Česká vláda blouzní o 50 000 autech na vodík do roku 2030

Jan Horčík - 06 Květen 2020

Česká vláda na svém zasedání 27.4.2020 schválila aktualizaci Národního akčního plánu čisté mobility. Je na ní dobře vidět, že jde jen o cár papíru zcela odtržený od reality.Toyota Mirai auto na vodík

Vodíkové auto Toyota Mirai je dnes de-facto jediným běžně prodávaným osobním autem s pohonem na vodíkové palivové články. Toyota měla v plánu ho během letošního roku uvést také v Česku.
foto: Toyota

Aktualizace Národního akčního plánu čité mobility údajně "reaguje na dosavadní postup plnění, nové výzvy v této oblasti a reflektuje i nejnovější vývoj legislativy Evropské unie". Aktualizovaný plán se nově zabývá také rozvojem bezemisní mobility v nesilničních druzích dopravy.

Dokument obsahuje i aktualizované cíle počtu vozidel na jednotlivá alternativní paliva a rozsahu doprovodné infrastruktury v České republice k roku 2030. Za nejvýraznější změnu mezinárodního kontextu rozvoje čisté mobility, ke které došlo od schválení původního NAP CM, lze považovat přijetí tzv. Pařížské dohody o změně klimatu.

V této dohodě se signatářské země zavázaly udržet nárůst globální průměrné teploty výrazně pod hranicí 2 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí a vyvinout úsilí o to, aby nárůst teploty nepřekročil hranici 1,5 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí.

V návaznosti na výše uvedený mezinárodní smluvní závazek bylo na úrovni EU v posledních letech přijato několik nových právních předpisů, které do budoucna zásadním způsobem ovlivní směřování čisté mobility.

Jde zejména o dvě nová nařízení, která stanoví výkonnostní emisní normy CO2 pro nové osobní automobily, lehká užitková vozidla a nově i těžká vozidla po roce 2020 a revizi směrnice 2009/33/ES o podpoře čistých a energeticky účinných silničních vozidel.

Nejnovější strategické dokumenty Evropské unie pak akcentují vizi tzv. klimatické neutrality do roku 2050, přičemž není pochyb, že k dosažení tohoto cíle je nutné postupně dekarbonizovat systém mobility ve všech druzích dopravy. Posledním takovýmto dokumentem je Sdělení Komise „Zelená dohoda pro Evropu“.

S ohledem tyto skutečnosti byla k NAP CM doplněna samostatná kapitolu týkající se čisté mobility v nesilničních druzích dopravy. Aktualizace NAP CM obsahuje mj. následující cíle počtu vozidel na jednotlivá alternativní paliva (CNG/LNG/elektřina/vodík) a rozsahu infrastruktury plnících a dobíjecích stanic do roku 2030.

vozidla rok 2030
elektromobily 220 000 / 500 000
EV busy 800 / 1 200
CNG 35 000
LNG kamiony 3 500 / 6 900
LPG 170 000 / 250 000
vodík OA 40 000 / 50 000
vodíkové autobusy 870
dobíjecí/plnicí stanice rok 2030
elektrické 19 000 / 35 000
CNG 350 / 400
LNG 30
vodík 80

Komentář Hybrid.cz:

Tabulka o zamýšleném cílovém počtu alternativ na českých silnicích míchá zcela nerealistická čísla s poměrně reálnými odhady budoucího vývoje. Ty reálné se týkají zejména a vozů, kde se cifrám skutečně pomalu blížíme.

Vše ostatní je ale jen zbožným přáním. Dokonce ani nižší hranice 220 000 elektromobilů není podle našeho názoru během následujících 10 let v České republice prakticky možné dosáhnout. Realisticky odhadujeme počet aut do zásuvky (elektromobilů i plug-in hybridů) v Česku v roce 2030 na vyšší desítky tisíc.

