právě ty prodeje podstatné :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Já teda už dlouho neměl nic od VW kromě Porsche a Bentley. Ale nemám pocit že by mě nějak vychovávali abych cítil odpor k elektrickým autům. Na vás to někdo zkoušel?

Na nas to to zkousi Runner42 a Hybrid6 :-)

Co na vás to to zkouším?

Vytvorit odpor k BEV

Fakt a kde a čím to dělám? Mě je úplně fuk co si kupujete. Osobně žádný odpor k elektromobilitě nemám, tak ho mužu těžko někomu předávat.


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.