Česká společnost GoodAI začíná aplikovat umělou inteligenci v průmyslu

redakce - 07 Říjen 2019

Společnost GoodAI Solutions uvádí na trh jedinečná obchodní řešení kombinující umělou inteligenci a průmyslovou automatizaci.GoodAI logo

GoodAI je česká výzkumná společnost se zaměřením na umělou inteligenci založená v roce 2014 herním vývojářem Markem Rosou. Zaměstnává přes 30 specialistů.
foto: GoodAI

Česká společnost GoodAI, zaměřená na vývoj a rozvoj umělé inteligence (AI), uzavřela partnerství s předním výrobcem automatizovaných výrobních linek JHV-ENGINEERING a vytvořila GoodAI Solutions, novou společnost, která nabídne komplexní služby pro firmy na poli praktické aplikace AI.

GoodAI Solutions užívá AI technologie pro pomoc firmám s prediktivní údržbou, vizuální inspekcí, správou majetku atd. GoodAI Solutions již vyvinula řešení pro detekci anomálií pro JHV-ENGINEERING, které dokáže předvídat problémy na výrobní lince a ušetřit čas a peníze tím, že se vyhne výpadkům ve výrobě.

Jan Hvížďala, spolumajitel a obchodní a rozvojový partner společnosti JHV-ENGINEERING, k tomu dodává: „Naše první projekty s GoodAI byly velkým úspěchem a jsme nadšeni, že můžeme toto partnerství posunout vpřed vytvořením GoodAI Solutions. S jejich zkušenostmi s umělou inteligencí, které jsou výsledkem špičkové výzkumné práce, a spolu s našimi více jak 20 letou tradicí v automatizaci výroby jsme schopni vytvořit a zprovoznit špičková praktická řešení.“

Nově vzniklá firma je řízena několika původně klíčovými pracovníky GoodAI Applied, businessově orientované sesterské firmy GoodAI. Ta má ve svém portfoliu úspěšné projekty pro Škoda DigiLab, Innogy, T-Mobile, Arriello atd.

GoodAI Solutions rovněž převezme vybrané projekty od GoodAI Applied, zatímco GoodAI Applied se zaměří na nové iniciativy a projekty AI.

GoodAI Solutions již pracuje na dalších projektech, včetně řešení správy aktiv pro plyn, vodu a elektřinu; kontroly vybavení pro klienty z automobilového průmyslu a kontroly kvality pro výrobce.

Marek Rosa, generální ředitel a technický ředitel společnosti GoodAI, také neskrývá radost z nově vytvořené společnosti:

„Jsme velmi rádi, že můžeme oznámit vznik společnost GoodAI Solutions jako nejnovějšího člena rodiny GoodAI. Jsem přesvědčen, že se svými silnými vazbami na průmysl a prověřenými výsledky v provádění projektů na vynikající úrovni bude patřit mezi špičkové hráče na trhu.“

GoodAI se bude i nadále věnovat výzkumu v oboru human-level AI, přičemž spolupráce mezi jednotlivými týmy bude garancí, že nejnovější vědecké poznatky budou přímou součástí řešení dodávaných obchodním partnerům.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Tesla's Million Mile Battery
https://www.youtube.com/watch?v=ADS742xsoTw

Elon Musk unveils Mars rocket plans
Space race: Elon Musk says his Mars rocket could take people into orbit as soon as next year -- for a fraction of the estimated cost. He tells CNN's Rachel Crane why he's so confident in the mission & reveals the "best design decision" he's ever made.
https://www.youtube.com/watch?v=QOE_tRitOgo

No podobných firem se vyklubalo tolik, že už dnes nikdo neví, kdo je serionzní a kdo ne. Vzít si údaje ze serveru a nakreslit grafy umí každá webdesignerská firma. Jejich rétorika mi připomíná devadesátky, kde IT firmy nabízely řešení informací(učetnictví se skladem) a nikdo nevěděl čeho vlastně, no každý manažer byl kladně hodnocen, pokud takové řešení zavedl.
Žádná umělá yintelygence neexistuje a ještě chvilku nebude. Software pro řízení linek jsou OK, dokážou zvednout produktivitu..ale když čtu tuhle tiskovku, tahle firma to nebude, protože neví o čem mluví.

