Český rekord: elektromobil Tesla Model 3 ujel 501 km na jedno nabití pouze na Autopilota

Jan Horčík - 20 Prosinec 2019

Čtyři "řidiči" kroužili 8 hodin v elektromobilu Tesla Model 3 Long Range kolem Prahy. Ujeli 501 km na jedno nabití a na Autopilota při průměrné spotřebě 14,1 kWh/100 km.auto elektromobil Teslicka.cz Tesla Model 3 500 km na autopilota

Všichni členové posádky rekordní jízdy elektromobilem Tesla Model 3 patří mezi známé členy české Tesla komunity.
foto: Teslicka.cz

Posádka ve složení Ondřej Hunčovský, Jan Semotam, Ondřej Bačina, Michal Hruška se minulou neděli rozhodla uskutečnit rekordní jízdu elektromobilem Tesla Model 3 kolem Prahy.

Cílem bylo zjistit, zda auto dokáže jet po celou dobu na systém autonomního řízení Tesla Autopilot. Ukázalo se, že ne tak docela: na holešovickém sjezdu do tunelu Blanka musel řidič celkem čtyřikrát z celkových 11 průjezdů na chvíli převzít řízení, protože auto nedokázalo rozeznat přerušovanou čáru.

Čáry na silnici byl obecně problém, jak se zjistilo během testovacích jízd, a bylo proto potřeba si místy trochu "vypomoct". Jinak ale po většinu doby Autopilot skutečně fungoval na jedničku.

Navíc elektromobil Tesla Model 3 předvedl, že s dojezdem kolem 500 km nemá problém: v autě jeli čtyři dospělí, kabina byla vytápěna a auto udržovalo většinu doby rychlost kolem 80 km/h.

Během jízdy spotřeboval elektromobil Tesla Model 3 celkem 71 kWh energie při průměrné spotřebě 14,1 kWh/100 km (bez ztrát nabíjení). K nabíjecí stanici už ale dojíždělo auto prakticky vybité, ukazující 0 % v baterii (stále ale podle všeho mělo nějakou rezervu).

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele runner42

Udělal jsem experiment a změřil to taky.

Protože jsem čekal na ženský až nakoupí a měl volnou hodinu, objel jsem stejnou trasu. Auto plně naložený Superb na hory, včetně boxu na střeše.
Konec i začátek byl v tunelu u výjezdu na Bubeneč. Dal jsem jedno kolo. Na pohodu, v limitech a tempu ostatního poměrně hustého provozu. Omezení byla padesátka v Blance, u Zlíchovského tunelu kvůli odstavenému vozidlu, kolona až do zastavení v zúžení na jižní spojce jak je ta šedesátka a přepravák s koněm na odbočení z Holešoviček do tunelu :-)... vše dohromady cca 4-5 minuty sekery. Video samozřejmě mám, pro případ keců.

Výsledek je následující:
Trasa 48 km
Čas 38 minut
Průměrná rychlost 75km/h
Spotřeba 6.6 l/100km
Počáteční dojezd 710 km, koncový dojezd 780 km (jojo, okruh je rozhodně spotřebou podprůměrný)

Ergo Tesla se se svojí průměrnou šedesátkou v tomto neúspěšném pokusu musela na trase doslova plazit, jak už je u elektromobilů překážející provozu dobrým zvykem.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Často tu řešíte že vám prej spalováci stojej na nabíječkách, což chápu že vás štve. Chodim na Smíchově kolem dvou nabíječek a tam to zase slouží jako místo pro parkování zadarmo pro ev. Nabíjet sem tam viděl jen jednou fiata pětistovku. Jinak tam potkávám sem tam teslu, často i3, plugin bmw 5 a leafa. Nikdo z nich nenabíjí, jen stojí a to treba půl dne.