Co se týká aut a autobusů na vodík, tam jsou údaje zcela mimo realitu. Zejména vezmeme-li v úvahu, že se zatím žádná auta na vodík v Česku neprodávají, neexistují zde veřejné čerpací vodíkové stanice a především, veřejnost do značné míry stále není seznámena s faktem, že vodíková auta existují a jak fungují.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Musím teda rozhodně nesouhlasit s redakcí.
220 tis. EV aut do 2030 hodně málo.
Podle mne jich bude o dost víc. Nebál bych se odhadovat klidně přes milon EV aut.

Nyní je vidět že automobilky všemožně investují do továren na baterie, začínají vyrábět EV, jedna za druhou představují nová EV.

EV je stále levnější a dostupnější. Před 5 lety tu skoro žádná EV nebyla jen nehorázně drahá auta.

Dnes je tu mnohem větší nabídka a hlavně cena stále pomalinku klesá. Naproti tomu postupně roste velikost baterie.

Dnes stojí EV Citigo přes 500 tis. větší auta 800, další přes milion. Za 2-5 let bude EV velikosti Citigo stát rozhodně méně a troufám si tvrdit, že EV velikosti Oktávky už bude kolem 600 tis.

Představený Enyaq má být v základu kolem 900 takže ve skutečnosti přes milion.
Nicméně do 1-2 let tu bude daleko větší konkurence větší nabídka tj. cena půjde dolů.

Jestliže dnes je v ČR několik tisícovek EV, tak za 10 let jich tu zákonite musí být minimálně milion.

To by musela přijít nějaká "morová rána" pro EV aby to tak nebylo.

A to si myslím, že milion v r. 2030 je ješět hodně pesimistický odhad, řekl bych, že jich bude o dost víc.

Milion aut, tak to jste mě rozesmál. Pokud vezmu, že se musí vyrobit nová auta, tak i kdyby průměrná cena auta byla 800k tak to máme cca 800 miliard, tedy 80 miliard ročně. Krom toho se projeví záporná zpětná. Milion aut nebudete mít kde nabít, nebudete je mít čím nabít a tedy si je nikdo prostě nekoupí. A nebo bude třeba okrást lidi a postavit infrastrukturu. A pak přijde někdo, kdo řekne, že to je blbost. A zvítězí ve volbách. Děsný sen pro neomarxisty, co? Odhad redakce je daleko blíž realitě, možná ještě příliš optimistický. Ale díky Bohu za to, vyhazovat peníze za ekošílenosti je opravdu v době krize nerozumné.

Morovou ranou pro elektromobily by byl příchod skutečné demokracie. Tak takovou morovou ránu beru všemi deseti.

Můj odhaz je že za 30 let tady bude 10% EV, tedy v roce 2030 tak desítky tisíc, max 50 tis.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

10 % ze současných 6 milionů je 600 tisíc. Nauč se počítat experte. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A ty se KUKu nauč číst.

...30 let tady bude 10% EV, tedy v roce 2030...

rok 2030 je za 10 let, ne za 30, takže autor nepředpokládá 10% EV aut v roce 2030, ale v roce 2050.

Obrázek uživatele Kuk

Ok máš pravdu, to jeho vyjadřování je matoucí. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Otázka je z čeho 10%...
Obávám se že Josef myslel z nově prodaných aut...

Měl jsem namysli, že to bude 10% ze všech aut, které tady budou jezdit a když to bude 20%, tak to bude obrovský úspěch. Blouznění typu, že za 30 let bude většina aut EV snad nikdo nemůže věřit (teda mimo Kuka, ten věří každé blbosti co si kde přeloží translatorem).

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

Nejvíc věřím tvejm hovadinám, jako srovnávání koloběžky s traktorem. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Na tomto příkladu je vidět, jaké vláda používá odborníky. Totální nesmysl (čísla vycucana z prstu) s prakticky nulovou podporou, to co nabízí za dotace je výsměch, to utratí za roušky každou hodinu, pak se ani nedivím cirkusu kolem covidu, hlavně budou neustále obhajovat, že to bylo potřeba a lidi už tomu dokonce věří.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Bez roušek mnoho lidí zemře na přímé následky infekce. Bez elektromobilu nezemře na přímé následky nikdo. Elektromobily nepotřebujeme, lze bez nich bez problémů žít.

