Daimler postaví v Polsku novou továrnu na montování baterií
Německý koncern Daimler postaví v sousedním Polsku ve městě Jawor továrnu na skládání bateriových packů. Budou určeny pro novou rodinu elektrických aut EQ.
foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz, který pod Daimler patří, hodlá do roku 2022 elektrifikovat celé své portfolio. Nová řada elektrických aut EQ bude zahrnovat elektromobily, hybridy i plug-in hybridy.
Po světě proto hodlá rozsít síť devíti továren, které budou vyrábět baterie. Jednou z nich bude právě i ta v polském Jaworu. Na stejném místě už Daimler staví provoz na výrobu motorů.
Mateusz Morawiecki, polský premiér, investici, která vytvoří dalších 300 pracovních míst, osobně přivítal. "Jsme svědky průmyslové revoluce 4.0, ve které Polsko hraje vůdčí roli," řekl mimo jiné.
Nová továrna nebude vyrábět přímo bateriové články, ale skládat bateriové packy z článků od třetích stran. Což by klidně mohl být třeba LG Chem, který už v Polsku továrnu na výrobu bateriových článků má a chystá se tam významně navyšovat výrobu.
A ten “provoz na výrobu motorů” bude vrábět co? Doufám, že elektromotory.
je to fpoho páč v Zimbabwe stojí benzín 75Kč/litr ;))
novinky.cz/zahranicni/svet/495273-krvave-boure-v-zimbabwe-benzin-je-tam-nejdrazsi-na-svete.html
Slunicka maji habadej, idealni podminky pro FVE a EV. A asi by bylo nutne vymenit i biologicky material.
to by byl rachot kdyby se čistě nějakou "náhodou" do pár let i fčezku benzin/nafta zdražili na takovejch hezkých 55 a pak 65... ;)))
kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/
Kdyby k tomu došlo, tak by to jen zrychlilo přechod na EV plug in hybridy. Jenže zatím cena benzínu a nafty klesá. Zatím.
Elektromobil na FB
Tak to asi ne. To by jen zvedlo cenu elektřiny.
FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 35.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)
Čím více elektřiny spotřebujete, tím paradoxně vychází 1kWh levněji. Když tu elektřinu nepotřebujeme tady v ČR, vyvezeme ji. V podstatě v podobě elektřiny vyvezeme uhlí a z druhé strany světa dovezeme ropu a spálíme i tu ropu i to uhlí.
Jen dotaz ze zvědavosti. Vyplatí se s plug in hybridem 330e přejít na tarif D27d?
Elektromobil na FB
Záleží z jakého tarifu!
Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 22 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...
Správná otázka. Z d45d bych předpoklad, že nikdo nepůjde, pokud tedy zrovna netopí jen v nočních hodinách. Z d02d? Já nevím. Vyplatí se kvůli 2-3hodinám nabíjení plug in hybridu platit vyšší paušál a mít tak v noci nižší sazbu na úkor denní sazbě vyšší?
Dovedu si představit u EV s trochu vyšším nájezd, že tam to smysl má. Ale plug in hybrid bude většina nabíjet jen jednou denně (večer) a to tak max. cca 4-6kWh. Ta sazba pokud si dobře pamatuji, začíná kolem 18hodiny a končí někdy ráno.
Takže otázka zní. Vyplatí? Nebo ne?
Elektromobil na FB
Přechod z D02d na D27d se vyplatí pokud ten NT (nízký tarif) během toho měsíce využijete víc jak 30kWh pro nabíjení EV.
Pokud denně nabijete v NT 4 kWh do EV, tak nepřemýšlejte a jděte do toho.
Trochu tam hraje i jakou máte spotřebu ve VT, ale pokud přejdete i s praním, mytím do NT, tak to nemá cenu ani dopočítavat.
Spočítal jsem to při 3f 25A jističi.
Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 22 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...
Teď jsem si dal tu práci a počítal. Pokud na nízký tarif denně spotřebuje 7kWh což je kapacita baterie plug in hybridu, tak za rok nabíjení spotřebuje cca 2555 kWh(každý den prázdnou baterii, každý den nabíjet).