Tak v tom prípade sú to takí istí chu*i ako tí, čo blokujú nabíjačky zo spalovákom. V tom nie je rozdiel.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Tesla Model 3 v Číně nyní startuje na 50 800 dolarech (1,1 milionu korun), zatímco v USA na 39 999 dolarech (913 tisíc Kč).... :))

https://fdrive.cz/clanky/tesla-planuje-zlevnit-v-cine-teslu-model-3-o-20-procent-4738

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

V Číně mají jiné daně. Téměř tam neexistuje daň z příjmu ze zaměstnání, ale mají vyšší daň, pokud si člověk něco koupí - tj. DPH. Dále se tam při koupi nového auta platí speciální daň, která se používá na výstavbu nových silnic a dálnic.

V USA v tej cene nie je daň. Nie je náhodou cena v Číne už s daňami?

Obrázek uživatele ozana

Tu vysokou cenu v Číně zřejmě zvedá clo.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

To uz budou ceny pro Tesly made in PRC. Ty jsou bez cla

Obrázek uživatele runner42

Plazení se šedesátkou po okruhu.
No nádhera :-D

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

80

Obrázek uživatele runner42

501 km / 8 hodin = ?

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Vetsinou 80. Ale v Praze se tu a tam provoz zastavi, nebo zpomali. S tim zatim ani Tesla nic neudela. Mozna The boring Company. A rychleji asi take nemohli jezdit, jinak by inkasovali flastr za rychlou jizdu. Asi to byl uplne bezny prumer.

Obrázek uživatele runner42

:-D
No určitě. Pokud by většinu (tedy alespoň 50,00001% trasy,) jeli osmdesát (i tam kde je kilo a víc), museli by zbytek trasy městského okruhu jet čtyřicítkou, což je pitomost.

Takže klasika, pomalá provozu překážející elektrická mrdka.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Mate v tom chybu. Prumer 80 a 40 = 60 plati pouze v pripade ze jedete stejnou dobu 80 a stejnou dobu 40. Pokud to vztahujete na 50% trasy, teda v km, tak prumer se pocita uplne jinak. Ted mate celou noc moznost si to overit. Tak rano se kouknu na co jste prisel.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Myslíte, že má smysl běhavkovi vysvětlovat co je harmonický průměr?

Mate pravdu, u r42 je to zbytecna namaha. I vam preji vesele vanoce a EV pod stromeckem.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Děkuji za přání, Vám přeji taky pěkné svátky. Jsme na tom stejně, já už EV dostat nepotřebuji. :-)

Obrázek uživatele runner42

Západní část jsou tunely a mosty kde je sedmdesát, jižní část je osmdesát, východní kilo a severní kilo a osmdesát.
Ne celém okruhu je jediná padesátka v Holešovičkách v délce necelého kilometru.

Průměr na okruhu je osmdesát.

Šedesátkou to jede jen dement v elektromobilu.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Můžu Vás ubezpečit, že ta Tesla jela v 99% času max. povolenou rychlostí, pokud před sebou zrovna neměla jiný auto. Nicméně, těch aut tam nebylo málo, do toho pár sjezdů/nájezdů, i nějaká čtyřicítka.. 50 km/h jsme měli často omezenou i v tunelu.. a navíc, jeli jsme jen 7 a půl hodiny ;)

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Obrázek uživatele runner42

Trasu jsem projel (viz nahoře samostatný příspěvek), čtyřicítka tam žádná není, průměr při zachování limitů je skutečně 80 km/h jak jsem odhadoval.
S vaším průměrem 60 jste se doslova plazili.

Otázka je jen, zda si na slimáka hrajete kvůli spotřebě, nebo kvůli "autopilotovi".

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

A jste si jistý, že jste si projel tu samou trasu? Protože ty čtyřicítky jsou tam na 20ti metrech hned tři a jedna z nich je pro jistotu i žlutě, aby jí náhodou někdo nepřehlídl ;)
viz https://maps.app.goo.gl/oGFPYSqQzvLfyLFT7

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Obrázek uživatele runner42

Ano máte pravdu, na nájezdu na Novopackou jedna je, myslel jsem že je to také doporučená, jako na Cínoveckou.
Kde jsou ty ostatní?

