ČEZ zveřejnil detaily k novým cenám nabíjení elektromobilů, kWh od 3,5 Kč

Jan Horčík - 17 Únor 2020

Vzhledem k množícím se dotazům ke spuštění nového zákaznického systému a startu nových tarifů Elektromobilita ČEZ společnost ujišťuje své klienty, že vše proběhne tak, aby nebyl snížen uživatelský komfort a zákazníci měli na registraci dostatek času.Celkově ČEZ provozuje v ČR více než 190 veřejných dobíjecích stanic, z toho přes 130 rychlodobíjecích.

Celkově ČEZ provozuje v ČR více než 190 veřejných dobíjecích stanic, z toho přes 130 rychlodobíjecích.
foto: ČEZ

Podle nejnovějších informací přímo ze společnosti ČEZ bude nový systém nastaven tak, že možnost registrací do nového systému bude zahájena do konce února. Přechodné období, v průběhu kterého budpou mít zákazníci čas na registraci v novém systému bude prodlouženo až do konce března, autorizace pomocí stávajících čipů bude fungovat stejně jako doposud.

Na dobíjení za březen bude stávajícím i novým zákazníkům aplikována sleva 100% z platného ceníku dobíjení, tj. zákazníci, kteří se registrují do konce března, budou mít dobíjení za leden až březen zdarma, fakturována jim bude až spotřeba za duben dle zvoleného tarifu jako odměna za přechod do nového systému.

Registrovaným zákazníkům nově ČEZ nabídne 4 tarify (3 z nich kombinují měsíční platbu a fakturaci za spotřebovanou kWh). Tarify jsou odstupňovány podle spotřeby/nájezdu (při vyšším vytížení je množstevní sleva za kWh elektřiny). Pro nezákazníky bude platit tarif „Neregistrovaný“.

Nová tarifní struktura platná od 1.4.2020

Nový systém FUTUR/E/ GO podle ČEZ mj. zajistí snadnější správu zákaznických účtů, včasnou indikaci obsazenosti, příp. nefunkčnosti stanic nebo možnost lepšího přehledu nad nabíjením v domácnostech a ve firmách.

Jednotka TAXI Obchodní cestující Víkendový řidič "Pay as you go" Neregistrovaný
Měsíční platba Kč/měsíc 1750 550 200 0 0
Poplatek za odběr Kč/kWh 3,5 4,5 5,5 7,5 9,5
Předplacená spotřeba kWh 500 122 36 0 0
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyházejte odsud ty špíny a socky co nemaj na teslu.

Obrázek uživatele Vasek e-UP

nabijim jinde a 9,5kc za kwh přežiju když bude potřeba /do stále platby jim nejdu :)

mají tarif za 0 s cenou 7,5
s mojí potřebou stavět právě na ČEZích stanicích to bude dělat tak 20-50kč rozdílu měsíčně ale i tak fajn :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Tak Pay as you go, je docela dobry. Do toho pujdu, je to nouzovka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přijde mi to dost přestřelený, když PRE má 2,5 Kč bez DPH jako standard cenu po registraci.

Formulace:
"Na dobíjení za březen bude stávajícím i novým zákazníkům aplikována sleva 100% z platného ceníku dobíjení, tj. zákazníci, kteří se registrují do konce března, budou mít dobíjení za leden až březen zdarma, fakturována jim bude až spotřeba za duben dle zvoleného tarifu jako odměna za přechod do nového systému."

Působí jako by stávající zákazníci leden-únor platili.
Registrují... kam? Domýšlím se že do systému který ještě nikdo neviděl. Ale působí to dost všelijak.