D02d cena 3999,53 Kč/MWh
D27d nízký tarif 1939,28 Kč/MWh
Rozdíl v platbě za je za spotřebu ušetřených 5264Kč, ale navýšená stála platba měsíční poplatek (544,5-98,6)*12měsíců je 5350,-Kč navíc.
Koukám aktuální ceny distribuční území ČEZ, účinnost obchodních cen od 1.3.2019.
Ceníků má ČEZ hromadu a prase aby se v tom vyznalo.
Ale ano, dalo by se v té nízké sazbě ještě cca 3-4hodiny prát, žehlit, vařit asi tak do té doby, než by se spínací doba posunula na pozdější hodiny.
Kde jsem udělal ve výpočtu chybu, když Vám to vychází už při nabíjení NT 4kWh jinak.
Elektromobil na FB
Já teď nemám u sebe tu tabulku ČEZu comfort 2019 ale co u sebe píšeš se mi zdá dost vysoký paušál 544,5 Kč za měsíc, tolik snad nemá ani tepelné čerpadlo.
Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 22 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...
Já teď nemám u sebe tu tabulku ČEZu comfort 2019 ale co u sebe píšeš se mi zdá dost vysoký paušál 544,5 Kč za měsíc, tolik snad nemá ani tepelné čerpadlo.
Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 22 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...
Teď nevim.
Cenik dobijeni
https://www.cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2019/moo/web_cenik_elektrina_pro_dobijeni_neurciito_rok_moo_20191_cezdi.pdf
https://www.cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2019/moo/web_new_cenik_elektrina_dobu_neurcitou_moo_20191_cezdi.pdf
Jsem z toho volaký zmatený.
Elektromobil na FB
Asi jo, ta stálá platba 554,50 je u všech tarifů, tak proč ji počítáte.
Máte brát jen rozdíl platby za jistič a ten tam je u
D02d 119,79 a u D27d je 162,14 u jističe 25A ?
Dále je vše stejné a rozdíl je zase jen v řádcích 26 a 27.
Takže při rozdílu za vyšší cenu kolik je potřeba kWh v NT aby se to vyplatilo ?
Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 22 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...
Až tak úplně detailně jsem to nepočítal. Opravdu je to výhodné už při spotřebě 30kWh/měsíc cca 1kWh za den? Přijde mi to celkem málo. Kalkulaval jste vyšší paušální poplatek za jistič? Nevím jak teď vypadá aktuální ceník. Kalkuloval jsem to někdy před dvěma roky, kdy jsem jezdil e-Golfem a nabíjel jsem v práci z nízkého tarifu c45d. Praní a mytí bych musel naplánovat do spínacích času, které nejsou zrovna optimální v čase 02:00–06:00 20:00–24:00. Řekněte sám jakou máte doma asi spotřebu čase 02:00-06:00.
Praní se dá naplánovat na nižší tarif, ale že by se mi chtělo ráno v šest hodin vstávat a ještě věšet prádlo? :-)
Osobně se mi zvýšila za rok spotřeba o necelou 1MWh. Tak si budu muset vzít ceníky a přepočítat to znovu.
Elektromobil na FB
Ano počítal.
Je to tak jak jsme napsal.
Ceník jsme vzal ČEZ rok 2019, komfort na dobu neurčitou.
U jiných dodavatelů se to může malinko ale ne zásadně lišit, pokud mají taky tarif D27d.
Já mám NT od 19-21 a 00-06.
Žena pere když svítí slunce (mám FVE) nebo od 19-21, suší přes noc a myčku naprogramuje na něco po půlnoci a ráno vytahuje umyté a skoro suché. Nemá probléma.
Celodenní spotřebu mám cca 15 kWh denně s nabíjení samozřejmě víc ale nemám tarif D27d, mně se nevyplatí mám baterie a většinou jedu z nich, mám e-tarif D25d.
Roční spotřeba VT 200kWh a v NT 4 000kWh.
Takže mne stojí roční elektřina na dům a EV od ČEZu s veškerým jeho výpalným 10 tisíc Kč. Tento rok po zdražení a optimalizaci bych se chtěl dostat na 8 tisíc.