Koukám taky těm nesmyslům o velkých úmrtích věříte, co tady melou média.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele honza.t

V Ostravě se stavi
Připravují rozšíření provozu na výrobu tech. plynů.
Kolik za těch 10 let postaví v ČR veřejných plniček
Bez sítě plnících stanic ja auto poháněné vodíkem neprodejné.
Vysoký plnící tlak představuje bezpečnostní riziko .
Proto raději el.přibližovadlo než bombastický vodík .
https://www.mgog.cz/

https://www.schp.cz/info/moravskoslezsky-kraj-=-hydrogen-valley-evropy-realita-nikoliv-fikce

https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/vodik-miri-do-ostravy-kraj-chce-plnicku-autobusu-na-hranecniku-20181031.html

Česká vláda nejen blouzní, ale také hraje divadlo na své ovčany a v zákulisí krade.

Proc je rozptyl u EV tak velky? Nekdo na MPO veri, ze HE3DA bude vyrabet baterky co svet nevidel a pak bude 500.000 EV. A kdyz se potvrdi, ze HE3DA je podvod, tak bude jen 220.000 EV. Je tady jeste nekdo, kdo na ten zazrak he3da veri?

Obrázek uživatele Kuk

off
Zajímavý zjištění o rakovinometech z Harvardu

Nová studie: naftová auta zásadně zvyšují úmrtnost na covid-19
https://plus.rozhlas.cz/nova-studie-naftova-auta-zasadne-zvysuji-umrtnost-na-covid-19-8196030?fbclid=IwAR3HluZrOZ_5Rsh1uF1uJylKMl9wVjA9Vyh0cg5WD3AX-s0LAFDOayzD21s

Podle harvardské studie má i velmi malé zhoršení kvality vzduchu výrazný vliv na odolnost lidského organismu proti covid-19.

„Vědci z Harvardské univerzity ve své studii prokazují, že ke zvýšení úmrtnosti na covid-19 dochází při koncentracích jemných prachových částic PM 2,5 vyšších než 8 mikrogramů na metr krychlový,“ říká Radim Šrám z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd ČR. S každým dalším mikrogramem se podle amerických vědců úmrtnost zvyšuje o 8 %.

Takové znečištění ale je v evropských podmínkách vlastně čistým prostředím, podobné hodnoty je možné naměřit například v Jeseníkách, na Šumavě nebo v Krkonoších. „Standardem Evropské unie je 25 mikrogramů na metr krychlový, ve Spojených státech je to 12 mikrogramů. Je pozoruhodné, že vystavení se i takto nízkým koncentracím jemných prachových částic úmrtnost na covid-19 zvyšují,“ doplňuje Šrám.

Tyto hodnoty souvisejí i s tím, že v evropském ovzduší se na rozdíl od amerického vyskytuje mnohem víc jemného prachu. „Ve Spojených státech totiž nebyla masově zavedena osobní auta s dieselovými motory a až v poslední době se začaly používat diesely s moderními filtry pevných částic,“ upozorňuje Šrám. Jejich dalšímu rozšíření ale zabránila aféra známá jako dieselgate.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele runner42

Začal bych tím, že nám Radim Šrám z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd ČR prozradí sladké tajemství, jak stanovil úmrtnost na SARS2 (mimochodem, na covid se neumírá, umírá se na SARS).

To je totiž na nobelovku, zbytek světa to umí pouze jako smrt+pozitivní test na covid.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

No ja "dyzly" nikdy nemusel a vzdycky mi smrdely. Pamatuju se jak starej brachuv Opel Astra hulil kdyz se na to slaplo.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Obrázek uživatele Anonym123

nesprávny argument - ak sa motor nastaví a naleje patričná pohonná zmes, nedymi/nesmrdí ani trabi. a ak bude pošahaný SW na elektromobile, bude jeho prevádzka neefektívna, zaťažujúca životné prostredie.

-

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Tomáš

To nemůžete myslet vážně.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Obrázek uživatele Anonym123

prečo nie?

Páliť benzín zmiešaný s olejom... aha... hej, až teraz mi to došlo. Niekto to môže brať ako vôňu.