Simply ČEZ :)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a ako sa zohladní, v porovnávaní ekonomiky prevádzky to že cena benzínu/nafty je z poloviny tvorená daňou z palív. Až tú daň nahodia aj na tú elektrinu v elektromobiloch tak je návratnosť v nekonečne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až někdo zavede spotřební daň na elektriku tak já budu mít ojezdene dobře tak páté elektrické auto a vousy budu mít ke kolenům. :)
Zajímavé problémy. A víte také že slunce spali naší planetu. Vychází to tak časově podobně :) s tím jakou rychlosti se elektrifikuje. A letošní zima potvrzuje že oteplování se nekoná :), super je ze nebudou třeba zimní pneumatiky. Ale to je třeba spálit ještě víc ropy.
Havrla

Ze by v Cezku zrusili zimni pneu tomu neverim. Viz treba pokuty za letni na usecich kde jsou zimni predepsane a muze byt treba +25°C.
Ja mam zimni jen na Leafu. Obe dalsi dve EV maji letni. Kdyz neni snih, jezdim na letnich a cekam az nekdo se zimnima pneu nedobrzdi a napere to do me zezadu. Ale zakon je zakon, bez ohledu na rozum.

No, nechci rozvířit diskusi o efektivitě pneumatik ale zimní můžou více plavat a rychleji se sjíždět. Co ale rozhodně nejsou tvrdší jak letní aby více uklouzly... se pletu ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Od teploty +8°C jsou zimni pneu nebezpecne. Kazdy stupen nahoru ztraci grip a "plavou". Brzdna draha se prodluzuje. A i kolem nuly je jizda na suchem asfaltu s letni gumou presnejsi. Obzvlast u novych zimnich s vysokym profilem je jizda na suche vozovce na prd. Ke vsemu prijde hluk, vyssi spotreba i opotrebeni.

Vendulí víš, jak se vyhneš hluku, vyšší spotřebě, opotřebení? Vem si tablet, lehni si s ním do postele a dělej "vrrr a bzzz a tú tú..." tak, jak jsi to dělával ještě jako dítě..... Protože tyhle dětinskosti, co tady dáváš do placu Tě situují do klecového lůžka. Čus, Dlaždič.

Dej si hadici od vyfuku do nozder a bez do pryc.

S těmi vousy a mírou zastoupení EV tak aby to bylo významné je korelace určitě jasná. O tom se snad nikdo ani přít nemůže ;-)

Je to prašť jako uhoď:
- do té doby budeme nadávat na spalováky a záchranu planety
- pak budeme nadávat na to že se to nevyplatí.... a záchranu planety

Ale vysvětlete mi jednou větou prosím jak letošní zima nenaznačuje oteplování ? Vím že to není žádný ukazatel ale jeden by řekl že právě průměrné oteplení přináší teplejší zimy...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ja myslel ze kazdy pochopi ze ta zima je ironicky... hlavne ropaci, ale ze to nepochopi elektromobilista :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za všechno mužou auta. Tenkrát dinosauři jezdili v suv až to roujebalo celou dobu ledovou. Svině to jsou.

Já jsem totiž navíc i programátor :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Asi jezdíte s autem jako taxíkem a už teď máte vous, jak metuzalém...stačí se podívat, jak je tahle země vedena z pohledu daní a vybírání peněz, které jsou pak populisticky utráceny bez rozmyslu... Zdanění přijde nejpozději, kdy stát zjistí omezení spotřeby pohonných hmot a tím snížení výběru daní

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja najedu svym elektroautem (koupenym bez dotaci) denne 80-120km, rocne 30tkm. Taxikem nemusim jezdit.
A s usmevem se smeju Vsem tem pitomejm kecem o tom jak se to elektro auto nevyplati, jak mi to zdani, jak uhorim atd..... a ano narazim na obecnou demenci nevzdelanych lidi.
Zatim jediny auto ktere mi schorelo byla Benzinova Octavia (chytla nadrz od vyfuku) , LPG mi k dnesku nejak vyrazne take nezdanili a pritom tyhle kecy poslocham jako protiargument k LPG 20 let, a elektro auto jezdi za 0,28kc/km, predeslej ropak 3kc/km.

Vsechno jsou to kecy .... bud zavisticu, nebo nevzdelancu, nebo lobby, ktera se citi byt existencne ohrozena.