A proč jste jeli tak pomalu?

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jeho nezaujíma pravda, on je tu len na to aby urážal druhých a robil zo seba hlupáka so svojimi predpoveďami a "znalosťami" o elektromobiloch.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Nekrmit místního trolla runner a jeho miniona hybrid...

To je moc hezke ze jste popsal povolene limity. Ale co takhle zohlednit realny provoz. A s aritmetikou si hlavu uz nelamete. Ja mam dlouhodobou prumernou spotrebu s TM3 mnohem nizsi nez s Leafem 1. A urcite nejsem brzda v provozu. Vyuzivam dynamiku auta. To auto je efektivni at si myslite cokoliv.

Obrázek uživatele honza.t

Tesla rozebraná do šroubku od Sandy Munro
https://www.youtube.com/watch?v=4IzW6sZ8Wsg

Obrázek uživatele M.Krupka

Bravo chlapci. Příště udělejte 24hodinový Tesla maratón kolem Prahy s nabíjením na Superchargeru, ať víme kolik ujede za 24hodin. Šoférů na to najdete dost. Nebo pojede rovnou bez šoféra?? :-)

Podobnou akci už jsme absolvovali v DE s Bjornem (viz http://www.hybrid.cz/cesko-norska-posadka-ujela-s-elektromobilem-tesla-model-3-rekordnich-2781-km-za-24-hodin).
Ale mám v plánu několik dalších a neméně zajímavých akcí.. ;)

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Jsem rád, že se podařilo ukázat, kolik model 3 ujede, ale sakra když to teda ten autopilot nedal, proč se všude troubí, že došlo ke stanovení rekordu? Zajímalo by mě, kolik by tam udělal Hyundai Ioniq, ale tipuju, že pod 12 určo a pod 11 možná taky.

80km v hodine hmmm, na okruhu hmmm, takze bez rozjezdu hmmm .... Tak jo ....

Na celým okruhu byly maximální povolené rychlosti od 40 km/h po 100 km/h a třeba v 5kilometrovým úsehu Bubenečký tunel - Mrázovka je to nějakých 200 m.n.m. převýšení nahoru i dolů, takže celkem vypovídající podmínky.. ;)

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Bez rozjezdu, ale taky bez rekuperace. Jízda po městě není pro elektromobil problém. Právě naopak. Těží z nízké rychlosti a rekuperace.

Mě by spíše zajímal reálný dojezd po dálnici.

No právě, rekuperace nikdy nedodá tolik, co se musí spotřebovat na rozjezd. Nejekonomičtější je právě jízda konstantní rychlostí. Ta spotřeba je zavádějící. Já jezdím s průměrem 15kWh s Ioniqem, když jedu Kladno Praha Kladno, po dálnici 130. 45 po dálnici 15 město.

To ti sice nedodá tolik co spotřebuješ při rozjezdu, ale účinnost je i tak přes 90 procent. A pak hraje v tvůj prospěch nízká rychlost.

Nejvýhodnější je konstantní jízda nízkou rychlostí. Rozdíl mezi tím jestli jedeš 80kmph konstantně nebo průměrně 40kmph tak není velký a co jsem četl, tak vychází výhodněji pro město. Elektromobil není jako spalovák, který se při rozjezdu musí vytáčet do neefektivních otáček a nemá rekuperaci.

Někde jsem viděl tabulku spotřeby v nejrůznějších rychlostech a šlo to porovnat s EPA pro jízdu po městě, ale už jsem ji bohužel nenašel.