Jediný spalovací motor, ktorý nedymí a nesmrdí je taký, ktorý sa nedá naštartovať.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Kdyz vam nesmrdi ani Trabant, tak asi mate nemocny nos. A kdyz nehuli diesel, tak asi i oci. Par km s dieslem ve meste stop and go a pak je diesel plny sazi a pri seslapnuti huli jak lokomotiva.

Obrázek uživatele Anonym123

ale no, videl ste už fungujúci motor?
a to stop/go je chorý výmysle ľudí, čo o funkcii motora nemajú potuchy.
len na okraj - kto chce akcelerovať s autom, ktoré má obmedzovač?

Stop and go je odborny vyraz pro jizdu v zacpe. Vy pisete o Start-Stop systemu. Bezte se nejdriv naucit neco o jezdeni nez budete zase sirit nesmysly.

Obrázek uživatele Anonym123

dajte si prestávku - ste rovnakí ako naši mienkotvorní novinári - neznesiete opozíciu k jedinaj pravde.
šoférovať som autá začal v dvanástich rokoch a nie šľapacie.
konský záprah od piatich rokov. v dvanástich udržal splašené a tak ma pustili za volant.

Ja ridim od 9 let. Naftova auta jsem mel od roku 84 az do 2018. Ted mam EV. Vase prispevky jsou hloupe a kdyz vas usvedcim z hlouposti, tak sicite jak jedovaty had.
edit. piste radeji o konich, tomu snad budete vic rozumet.

Obrázek uživatele Anonym123

krvavé oči, prskajúce sliny, ...
kde ste ma usvedčil z hlúposti?
kde syčím ako jedovatý had?
ste zapšklý a argumentujete ako tí, ktorých za trest poslali na východ.
od dvanástich som riadil v premávke, nie za dedinou.

ctrl c/v:
nesprávny argument - ak sa motor nastaví a naleje patričná pohonná zmes, nedymi/nesmrdí ani trabi. a ak bude pošahaný SW na elektromobile, bude jeho prevádzka neefektívna, zaťažujúca životné prostredie.

Kdyz vam nesmrdi ani Trabant, tak asi mate nemocny nos. A kdyz nehuli diesel, tak asi i oci. Par km s dieslem ve meste stop and go a pak je diesel plny sazi a pri seslapnuti huli jak lokomotiva.

ale no, videl ste už fungujúci motor?
a to stop/go je chorý výmysle ľudí, čo o funkcii motora nemajú potuchy.
len na okraj - kto chce akcelerovať s autom, ktoré má obmedzovač?

Stop and go je odborny vyraz pro jizdu v zacpe. Vy pisete o Start-Stop systemu. Bezte se nejdriv naucit neco o jezdeni nez budete zase sirit nesmysly.

Kdyz napisete "to stop/go je chorý výmysle ľudí, čo o funkcii motora nemajú potuchy". A ja vam napisu, ze stop and go je jizda v zacpe a zadny start-stop, tak pisete neco pomateneho o novinarich. Zamyslete se nad vasi argumentaci. Zrejme v zapalu ani nedovedete posoudit co pisete.
Navi na vasi slovenstinu nejsem vubec zvedavej. Piste si na slovenske servery a neotravujte.

Obrázek uživatele Anonym123

takže stop and go je iné ako stop/go?
ešte raz zopakujem to o novinároch - ak im niekto odporuje, prskajú.

je zaujímavé, že rdnes runner odpovedá kľudne, hoci je známy inými reakciami a Vy prskáte.

Start-stop si vymysleli lidi aby se vypinal motor na semaforech kdyz auto stoji delsi dobu.
Stop and go je popojizdeni v kolone. Ty kolony jsou sice take hloupe, ale na jejich vzniku nemaji inzenyri zadnou vinu. Stop and go je pro motory spatny v tom, ze v nizkych/volnobeznych otackach nefunguje spalovani az tak dobre a usazuji se saze ve vyfuku, DPF, ventilech a ve spalovacim prostoru. A kdyz po mesici takoveho tyrani motoru ve meste se dostane auto na dalnici, tak ty saze a vsechen sajrajt vyleti do atmosfery. Lidove receno motor kouri.