Jak nahradí stát výpadek z příjmů na daních z pohonných hmot ve chvíli, kdy bude dvacet procent elektromobilů?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stat je majoritni akcionar CEZu.
Elektroauta = zakaznici a spotrebitele pro CEZ. CEZ = penize pro stat.
Takze kde je veme? no preci z dividendy CEZu :-)

Ale obavam se, ze se nebavime o zadne brzke budoucnosti :-)

Debata se da polozit i jinak, kde stat veme penize z dani, kdyz se tu nebude dat zit ?

nebo

Je ztrata z spotrebni dane vysi, nez naklady na vyporadani se z oteplenim, nedostatem vody a imigracnim rustem ?

A kde je psano, ze za 10 -20 let bude mit hodnota penez stejny vyznam jako dnes ?

Díky za Váš názor - nesouhlasím...prostě si vezme daně. Dividendy z Čezu samozřejmě vytáhne...ale proč by se připravil o takhle krásně servírovaný příjem?

Ostatní úvahy jsou fajn - ale je třeba si stále pamatovat - v době maximální konjunktury má stát deficitní rozpočet...a není deficitní protože investuje do budoucna - např. na boj se suchem, je deficitiní, protože se populisticky rozhazují peníze.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

Prosím Vás přestaňte už myslet jako ovčan a začněte se chovat jako dospělý svobodný jedinec. Daně jsou státem legalizovaná krádež, peníze určené ke korupci a nehospodárnému vyhazování oknem, krmení armády byrokradů a politruků. Spotřební daň na elektřinu samozřejmě dávno je jen menší než na tekutá paliva, alkohol a tabák. Stát si nic nevezme, jen jako občan zvolíte voly a ti Vás pak okradou. To je celé. Takže přejdete z módu ovčan na lidská bytost, nevolte voly a bude to jinak, než je to dnes. Kdy si můžete jen vybrat mezi bolševikem zjevným a bolševikem skrytým. Elektromobilita jako ekosystém, tj. prakticky soběstačné domy a mobilita jsou cestou k tomuto stavu. Energetická nezávislost se tomu říká. Proto byli sedláci, kteří byli schopni nakrmit sebe i okolí, vždycky nebezpeční pro všechny totality. Nebyli ovčany.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

My se na ničem stejně neshodneme.. asi taky evangelizujete společnost a tvoříte obsah ze všech sil ;o)
Ok neplaťte daně - doufám, že máte vlastní silnice, jste ochoten platit za děti zš, veškeré zdravotnictví atd...jo a že jste na vlastní ekosystém elektromobility nevyčerpal od státu ani korun...a to jako ani zaměstnanec vysokého školství...protože i to platí stát..
Trochu pokrytecké nemyslíte?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

Máte prostě jiný přístup k životu. Asi bližší tomu: Bohatství se tvoří přerozdělováním. Já vyznávám že Bohatství vzniká prací a nápady, jak dělat věci lépe a levněji.
Podsouváte mi, že nechci platit daně. Nechci platit na něco, na co nemám vliv nebo kde se to rozkrade. To je veliký rozdíl. Od revoluce jsme jako podnikatelé nechali na státu jak státní správu, tak zejména školství a zdravotnictví. Výsledek je ten, že jde o černé díry, do nichž cokoliv dáte, pozřou. Efektivita žádná a lidí z nich tyjící bezpočet.
Zklamu Vás, já to školství jen platím. Včetně toho, že mám na půdě školy už 30 let kanceláře, takže klasicky nájem.
Ano, se školou spolupracuji, aby se ty dobré myšlenky zhmotnily do konečných produktů. Sepětí školy a praxe se tomu říká a je to u nás zoufalost. Tak aspoň trochu se to snažím změnit.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Prostě se neshodneme, máme příliš rozdílné fundamentální názory na chod společnosti a není to vůbec o tom jestli přerozdělování (nechápu, jak jste na to přišel), a nápad..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

Přerozdělování jsem odvodil od těch daní. Protože k ničemu jinému nejsou.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Hm odvaha vám nechybí...jsme prostě každej úplně jinej, nemůžete být dále od pravdy

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a nebo jak nekdo psal nize... zaplatite za realne opotrebeni silnice.