Rekuperácia určite nemá 90%nú účinnosť, ale približne 70%
Aj tak je to ale nekonečne násobne viac ako u spalováku.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

70 %? Fakt tolik? Já myslel že je to míň.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mate nejake linky na meranie ucinnosti rekuperacie?
Rekuperacna energia musi zahrnat straty v pneumatikach, prevodoch, motore a elektronike invertora v rezime generatora a straty pri nabijani baterie. Ak by sa skutocne stratilo len 30%, bolo by to fajn. Ja by som to odhadoval blizsie k 50%, mozno 40% strat, teda ucinnost 60%.

Velmi, velmi zhruba se dá počítat, že to dlouhodobě vychází na 1/3 valivý odpor pneumatik, 1/3 odpor vzduchu (z těchto dvou nezrekuperujete ani chlup) a 1/3 "motor". Pokud by byla účinnost rekuperace 80 %, dostáváme se někam k 25 % celkové ušetřené energie, při 60 % pak 20 %. To je dost malý rozdíl na to, aby to za to stálo nějak sofistikovaně měřit.

Efektivitu rekuperace nelze vyjadrit jednim cislem. Stejne jako spotrebu musite uvest ke konkretnim podminkam, hlavne k rychlosti. Efektivita rekuperace u auta v dopravni spicce kde se pohybuje v rozmezi 0-50km/h je nejspis mnohem mensi, nez pri 80-130 km/h na dalnici. Urcite take rozhoduje teplota baterky a mozna i SoC. Invertor ma nejvetsi efektivitu v urcitem bode a mimo tento bod je efektivita nizsi. Pomalu tocici motor indukuje nizke napeti, ktere se musi zvednout na hodnotu napeti baterky. Pri urcitych otackach bude napeti v idealnim pripade po usmerneni totozne s napetim baterky a pak bude efektivita nejvyssi. Atd. Takze rozpeti efektivity muze byt treba od 10% az do 80%. Pak zalezi na uzivani auta. Mestske, dalnicni nebo jine.

Práve preto, že na efektivitu vplýva viac faktorov by sne sa mali dopracovať k nejakému priemernemu číslu, a to tých 60% asi aj bude.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Tým 60%-tám by som aj celkom veril.
Dal by sa urobiť pokus na nejakom vhodnom kopci aspoň 1-2km, hore vynulovať počítadlo a smerom dole rekuperovať bez kúrenia a akcelerovania. Potom porovnať a mohola by byť celkom reálna hodnota.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Offtopic:

Neviděl jste někdo Runner42?

Mám pro něj zprávu:

https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/232995-akcie-tesly-vcera-uzavrely-na-novem-maximu-kdyz-se-nadale-blizi-hranici-400-dolaru

Obrázek uživatele runner42

Ano, dnes jsem otevřel další short pozici.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Niekto zasa zarobí ako naposledy :-)))

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

Šortoval si další 3 akcie, aby si mohl dál žadonit o pozornost a dělat ze sebe zajímavýho šaška? :-))))))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ePavel

Já tomu asi nerozumím… Od té doby co minule ohlásil otevírání pozice šli akcie jenom nahoru. Takže předpokládám že je to jenom trollování, tak hloupý člověk ve skutečnosti nemůže existovat.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Kuk

Narcisismus a hloupost jdou ruku v ruce. ;-))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To bude nějakej renonc tohle. Tesla v Listopadu zkrachovala. Předpověděl to slavný NostraRunner.

vzdyt Tesla uz 12 let krachuje a vyrabi nekvalitni kramy a nikdo normalni ten balast nekupuje ;p

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Koukal jsem, že už jezdí i EV taxíky. Asi je vezmu na milost. Ty taxíky, samozřejmě. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

of: Švýcarsko zavírá jadernou elektrárnu dnes odpoledne v přímém přenosu na švýcarský televizi... ;)

https://tn.nova.cz/clanek/svycarsko-zavira-jadernou-elektrarnu-po-fukusime-se-boji-budovat-dalsi.html