Obrázek uživatele Anonym123

stále nerozumiem - vypína sa motor v oboch prípadoch, alebo iba v jednom?
pri tom "popojíždění" je nejaká automatika (rozbeh, zastavenie, prispôsobenie rýchlosti kolóne, ... ?
pretože inak je to stále rozbeh, zastavenie, rozbeh, zastavenie, ...
je nejaký rozdiel ak zastavím na semafore a v kolóne, je nejaký limit ako dlho auto stojí, ako dlho ide ...

Start-stop funkci muzete klidne vypnout. Nebo kdyz nechate zarazenou rychlost a seslapnete spojku a soucasne nebrzdite, tak se motor nevypne. Takze systemu Start-stop se muze kazdy vyhnout. Ale popojizdeni v kolonach, tzv. stop and go se nevyhnete. A prave tento kazdodenni proces jizdy ve meste jsem popisoval, kdy dochazi k zaneseni motoru sazemi. Kdyz jsem jeste jezdil dieslem a jel na emise, tak jsem parkrat neprosel. Technik turoval motor tak dlouho az vsechno vyletalo z motoru a pod vyfukem bylo cerno. Pritom jsem jezdil kazdy tyden 300km po okreskach a pres tyden v Praze. Dieselmotor bez koure prakticky neexistuje. Delaji se testy s filtracnim papirem a ten je i u motoru po pruchodu emisni zkouskou cerny.

Obrázek uživatele Tomáš

Jet otázka. Prius taky neustále vypíná motor a evidentně mu to neškodí. Jde to to že to není dyzl?

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Obrázek uživatele Marek_

Asi jo. Diesel je na popojíždění do města absolutně nevhodný. A ješte tuplem, když má start stop systém. Diesel je ideální na dálnici, kdy si jede v těch svých 2000 otáčkách, s min. spotřebou a max. efektivitou a to pak vydrží "věky".

Můj hybrid se taky furt zapíná a vypíná a věřím tomu, že mu to nevadí. Zatím teda má jenom 312 tis. km, tak uvidím :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Tomáš

Ja koupil ojetinu a ted ma najeto 104000 km. Koukam ze to je jeste uplne "bejby". 4.4kWh baterie se zatim taky drzi. Ta bezpochyby odejde driv nez motor, ale to snad uz budu mit jiny auto.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Obrázek uživatele Anonym123

hm, tak je rozdiel.
a odkedy to autá povinne vlastne majú?
p405grd '92 ničím takým neiritoval. a nedymil. teda až keď stál pol roka a štartoval som ho pred predajom,nezničiteľný motor. za trištvrte mio federálnych Kčs.

Datum neznam, ruzne znacky to maji dobrovolne uz pres 20 let. I ten P405GRD kouril, jen jste to od volantu pri jizde nevidel. Ne nadarmo takove motory uz nesplnuji normu kourivosti. Akorat smeji dozit. Pokud jste nevidel kourici diesel, mate zde ukazku ja se nekdo msti Tesla ridicum.
https://www.youtube.com/watch?v=y4rLs_itz_U

Obrázek uživatele Anonym123

:-)
video poznám,
písalo sa o likvidačnej pokute dielni čo také úpravy robila
videl som výfuk keď sa viezla manželka a ja som vo felícii sťahoval byt.

Jakože BEV s pošahaným SW bude třeba dýmit po přidání plynu??? Spalováků se záměrně "pošahaným" SW u nás jezdí dost. Mladí si dělají chip tunning nejem aby šel nahoru výkon, ale aby to právě po přidání plynu kouřilo, atd. No škoda mluvit.

Obrázek uživatele Anonym123

čítanie s pochopením:
ak bude pošahaný SW na elektromobile, bude jeho prevádzka neefektívna, zaťažujúca životné prostredie
teraz som to ctrl c/v pomaly.

To je ale trochu rozdíl od spalováku. Hodně velký rozdíl, tedy špatný příměr.
Když bude rozbitý SW na EV tak bude auto nepojede dobře.
Zrovna tak když bude rozbitý SW na spalováku, tak to auto taky nepojede dobře.
Rozdíl je ale v tom, že spalovák v 80% případů jede mimo svoje "ideální otáčky a tudíš jezdí většinu času špatně i když je vpořádku a žádnou chybu auto nemá.

