ČEZ investuje 400 mil. Kč do modernizace rozvodny Lískovec na Frýdecko-Místecku

redakce - 04 Listopad 2020

Společnost ČEZ Distribuce zahájila modernizaci strategické rozvodny Lískovec, která napájí nejen Frýdek-Místek a část Beskyd, ale také velké průmyslové firmy v regionu od Biocelu Paskov až po nové společnosti sídlící v mošnovské zóně. Energetici zahájili modernizaci rozvodny v Lískovci, investují téměř 400 milionů

Obnova rozvodny, do které energetici investují 393 milionů korun, by měla být hotova v polovině roku 2023.
foto: ČEZ

„Stavba bude probíhat po etapách, musíme zachovat provoz rozvodny,“ vysvětlil Radim Černý, místopředseda představenstva ČEZ Distribuce, proč se práce protáhnou na tři roky, a zároveň upřesnil hlavní smysl rekonstrukce:

„Nové parametry rozvodny nám umožní budoucí navýšení zkratové odolnosti až na 40 kA, což zlepší podmínky pro připojování zdrojů, které jsme dříve nemohli uspokojit, včetně rostoucího počtu domácích fotovoltaických elektráren,“ řekl Radim Černý.

Dalším důležitým důvodem již dlouho plánované rekonstrukce jsou zastaralé technologie i špatný stav více než 70 let staré stavební části rozvodny. Kvůli starému řídícímu systému musí být rozvodna jako jedna z mála ovládána přímo na místě a vyžaduje trvalou přítomnost obsluhy, zatímco ostatní rozvodny jsou napojeny na centrální dispečink.

„Celý řídící systém se po modernizaci změní, což přinese snížení poruch a zvýšení bezpečnosti dodávek. Vše se navíc zjednoduší tím, že budeme rozvodnu řídit z centrálního dispečinku,“ dodal Radim Černý.

Rozvodna 110 kV v Lískovci byla uvedena do provozu v roce 1952. Spolu se sousední rozvodnou 220/110 kV provozovanou společností ČEPS tvoří jeden z nejdůležitějších energetických uzlů na severu Moravy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Líbilo by se mi, kdyby většinu těch peněz ČEZ Distribuce vložil spíše do zdrojů na střechách těch obrovských hal na Frýdecku, Mošnovsku a okolí a pak tu rozvodnu v rámci rekonstrukce směřoval k hospodaření s těmito zdroji. Protože je to tak do očí bijící plýtvání, až to hezké není, jaké rozlohy střech staveb, postavených vesměs na zelené půdě , tu leží ladem. Přitom spotřebu mají šílenou a vše z těch střechy by na místě spolkly v rámci svého provozu.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?