... postupně rozebrán, do úplné likvidace to potrvá 15 let, zbyde 5.000 tun jaderného odpadu, z toho 100 tun vysoce radioaktivní :))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

JE Harrisburg, znama jako Three miles island se uzavrela v tichosti v zari 2019. Teda ten 1. Blok. Ten druhy se uzavrel sam 1979, kdyz se tam roztavilo jadro. V USA je mnoho JE ktere jsou ztratove a nemuzou konkurovat jinym zdrojum. Pobiraji statni dotace aby je nemuseli zavrit. Jaderne mocnosti potrebuji JE na vyzkum jadernych zbrani. Ale CR doufam takove ambice nema, tak JE nepotrebuje. Je to cerna dira na prachy a bez uzitku. Obzvlast ze strategickych duvodu jsou hloupost. Staci dve male exploze v rozvodnach Dukovan a Temelina a pulka elektriny CR je ve WC. Pak uz nasleduje kapitulace celeho slavneho CEZka.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Dlouhodobě odstavit obě české JE by zvládly dvě družstva Specnaz. Ani by nemuseli vstoupit do jejich areálu. Stačí zničit rozvodny Měřín a Slavětice.

Prave jste prozradil statni tajemstvi. Doufejme, ze se teroriste nezajimaji o hybrid.cz.

Obrázek uživatele spetak

No snad. Zatím trénujou na nemocnicích a dolech.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Obrázek uživatele ozana

To nejsou teroristi. Dostanete email, že dlužíte peníze exekutorovi, otevřete přílohu a máte to doma.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Jan Veselý

:-)

Naklady na rozebrani JE jsou naplanovane na 1,4 miliardy SFr = 1,3 miliardy EUR. Takze konecna cena nejspis 3 miliardy EUR. Konecne uloziste se stale hleda a bude pry urcene do 2030. Za ty prachy by mohli postavit FVE ktera by zasobovala cele CH elektrinou a s 0 nakladu na palivo.

Obrázek uživatele Kuk

Kolik pak po rozpočítání všech nákladů na likvidaci vychází 1 MWh jaderné energie?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Trochu som sa to snažil vypočítať a na porovnanie som si zobral ročnú výrobu elektrickej energie JE Mochovce, ktorá sa dá dohladať. Tam vychádza, že elektráren vyrobí asi 85% teoretického ročného výkonu ako keby išla naplno 365 dní v roku.
Jadrová elektráreň Mühleberg má výkon 375MW a z toho činný sa mi nepodarilo dohladať, tak som to prepočítal zasa cez Mochovce a vyšlo mi 302,5MW.
Ak by mal Leodendula pravdu, že likvidácia vyjde na 3mld.€ tak na každú vyrobenú MWh vychádza plus 24€ len na likvidáciu.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

OK, tak 302,5MW * 365 * 24h, to je 2,6 TWh ročně, sloužila 47 let, takže, když se to rozpočítá, tak se navýší cena za 1MWh o 11,25 € (sFR má podobný kurz, bral jsem 1sFr = 1€), pokud to bude 3 miliardy €, tak o 24€. Máte to podle mě správně. Na kWh to v přepočtu na koruny dělá +2,7 až +6 Kč. To je naprosté ekonomické zoufalství. Dukovany se chvástají, že vyrábí kWh asi za 1,3Kč.

---

hariprasad

Utekla vám tam desetinná čárka, 0,27 až 0,6 Kč.

Super, tak pak to vychází o dost líp. Drastické zdražení se nekoná, jenom mírné. :-)

---

hariprasad

A ted vystavba nove JE. Dnesni nedostavene JE se pohybuji kolem 20 milird EUR. Dukovany se maji zacit stavet 2029. Jake ceny budou v te dobe? Mozna ze do te doby zkrachuji vsichni vyrobci JE a problem se vyresi prirozenou cestou. Jinak je zajimave, ze zrovna Babis je ohnivy zastance vystavby novych bloku. Pritom to byl prave ministr financi Babis, kdo v roce 2014 tendr zariznul. Nejspis planuje AB divizi Agrofert-Nuklear.