Přesně tak, ICE běží většinu životnosti mimo papírově deklarové hodnoty emisí, účinnosti atd.

Myslím, že u BEV tomu není jinak, stačí denně nabíjdet na DC, jezdit po dálnici 140 km/h atd.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele ozana

Ty jsi dobrý magor.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Co je na tom nepravdivé? Jen děláte BEV medvědi službu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele ozana

To že u BEV to platí jen v extrémním případě, ne v běžném používání, kdežto u ICE za všech okolností.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

No záleží kdo co bere jako extrém, např. když si vezmu pomalé DC nabíjení u NIssanu zvláště v zimě, nebo jeho přehřívání baterie, nebo zoufale pomalé nabíjení Citigo-e na DC, to není nic extrémního. Kdybych jezdil 135 km/h po dálnici 400km denně novou Kia Niro 39 kWh a nabíjel jen na DC, tak bude spotřeba úplně jinde než definuje výrobce a baterie bude mít výrazný pokles kapacity viditelný už po 2 letech. Ovšem nabíjení na DC a ježdění 135 km za hodinu není přece nic extrémního. ECO taxi má (mělo) 2 Kia Soul 28 kWh, obě auta šly ve třetině záruky na výměnu baterie. Nechci absolutně obhajovat spalováky, ale dělat z BEV zlato bez jediné vady je podle mě taky extrém.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

A na tom prachu sedi viry a bakterie a vdechujeme je primo do plic.

Obrázek uživatele Tomáš

Jo. V Japonsku asi po 3- letech stoji puvodne 7-mi (z toho 2 mil jsou dotace) milionova Mirai jen 2 miliony jenu. To je pokles hodnoty jako prase. To se fakt vyplati.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Bylo by fajn zhruba to přepočítávat na USD nebo CZK, protože Jeny moc lidem nic neřeknou.

Obrázek uživatele Tomáš

Někdy to dělám ale strejda Gugl vám to sdělí hned.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Jasně, ale je to takové blbé si to googlit, aby to zapadalo do kontextu zprávy.

Pro jednoduchost si ceny v Jenech vydělte 5. Tento poměr cca sedí už asi 10 let.

Dík

Jeden Yen je jen ca. 23 haleru.

Zastavte taku zhovadilost.

Obrázek uživatele Kuk

off

Koukám na mapu špinavosti výroby a spotřeby el. elnergie a většina států Evropy je vypnutá včetně nás! Co se děje, to všichni přestali dodávat data?
https://www.electricitymap.org/map?solar=false&remote=true&wind=false

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

OFF. Uz je jasne, proc je v USA a UK tolik nakazenych. Pri vysloveni urcitych kombinaci pismenek se prska vic nez u jinych. A anglicke th je rekordni. Treba slovo thunderstorm nakazi snad kazdeho.
https://www.n-tv.de/wissen/Wie-verteilt-sich-das-Coronavirus-article21761329.html

:D to by vysvětlovalo i to, proč to tak jede v Rusku. Blyat!!!

Obrázek uživatele Anonym123

"ja" a "Ť", pekne mäkko!

Off..

https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/v-budovane-jaderne-elektrarne-mochovce-byly-odhaleny-nekvalitni-dily

Obrázek uživatele Kuk

Bravo. Všichni furt zdůražnujou jak je jádro je bezpečný.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No bezpecne su prave preto ze sa veci overuju x krat. Bohuzial u nas dochadza k podvodom a policia berie podvodnikov do basy. Niekedy mam pocit, ze Mochovce sabotuju umyselne.

A pry vyhodne. Mochovce uz stoji 2x tolik co byl plan a porad jeste nejsou hotovy.

Obrázek uživatele Kuk

"Problémové komponenty od dodavatele, kterého však ÚJD nejmenoval,..."