:)
Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 22 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...
+1 Tak spotřebu 2x větší než já a platíte stejně jako já.
Asi budu muset dokoupit baterie a doprojektovat solární tracker.
Kdo chvíli stál, již stojí opodál - den žádný dvakrát se již nenarodí, čin dvakrát neuzraje.
Člověku neschází síla, ale vůle.
Elektromobil na FB
Podívám se na to a dám vám tady vědět.
Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 22 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...
Předně bych si spočítal kolik kWh denně jsem schopen nabíjet a v jakém momentě mi přijde ta částka zajímavá kdyby byla za cenu nočního.
Plugin má malou baterku (to je mínus pro tyto úvahy), na druhou stranu to nutí uživatele nabíjet i hned jak dojede domů protože pak se jede nakoupit (třeba).
Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km
On se přechod na D27d vyplatí? Jak to myslíte?
Proč všichni stavěj baterkárny v Polsku, když je tam notoricky největší podíl špinavý výroby elektrický energie v Evropě a ty jejich uhlobaroni, politici, lobbysti i odboráři brzděj útlum uhelek co to dá? To pak všechny ty baterky od Norvoltu, LG, VW, BMW i Daimleru budou mít uhlíkovou stopu jako PRASE! To je teda zase "udržitelný rozvoj" jak noha.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Protože mocná ruka trhu na nějakou příroda zvysoka ...
A mocná ruka je jen převlečené hrabošení.
Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km
Přesně tak, hrabošení a nenažranost horních pár procent.
Tak nenažranost molochů je základ, ale pak se na celý kolo směju jak jsme tu každou chvíli bombardovaný dinosaurskejma píár kecama od VW koncernu apod. jak strašně moc šetřej vodou a energií a jak strašne moc myslej na dobro matičky Země. To jsou fakt kecy, prdy, beďary k popukání zatímco to prosíraj jinde ve velkým.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
zrovna předfčír na ten polský bordel fluftu byla rozprávka na ČT24 ;))
ceskatelevize.cz/ivysilani/11412378947-90-ct24/219411058130121
pr-asu.chmi.cz:8080/IskoPollutionMapView/faces/viewMapImages.xhtml
Asi chteji udrzet image, ze baterky nejsou cisty zdroj energie a ze nejlepsi je jejich diesel.
Asi je prostě potřeba na výrobu všech těch čistých solárů a baterek špinavá levná elektřina z uhlí :) To bude nějaká přírodní zákonitost, jako u výroby mýdla z hnusného živočišného odpadu.
Jinak jestli si někdo myslí, že se veškeré levně dostupné uhlí, ropa a plyn na Zemi nakonec nevytěží, tak je naivní blbeček.
A proto je třeba ji co nejrychleji vytěžit a spálit. Ať můžeme rřešit z čeho za 50 let vyrábět plasty, barvy, chemii... Místo snahy jezdit na elektřinu a tohle smysluplnější využití prodloužit.
Proc nevytezit. Ale je rozdil, zda to bude trvat 20 nebo 200 let. I v roce 2500 n.l. budou lide potrebovat ropu pro chemicky prumysl. Paleni je ten nejblbejsi zpusob likvidovani zasob. Recyklace spalene ropy jaksi nefunguje a dalsi generace by ji take potrebovaly.
Východ EU nemá problémy se o sebe postarat ani při vysávání kapitálu jaký provádí západní firmy v české kolonii nebo vymírání v Bulharsku, ale Itálie, Řecko, Španělsko a Francie se zdají být nereformovatelní líní předluženci, a mají neustále velkou strukturální nezaměstnanost.
To už Bude která Třetí . LG chem . Bosch . Mercedes ?
Nebude, jen se plánuje a žvaní.
V Polsku je jen obří výrobna článků od LG, které má ovšem asi možnost neomezeného růstu. I když kdyby LG chtěla ovládat EU trh, tak by měla postavit ještě jednu továrnu ve Francii nebo Španělsku.
Ten zbytek jsou malé skládárny článků do packů, jenž se dají stavět skoro kdekoliv.
Jen houšť,až bude továren příliš,klesne cena i aut