Nevíme jaké zákulisní hrátky se tam odhrávají. Babiš mohl klidně podpořit fotovoltaiku, ale prostě ho někdo přeloboval. Podívejte se na tohle: https://www.youtube.com/watch?v=gTBlZFAOLnA

---

hariprasad

Výstavba 1kW inštalovaného výkonu JE stojí v súčasnosti viac ako 5000€ a stále rastie. Ak ten inštalovaný 1kW vyrobí za 45 rokov cca 400MWh, tak k cene za 1MWh treba ešte prirátať ďalších 12,5€. Plus tých približne 20€/kWh za likvidáciu. Priemerný vek je ale iba 30 rokov a to vychádza na 19€/MWh

cena JE Mochovce

Podarilo sa mi nájsť nejaké prevádzkové náklady na 1MWh vyrobenej energie v USA a to 23,21$ (21€)
Three Mile Island

Priemerný vek prevádzky JE je 30 rokov. Z toho sa dá vyvodiť, že len náklady na vybudovanie, prevádzku a likvidáciu stoja približne 60€ na každú vyrobenú MWh.
A k tomu ešte bonus trvalé riziko z katastrofického zlyhania.

Takže za mňa JE rozhodne NIE. Radšej veľký podiel nestabilných OZE a k tomu milióny BEV zapojených vo fungujúcom systéme V2G a stabilý zdroj elektriny je na svete. Bez smradu, jadrového odpadu, závislosti od Ruska a permanentného rizika zo zlyhania.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Pokud by to bylo 60€/MWh, tak to je ještě dobrý výsledek. Za tuto cenu se draží v Německu na burze garantovaná cena za MWh z VtE. https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/posledni-letosni-aukce-vetrne-elektrarny-nemecku-se-jako-jedina-zaplnila-ceny-jsou-vsak-stale-u-maxima/
Jenomže u JE se draží jenom cena za MWh až přes 100€. https://www.euro.cz/politika/rakousko-zaluje-podporu-britske-elektrarny-na-musce-ma-ale-temelin-1371959
A též zde http://denikreferendum.cz/clanek/29819-experti-varuji-naklady-na-stavbu-reaktoru-prudce-porostou-platila-by-verejnost
Vychází to tak, že 5000€ za kWh je hodně optimistická až utopistická cena. Spíše bych tipoval někde mezi 7500 až 10000€.

---

hariprasad

Naklady na instalaci 5000 EUR/kW nikoliv za kWh.

Ano, chyba. :-)

---

hariprasad

No veď preto sa elektrina z JE draží za 100€/MWh, lebo len náklady budú niekde na tých 60€.
Tiež si myslím, že 5000€/1kW je veľmi optimistické číslo a reálne to bude možno aj tých 8-10000.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Instalace soukrome FVE je za zlomek ceny JE. Panely 250 EUR/kW. Montaz na profily pouzivane na sadrokartonove steny a kabelaz je zanedbatelna. Stridac dle vykonu do 10kW 500 Eur. Montaz svepomoci na strechu kulny a hotovo. Takova 10kW FVE je hotova behem vikendu a muze bez povsimnuti vyrabet >20 let bez nejakych paliv a odpadu. Prave ta jednoduchost a vyhodnost FVE nenecha jadernou lobby v klidu a proto musi neustale vymyslet dalsi a dalsi podrazy, jak to lidem vytlouct z hlavy. A kde toho nedosahnou po "dobrem", udelaji zakony aby to znemoznili. Za cenu instalovaneho vykonu v JE lze postavit 20kW FVE. Takova elektrarna vyrobi ten 1kW i v zimnim pocasi. Pro 2-3 mesice je nutne zajistit dodatecny zdroj. Ale zbytek roku je elektriny na rozdavani. V noci se spotrebuje mnohem mene a to lze akumulovat z denniho provozu.
2 JE v Cezku potrebuji hodne nakladnou prenosovou soustavu nez 10000ti tisice lokalnich elektraren. Takze k nakladum JE je nutne pricist i ty hodne drahe distribucni poplatky.