"Slovenská policie letos v březnu provedla razii v areálu mochovecké elektrárny. Podle tisku zákrok souvisel s dodávkami nekvalitního potrubí, jež na stavbu dodala česká firma Škoda JS nebo její subdodavatel. Škoda JS tehdy v reakci uvedla, že se sama cítí být poškozena."

Jedna uklidňujíci zpráva za druhou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Kdo jim dodává tu hlavní technologii, Rusové?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Skoda JS ma ruske majitele. Tak 3x smime hadat kdo je ten smejd.

Jakmile bude víc elektromobilů za cenu kolem půl milionu, tak se budou lépe prodávat a těch dvěstě tisíc lze dosáhnout.

Souhalsim. Vidim enormni posun v nazoru na (pro) BEV v mem okoli za poslendi 3 roky, co o nem mluvim. Od nefungujiciho nesmyslu pred tremi lety az po predrazenou plohodnotnou alternativu druheho auta v rodine v dnesnich dnech. No a kolik je celkove druhych a nasledujicich aut v rodinach a pak aut, ktera neujedou denne vic jak 150 km (treba az na jednu ci dve vyjmimky v roce)?
Dle meho pomohou k masivnejsimu rozsireni 3 veci:
1) mista levneho pomaleho nabijeni v mistech, kde je hromadne bydleni bez garazi
2) snizeni ceny, kde se TCO srovna za nejakych 80.000 km
3) Pravdive informovanost lidi o vlastnostech BEV

No jistěěěéééé, Pavlíku. Jestli Tvé okolí jsou stejní žvanilové jako Ty - tj. pracovní doba strávená tlacháním, tak to jsou Ti praví EV bykupci. Vy výrobce EVehiklů vytrhnete... dost jsem si jako fosilňák oddechl :-). Čus, Dlaždič.

Plně souhlasím, avšak aby se TCO srovnalo na nějakých 80 000 km, musel by být BEV jen o nějakých 120 000 - 150 000 Kč dražší než obdobný spalovák (v závislosti na cenách pohonných hmot a elektřiny). Bylo by super, kdyby ceny elektromobilů šly do roku 2030 takhle dolů, ale moc tomu nevěřím.

Pak je také trochu problém v tom, že lidé ze sídlišť odkázaní jen na veřejné nabíjecí stanice patrně budou mít nabíjení vždy o něco dražší, než lidé, co mohou nabíjet doma ve vlastní garáži za speciální tarify. Pak se pro ně TCO posouvá ještě víc a může to pro ně být také demotivujícím faktorem.

Mam i-Mieva, tam hrube odhaduji, ze rozdil je co 1 km to 1 Kc uspora, takze z meho pohledu by to auto mohlo byt max o 80.000 drazsi.
Podminku lacineho nabijeni na sidlistich jsem zminil. Paradoxne by mohlo byt lacinejsi jak pro lidi v garazi, protoze pokud uz je vetsi inteligentni odber (prave v dobe nadprodukce (= nizkych trznich cen silove elektriny), mohla by byt takova mista zvyhodnovana a pokud nekomu nepujde o nabijeni v konkretni hodine, mohl by se dostat na cenukolemn dvou korun za kWh.
A vubec by mi nevadio, kdyz by to srovnani cen slo i cestou zdrazovani ICE. Z aut se stala spotrebka s zivotnosti 6 let nebo 150.000 km a to mi prijde az nepochopitelne ujete. Libi se mi moznost nerezoveho auta s baterii s velkou cyklovatelnosti a moznosti aktualizaci (upgradem vlastnosti auta).

V ČR kde je průměrné stáří vozu už přes 15 let se z auta stala spotřebka na 6 let a 150 000 km ? V jaké sociální bublině to žijete ?

Mimochodem průměr starého kontinentu je podle posledních dat Evropské asociace automobilových výrobců 11,1 roku, takže kde se náchází ta země, kde je auto spotřebka na 6 let ? V Monaku ?