S tím počítám - předpokládám, že z každého dopravního prostředku se bude platit silniční daň (+ samozřejmě příplatek za dálnice, mosty atd), z benzínového a naftového auta se bude dále platit emisní daň a z elektromobilu se bude platit poplatek odpovídající dnešním daním z pohonných hmot a samozřejmě elektromobily získají energetické štítky a dle toho budou zdaněny - tzn neefektivní či velký elektromobil bude zatížen daní.
Samozřejmě každé další vozidlo jednoho majitele bude daněno více..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

A nebo se budou odvádět daně 10 let napřed při koupi.

Taky bych to viděl na "Silniční známky", až pofrčí elektronické "Dálniční" a někoho napadne že satelit nesleduje jen dálnice...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Četl jsem článek o vlastnění auta nebo motorky za první republiky - nepátral jsem po detailu, nicméně odnesl jsem si z toho, že koupit si motorku nebylo až tak super drahé - ale zhruba to samé se relativně rychle zaplatilo za vlastnictví dopravního prostředku - zjednodušeno opice byla relativně levnější než banány

To nebude třeba známky, to prostě bude paušální platba...dálnice samozřejmě budou za příplatek...a na D1 se bude platit jako příplatek i parkování (pro odlehčení)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Proč by měl mít elektromobil ,nějakou návratnost? Je snad logický že jeho provoz bude po narovnání cen paliv asi vyšší, když využívám služeb elektráren. U spalováků si "elektrárnu" vozím sebou a taky se o ní musím starat.

Obrázek uživatele PaRi

Nechci se vás příliš dotknout, ale zvážil jste vaše tvrzení před tím, než jste je vypustil? Opravdu si myslíte, že lze elektřinu zatížit spotřební daní tak, aby to přineslo zisky státu a nedotklo se to firem a domácností?

Na rozdíl od benzínu si elektřinu můžete vyrobit sami mnoha způsoby a limitující je pro vás jen ekonomická návratnost. Konec konců zde na fóru se vyskytuje nejeden EV živený po většinu roku právě ze solárních panelů.

No, ale vy stejně jenom trolíte :-D

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (5300 km)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stačí hw klíč a jinde než na nabíječce s měřákem si nenabiješ ty blbej vole.

Nebuďte si tak jistý, stačí drobná vyhláška že wallboxy musí mít separátní měřák.
Na nabíjení z 230V to sice nedosáhne ale jistě to ukazuje směr.

Až těch aut bude 1/10 a více tak se budou sakra zajímat jak si zajistit příjmy do rozpočtu. No a nebo půjdou sociální programy do kopru (což žádná vláda neustojí).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Ale tak wallboxy asi zadny merak mit nikdy nebudou, ale satelitni mytny system bude presne vedet kolik najedete a pak vam prijde slozenka.

Neříkám že to bude tak jak píšu, ale že to bude.
Prostě něco přidají někam. A jestli to bude povinná GPS nebo měřák je už jedno ne ? (samozřejmě že zvoli to co vybere víc)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Vasek e-UP

u LPG a CNG je to obdobne - stat se o to začne starat až bude prodano vic jak 20-30 tis elektromobilu a to je u nas v ČR tak daleko že se nebojim říct to se tady nestane

Je naivní si myslet že tvořivost našich představitelů je tak omezená jako ta naše :-/
Jak už jsem napsal, toto spadá do části kde naši zástupci už nehledají výmluvy ale způsoby... :(

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No rekneme si uprimne, u 1/10 aut na elektrinu se bavime o vypadku na danich ve vysi cca 0,2% verejnych prijmu, co jsou sice zajimave penize, ale nic se kvuli tomu opravdu nezhrouti.....

Nic se hroutit nemusí, stačí aby někteří hrabivci zahlédli že se utahují kohoutky.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Stejně tak to nedosáhne na pětikolík 400V/32A
Takže vskutku silně diskriminační opatření - tudy podle mne cesta nepovede.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Naznačil jsem vám směr.