Leo odkud bereš ty ceny 250eur/kW,
Fakt ty sadrokartonarske profily to udrží i ve vichřici? Ale na kůlnu asi ok... To dřív ulitne samotná kůlna...

Ty UD profily staci uplne. Samozrejme musi byt dostatecne pripevnene ke strese a k ramu. Vitr to nema sanci utrhnout.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Máš recht, vítr odnese celou střechu :)
Když se stane neštěstí a přijde se na to, že konstrukce je z necertifikovaného materiálu určeného pro SDK tak další + které státní zástupce využije aby tě dostal daleko od horkých panelů, do chládku.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Samozrejme ze ty profily nelze doporucovat pro exponovana mista. Drevena kulna taky nani z certifikovaneho materialu, ale z obycejneho reziva primo od pily. Kdyz by me vitr utrhnul strechu i s panely, tak by musel predtim vyvratit stromy, ktere tu kulnu chrani pred vetrem. No a pak by ty panely byly nejspis rozflakany, vcetne cele kulny. Uz hledam certifikat pro ty stromy, kurna, kam jsem ho zase zalozil.

Nabidky mi chodi od firmy Nanosun, pan David Bursa. Nejvyhodnejsi jsou Canadian Solar. Zkuste napsat david@nanosun.cz. Nemam s nima nic spolecneho. Koupil jsem od nich zhruba pred 4-5 lety. V eshopu maji vysoke ceny 0,32EUR/W + DPH. V nabidce jsou dle mnozstvi.

No rad bych mel instalaci takto levne. Domaci FVE o vykonu 9,9kWp a kapacita aku 12 kWh cena je kolem 410 000 - dotace 160 000,-Kc vc DPH s asymetrickym stridacem 3 faze. Cena komplet. Nize mi zatim nabidku zadna firma nedala, sam instalaci nezvladnu.

U samomontovane FVE je nejdulezitejsi kvalitni lisovani spoju u MC4 konektoru a kabelu. Vse jine se neda (snad) zkazit.

Som samozrejme za FVE ale je to veľmi nestabilný zdroj, ktorý sám o sebe asi fungovať nebude. Treba urobiť rozumný mix s VT, vodnými el., atď. 10kWp FVE vyrobí za rok približne toľko ako 1kWp JE a ten stojí so započítaním výstavby, prevádzky a likvidácie približne 20tis. € a vydrží možno dvojnásobok FVE. Ak by sa dala postaviť FVE s akumuláciou za 10-15 tis.€, tak by to bolo veľmi zaujímavé. Ak bude V2G vo všetkých BEV a PHEV, tak by to bolo reálne

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Mícháš jabka s hruškama cizinče ! Výkon JE s FVE a kWp ve spojení s výkonem JE. Tvůj příspěvek je celej jaksi nesmysl.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

To, že ste to Vy nepochopil, ešte neznamená, že je to nezmysel.
Skusim to teda polopatisticky.
FVE 10kWp vyrobí za rok približne 10MWh
1kW inštalovaného výkonu v JE vyrobí za rok približne 8,5MWh
Vidíte v tom nejakú podobnosť?

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Oficialni odhad nakladu je 1,4 miliard sFr. Muj odhad 3 miliard Eur je spise motivovan zkusenostmi s podobnymi odhady.