Pred 14ti dny jsme se bavil se znamym o vymene oleje v prevodovce. Rekl mi, z ejeho kamarad rikal, ze ma BMW a tamje dozivotni napln. Poradil mu, at zavola do servisu. Druhy den jel na vymenu,protoze zivotnost se pocita 150 tis. km.
Verim, ze se shodneme na tom, ze je velky rozdil mezi planovanou zivotnosti vyrobcem a reanlnou zivotnosti pri spravne udrzbe a slusnych investicich.
Jo a jeste jednu vec, co mi rikal spoluzak na tridnim srazu. Rikal (uplne presne nevim ty rocniky, ale je to +-), ze auta pred krizi (2008) byla projektovana na 500 tis KM s 10% obmenou dilu, do roku 2014 to bylo 250 tis km s 15% obmenou a pte 150 tis km s 25% obmenou dilu. Tim chci i rici, ze dnes ten prumer zvysuji prave jeste kvalitneji udelana auta, nez jsou ta moderni. Docela me bude zajimat statistika aut vyrobenych po roce 2015, kolik s celkem prodanych se dozije > 15 let a > 500 tis km. Budu vdecny, kdyz mi pak napisete.

Obrázek uživatele Marek_

Mám auto z 2012, najeto 312 tisíc a zatím běžná údržba plus výměna PP náboje kola. Tak pak dám vědět :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

To jsou akorát takové kecy :-) Kdysi jsem koukal na tabulku, po jakém nájezdu se auta vyřazují z provozu. bylo to z Nizozemí, tady to je:
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/auta-techto-znacek-maji-pri-vyrazeni-najeto-nejvice-km-musi-to-byt-nejvetsi-drzaky/

A to si nemyslím, že ta auta musela nutně do šrotu, ve východní Evropě by klidně jezdila, s údržbou od Franty z vesnice a s díly z vrakáče:-)

A mimochodem, já mám auto s 312 tis. km, uvnitř to téměř není poznat a technicky a motorově je to auto v naprostém pořádku, klidně s poctivou údržbou najete ještě 100 tis., pokud si jej tedy nechám. Předchozí diesel jsem prodával s 250 tis. a taky vše v pořádku.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele runner42

A za to vám patří dík, chováte se na rozdíl od místních elektropošuků vzorně ekologicky.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Vím, že je to nejblbější možný komentář ale ... +1

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Kuk

"...veřejnost do značné míry stále není seznámena s faktem, že vodíková auta existují a jak fungují."

To se změní v momentě když nějakej vodíkáč nebo čerpacka exploduje. Pak o tom budou vědět všichni i důchodci i totální zabeďněnci.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vodík je totálně mimo, ale u těch elektroaut by to mohlo vyjít. Ročně se v ČR prodá 245 tisíc aut. Automobilky jsou už nyní donuceny vyrábět část aut na elektřinu a postupně se bude podíl zvyšovat. Stačilo by, aby se příštích 10 let prodalo 220tis /(250tis*10 let) =8.8% a to je v průběhu následujícíh 10 možné.

Kdyby se 50.000 vodikovych aut plnilo na predpokladanych 80 plnickach H2, tak by tam byly fronty a navic kolik km by byl dojezd k plnicce. MPO a cela vlada jsou naivni amateri a diletanti. To prave hodnoceni jejich kvalifikace se neda zverejnit.

Obrázek uživatele Kuk

To jsem zvědav kdo jim ty vodíkáče dodá, když je háže přes palubu jedna automobilka za druhou? :)))
Nejspíš je těm pitomcům z vlády vyrobí Agrofert. Ha ha ha. :-)))))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je jim fuk, hlavne ze bude odbyt na rusky zemni plyn predelany na vodik. Mynar a nejedly maji v tom prsty.

Obrázek uživatele Kuk

No tak je to jasný, vodíkače dodá Žigulík a my tu budem mít ohňostroj každou chvíli. Pohoda. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele runner42

Já existenci toho akčního plánu podporuji.

Pokud něco fakt nechceš, jako například elektromobilitu, protože je to pitomost, tak zadávej studie, vytvářej koncepce, akční plány a strategie. To totiž nikoho nebolí a německým nacistickým okupantům můžeš vykazovat činnost.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jsi mimo, běhno. Asi tak o 78 let.

Suhlasim s tebou v druhom odstavci, inak si posuk.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?