Jistě že samo-domo budou dlouho nepostižitelní ale zpočátku stačí to dát eletrikářům za povinnost (i kdyby jen hlásit účel vnějších zásuvek). Další opatření přijdou s poměrem EV/ICE. Měřák na každou zásuvku, standardizování odběru a odůvodnění výkyvů...

Myslím že máte naše politiky za blbce. A oni to jsou přitom dost chytří grázlíci. Dost podstatný omyl.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jasně a pak 20.000 státních zaměstnanců kteří budou kontrolovat graf každé domácnosti jestli náhodou nemají výkyv na spotřebě a jestli náhodou nemají elektromobil :-D tvl. to jsou úvahy jak ze švejka.....ad faktum elektřina už je zatížena spotřební daní, stačí zvýšit sazbu a je to :-D

No a vy to máte zase jak z Hurvínka ;-)

Neříkám že to bude jak píšu, říkam že určitě na něco přijdou.
Nejsem expert na grázloviny, jestli máte aspiraci v tomto oboru tak se můžete realizovat ale hádat se o tom kdo vymyslí větší životaschopnou cypovinu nehodlám. Věřím zkušenějším.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Se spotřební daní s Vámi nesouhlasím. Pokud to bude stát chtít zdanit tak to udělá. Minimálně na nabíjecích stanicích to technicky možné určitě je (Podívejte se na daně u piva).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nová auta budou muset odesílat údaje o své poloze a těm starým nařídíme, aby si pořídili sledovací krabičku. Pak není problém dát poplatek za použítí silnic třeba 1kč/km a spotřební daň řešit nemusíte.

...násobit to normovanou spotřebou a aplikovat průměrný regionální tarif... a máme tu základ pro DPH.

Je to takové reverzní - kdo hledá důvody... :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele PaRi

Zdanit sice může, dokonce velmi výrazně, ale dle zkušených uživatelů EV je nabíjení na nabíječkách minoritní, dobíjejí hlavně doma. Tedy výpadek daní to nenahradí v žádném případě a navíc to lidi natlačí k alternativám (solar, víc nabíjení doma, komunitní nabíjení).

Podobná situace už tady byla v prodeji hudby, videa, elektronických knih,... lidi se zařídili podle sebe, naučili se to obejít.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (5300 km)

Ano, lidi to obešli a vláda zavedla výpalné...
Vláda:lidi => 1:0.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Souhlasím s Vámi. Nakonec by to tedy mělo i pozitivná dopad:"navíc to lidi natlačí k alternativám (solar, víc nabíjení doma, komunitní nabíjení)".

Velmi pravděpodobně přijde daň na BEV jako tomu je ve spojených státech (mnohokrát zde diskutováno), v kombinaci z drahým nabíjením na cestách, stát si tedy cestu vždy najde k penězům.

Rovněž souhlasím s výše uvedeným názorem, proč by se mělo počítat s návratností BEV, copak majitel spalovacího auta řeší jeho návratnost? Tyhle výpočty dělí příznivce a odpůrce elektromobility na dvě znepřátelené strany (a to doslova). Nedávno vyšel opět další tendenční článek, které obsahuje spoustu výpočtu založených na mylných předpokladech a tvrdí, že elektromobil může jezdit dráže než na benzín (teoreticky může), ale vůbec nereflektuje praxi. Na konci článku se objeví anketa, které už jenom dokresluje, jak čtenáři článek pochopili.

https://tinyurl.com/ttpokjs

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Návratnost se řeší z jediného důvodu - vyšší pořizovací cena oproti spalováku. Tedy je nutné opodstatnit ten rozdíl a kdy zmizí.