Tiež si myslím, že to bude viac ako tých 1,3mld. € pretože to má trvať až 15 rokov.
Ešte by bolo dobré vedieť, koľko stojí vybudovanie JE takého to výkonu a celková prevádzka za 47 rokov (palivo, mzdy, opravy, likvidácia paliva a čojaviem čo ešte) Nakoniec by sa ukázalo, že 1MWh vyrobená v JE by musela stáť aj 70-80€ aby boli aspoň na nule.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Pozor, zastanci JE by mohli argumentovat podobnym nesmyslem jako u spalovaku. Kdyz se budou vyrabet EV, bude velka nezamestnanost. Tak mozna az ze zavrou ty predrazeny JE, tak vsichni umreme hladem. Nebude prace, bude bida.

Obrázek uživatele Jan Veselý

To je samozřejmě pitomost. 95 procent české ekonomiky, která tu elektřinu kupuje má větší váhu než ČEZ a EPH.

Samozrejme ze to je pitomost, stejne jako to straseni s nezamestnanosti kvuli EV.

Obrázek uživatele Jan Veselý

V době, kdy skoro 20 procent pracovní síly v ČR tvoří zahraniční pracovníci. Češi už před pár roky došli.

Máte pravdu. Navíc ještě zcela zbytečně zatrhli tipec všem chytrákům a trollům, kteří v rozporu s realitou zpochybňují realitu dojezdu TM3. Můj dlouhodobý průměr při všech možných variantách (studená, topení, klimatizace, hory, doly ,město dálnice) je 18,2 kWp/100 km při najetí cca 10 tis.km. Při pokusu o úsporný režim v reálném provozu (350 km z toho půlka po okreskách , průměr 74 km vč. dodržování rychlosti v obcích) jsem jel za 15,2. vč. teploty v interiéru 21 a venkovních 14 a výjezd ze studena.

Ja mám na TMS 75D celkový priemer po 80tis. km 18,9kWh/100km bez žiadneho obmedzovania za 2 roky. V zime kúrim na 23st, cez leto klíma tiež na 23st. Okresky/dialnice asi 1:1

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

No a kolik z toho je po dalnici?

Polovina z toho o co po okreskách :)

---

20 tis km elektricky od roku 2018

To by bylo - okresky/dalnice 2:1 ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

TMS P85+ najeto 156 tis. km ,5 let. Dlouhodobý průměr 19,3

Na začiatku novembra som vynuloval poťítadlo a spotreba je zatiaľ 19,3kWh na asi 9000km. Ale je slabá zima. Minulý rok o takomto čase bolo 20,1kWh

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Takže vlastně 8 hodin jezdili po okruhu úplně zbytečně a spotřebovali při tom úplně zbytečně 71kWh elektriky.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele M.Krupka

Já bych z toho usoudil, že si v Praze může každý včetně taxikářů koupit Teslu a 8hodin s ní jezdit bez větších problémů. Znáte někoho kdo po Praze jezdí 8hodin denně a najede víc než 500km??

Obrázek uživatele ePavel

A co potom borecci co jezdi po okruhu na 100 oktanovy benzin?

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Nejvice me pobavi ten, co rekne ze jel za 4l nafty na 100km 200km trasu.. a ze hlavne nespalil zadnou elektriku jako ja :-D
Tak mu jen reknu ze stejne projel 25-50kWh jen na vyrobu toho paliva co projel.. hehe

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Je to energie, kterou přibližně potřebujete na vytápění rodinného domu asi na jeden den. No a hlavně, nikomu s tím nečoudili pod nos.

---

hariprasad

Vite kolik pitomcu jezdi autem jen tak sem tam kdyz jsou frustrovani? A kolik pitomcu se rozhodne zajet si treba 200km jen tak na kafe do velkomesta? Ve spalovaku samozrejme. A co takhle vsechny autorallye a jezdeni po okruhach. Jen tak pro obveseleni. Top Gear, autocasopisy a kdovi ktery pitomci testuji cely rok a vycmrndaji desetitisice litru benzinu a nafty. To vam nevadi?
Edit: A kazdy spravny TDIckar si pred merenim emisi jede vypalit saze na dalnici.

Jo. Ať žije eko.


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.