Dobrá, ten pravý důvod je vlastně tentýž - a to že to samé "narovnání" pořizovačky vede k dalšímu šetření (a kdo by chtěl stále platit více?).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Uvedu jednoduchý příklad. Jak např. obhájí majitel vyšší cenu iPhone oproti poloviční až třetinové ceně telefonů Xiaomi, Huawei apod.? Vždyť ty telefony umí prakticky stejné věci..... počítá nějakou návratnost? A to je přesně ta věc, za kterou člověk platí více.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Až budou mít telefony náklady na provoz (a diametrálně odlišné) tak se můžeme bavit o stejném příkladu.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Nejste malé dítě abyste nepochopil co jsem tím chtěl říci. Že nákup auta není u mnoha lidí vůbec o penězích. Kdyby takto uvažovat každý, tak si kupujeme ojetá auta za 50 tisíc.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U místních nadšenců asi ne ale troufám si tvrdit že u drtivé většiny lidí záleží na ceně nejvíc, prostě průměrný obyvatel není tak bohatý aby si pořizoval luxusní auto na jakýkoliv pohon, průměrný věk vozidla 15 let tomu nasvědčuje. Za rok 2018 bylo prodáno 40% ojetých aut z celkového počtu vozů a cena ojetin je víc jak z tří čtvrtin do 300 tisíc.

Takže nějaká menšina lidí co si připlatí milion za dobré EV to moc nevytrhne a ty dotupné EV za polovinu zase nebudou dost atraktivní pro ty kteří jak tvrdíte nejdou jen po ceně. No a pro zbytek to bude stále dost drahé. Holt ve srovnání se západem jsme stále trh s podstatně menší kupní silou a technologické novinky se tu budou zavádět s podtstaným zpožděním.

To jsem pochopil, ale snažím se vám vysvětlit že u aut je možné o "zaplacení" uvažovat právě proto že tam jsou rozdíly v provozních nákladech.

Samozřejmě že když někdo chce iPhone/Teslu tak nic levnějšího kupovat nebude.
Ale otázka byla - kde se bere ta idea že se něco "zaplatí".

Někdo neřeší.
Někdo chce mít klid aspoň v tom že nepřeplatí oproti spalováku.
A někdo jede do poslední koruny a počítá o kolik ušetří více oproti spalováku.

Každý si to (ne)počítá po svém.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

O tom to je, někdo peníze počítá jiný ne. Někdo bude jezdit v popelnici za 50 tis. jiný v BEV a jiný v Bentley. Spousta lidí si myslí, že BEV je pro všechny, ale tak to přece není.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

No jistě, ale stejně tak to nezabrání někomu si počítat návratnost.
Ani to nezabrání tomu aby ve specifické situaci ta návratnost byla reálná (dle parametrů počítajícího).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

To je pravda každý má kalkulaci a důvody k nákupu jiné.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ceny mě přijdou fér, kdo nabíjí doma a pár krát za rok potřebuje dobít, pak zaplatí více, kdo nabíjí u nabíječky, platí paušál, který je pouze předplacené množství energie a má výraznou slevu.

mě nejde do hlavy to, že informace o nových chystaných tarifech za dobíjení u čezu čtu na různých serverech, vyjadřuje se k tomu kde kdo, na internetu probíhá fůra diskusí atd.
Jen od čezu jako jejich klient nemám informaci vůbec žádnou a na jejich stránkách není taky nic...
To znamená, že tento článek je výmysl nebo že čez na své zákazníky kašle...
(původně jsem nakonec příspěvku napsal jiné slovo, ale včas jsem ho opravil :))

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

CEZ to zveřejnil včera 17.2. a níže posílám odkaz na oficiální stránky CEZU (není mi jasné zda jsou v tabulce uvedeny ceny s DPH nebo bez DPH)

https://www.cez.cz/cs/pro-media/tiskove-zpravy/informace-ke-zmene-zakaznickeho-systemu-a-zavedeni-novych-tarifu-80954

Děkuji ČEZu za nové tarify, opět budu platit o něco méně než doposud :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tesla rozzlobila ekology, soud dočasně stopl výstavbu továrny v Německu
https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/tesla-gigafactory-tovarna-nemecko-ekologie-protesty-pravo-stiznost.A200217_151250_ekoakcie_rts

To se dalo čekat, ekologové.

Ceny jsou s Dph nebo bez Dph? Boze co to v CEZu pracuje za pochybne existence kdyz neumi ani podat nejzakladnejsi informace.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ceny jsou včetně DPH.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Diky za info.

Uz se to blizi. Stredni trida jezdi dalky po dalnici do 140kmh za 5,8 po 24kc/l 1,4kc/km bez dane.
Podobný elektromobil cca 22kwh po 4.5 je 1kc/km. Kdybych nabijel vetsinou u cez pak 90h/km.

A to spíš odhaduji že to bude 24-25kwh po dalnici 140.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

24 Kc/l?? Kde jste to sebral? Před dvaceti lety? Takže to opravím tak na cca 32Kc/l. A pri 140 spotřeba 5.8? Spíš tak 6.5. Opravím výpočet. 6,5 x 32 = cca 2 Kč/km.
Tak a teď EV. Já jezdím s Teslou Model 3 Long Range při 135km/h za 22kWh/100km. Doma cena na Superchargeru 6.6Kc/kWh všude po Evropě (po přepočtu). Takže elektromobil 1.45 Kč/km. Pokud nabíjím doma (85% všech nabíjení při denním nájezdu 260-300km) za cenu 2.2 Kč/kWh vychází to na cca 0.85 Kč/km.

Obrázek uživatele Marek_

24 Kc/l je dnešní cena nafty bez DPH, kterou si stejně firma odečte.

---

Lexus GS 450h Premium

Mno.....
Spotřební daň z minerálních olejů, mezi které řadíme i benzin a naftu, je v České republice na úrovni 12,84 Kč za litr benzinu, resp. 10,95 Kč u nafty. Myslíte, že tak obrovský finanční výpadek přejde ministerstvo financí mávnutím ruky a nechá vás, autáři na baterky, nafurt jezdit za hubičku? Tož tak asi... :-)

Obrázek uživatele Vasek e-UP

jako to bede neresim jezdi uz 5 rok za hubicku/ tankuj vesele dal at mas radost

Co se stane s penezi, ktere se nevyvezou z CR a nezustanou ve strozoku? Dostane je stat nebo zdravotni pojistovna (ta je vlastne taky utrati, takze opet stat).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už jenom, když čez prodá přebytky EE namísto do zahraničí pouze za cenu tržní silovky kolem 1kč na kwh raději na nabíjecí stanici za 3-7 násobek - udělá zisk čezu pár desítek miliard kč. Tato částka může státu na dividendách solidně výpadek spotřební daně sanovat. Peníze zůstanou doma v naší ekonomice a nebudeme si nákupem ropných produktů podporovat teroristy z Asie a Ruska.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kdy se Vám ta Tesla vrátí, když máte tak levný provoz.. ha ha ha...

Stejná otázka je, "Jakou má návratnost Audi A8 oproti Škoda Octavia?"

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

opravuji 0.5Kc/km

Na Vámi uvedenou cenu 2.2Kč/kW již prakticky nikdo nedosáhne.
Na staré smlouvě letos mi končící mám cca 1kč v silovce , které odeberu asi 85% z celé spotřeby. Vzhledem k tomu , že po podělení celé faktury vznikne částka 2.56Kč/Kw, tak bych se k takové částce nepřiblížil, ani kdybych nabíjel jen v době nizkého tarifu. Nová smlouva už 3.15, protože nejlevnější silovka se dá pořídit cca 1.40, znamýho ředitele elektrárny jaksi nemám
A tahle tady mate vícero majitelů, nísto aby uvedli u koho tedy takové levné podmínky mají a jestli striktně a pravdivě dokážou přepočitat kupř. jen na dobu nočního či nizkotariního dobíjení.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Návratnost tu je, po nájezdu 600tis. km, pokud se tedy dostanete na oněch 50 haléřů/km. Největší úsporu asi vidím v servisu, pak tu ale máme navíc dražší pojištění.
V podstatě o EL může uvažovat zatím jen ten kdo může nabíjet doma nebo nadšenec.
Nicméně za pět let budou čísla jiná, doufám že lepší. S mým ročním nájezdem 15tis. km a nabíjení jen z veřejných nabíječek, to ale bude asi vždy dražší varianta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

holt EV zatím nejsou pro každého no


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?