To, ze neco neznam ja nebo Vy jeste neznamena, ze to neexistuje. Vemte si to tak, ze spousta lidi vi, ze se BEV neda nabijet doma. No a ja taky nbeznam uplne vse ze sveho oboru, neverim, ze Vy v tom svem vite uplne vse a to o veskere Vasi konkurenci a veskerych technologiich a moznostech :-)
To, ze firma napise nejaky bla bla popis, aby laik mel mirne povedomi, co dela, jeste neznamena, ze sve praci nerozumi. Pokud byste slysel me mluvit o me praci, myslel byste si, ze jsem se narodil vcera (nebo v Dobe ledove) a nikdy jsem nevidel pocitac :-)

Hahaha. Pane to je blbost na druhou. Vy mi vyčítáte, že mluvím o něčem o čem nic nevím, ale při tom sám nevíte, co vím já :-)) Nebudu se tu vypisovat o všem, pro představu tohle je partner mojí firmy, kterému děláme obchod D,A,CZ,SK,PL,HU: www.linup.it. Snad Vám zbytek dojde.

Napisu to srozumitelneji. Vite uplne ale naprosto uplne vse ve Vasem oboru a i nejnovejsim vyvji vsude na svete, o vsech moznych resenich, ktere vznikaji a v blizke minulosti vznikly? Pokud ano, omluvim se Vam pokud spravne odpovite na doplnujici otazku :-)

"úplně všechno na světě" :-) Podívejte, každý někdy napíšeme blbost, já vás za to nehaním..byla to jen obrana. Ano, vím o tom oboru dost na to, abych dokázal okomentovat ten článek.

Mne se akorta nelibil ten Vas ton ve smyslu (nemuselo to tak byt minene, jen jsem to tak pochopil), ze kdyz jsem umelou inteligenci nevymyslel ja (nase firma), tak jina rozhodne taky nemohla :-)
Mohu se Vas zeptat na Vasi "definici" umele inteligence? Mne treba pripada treba ta, co porazila velmistra Go

Vás nikdy neporazil počítač v šachách? Mě už v roce tak 1992. Pokud AlphaGo hru pochopil a sám se ji naučil, tak ano. Pokud postupoval podle psaných algoritmů, tak ne. Ani v případě že podle jiných algoritmů umí pomocí těch prvních algorimů ukládat další možné kombinace, které potom pomocí jiných algoritmů vyhodnocuje.
Chci ale zdůraznit, že já jsem se vyjadřoval k AI v průmyslu. Co se týká experimentálních úzce zaměřených věcí jako je to AlphaGO, nejsem do detailu seznámen.

Ne, naposledy me proazil ucitel a pak uz jsme sachy nikdy nehral :-) Ale nastavlo me, kdyz me porazil v piskvorkach program, ktery jsem sam napsal :-) Ale tam zadna umela inteligence nebyla, jen chladne pocitani za kolik kol na kazdem poli bude petice dle toho tahl.
Jestli jsem cetl spravne, hru go se naucil sam.
Mimochodem, dost by me bavilo delat na umele inteligenci. Jsem velice spokojen ve firme (permanentni home-office, skveli kolegove), kde delam, jen bohuzel programuju IS. Neprozradite prosim, v jake delate firme, ze bych si na Vas neco nasel?

A já si myslím, že v tom AlphaGo taky není umělá inteligence ve smyslu chápání. Jen jsme pokročili v tom programování o několik kroků výše. Script, který ukládá data pro jiný script. Je to vymakaný, ale AI to není.
Znovu opakuju, já mluvím o AI v průmyslové výrobě, ne o specialitách startupů.

Obrázek uživatele runner42

Pokud by vás bavilo pracovat na AI pro účely rozšířené datové analýzy, něco bych pro vás měl.
Napište mi na seznam, mail uhodnete ;-)

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Slavím Brexit. A odpočítávám Tesle - zbývá 10 dní.

AI v datové analýze = sofistikované vyhodnocení dat, ne?

Obrázek uživatele runner42

Ano, i tak to lze chápat.
My ji ovšem potřebujeme pro odvození informací vyššího významu, než jen statistické vyhodnocování na úrovni vstupních dat.

Příklad - když britská ambasáda v Argentině začala ve velkém nakupovat uhlí, běžná analýza by nám dodala maximálně info o jejich spotřebě. Lidská inteligence z toho dovodí, která bitevní loď připluje. A o to jde.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Slavím Brexit. A odpočítávám Tesle - zbývá 10 dní.

Hezký příklad - o tom právě mluvím.

Nebo automatická převodovka. ŘJ přečte data - otáčky, škrtící klapka, rychlost(rok třeba 1960), o 35 let později už si umí ukládat data o tom, jak moc dupete na plyn a podle toho volí některý z nastavných koeficientů posunu křivky řazení. A o dlaších 25let už čte data z GPS, 10x tolik údajů z auta a umí se učit 100x víc věcí a volí 100x víc křivek rozdělených už do x segmentů pohybu auta..ne jen šlapání na plyn -> je to ale opravdu umělá inteligence?

Aspoň jsem si ale uvědomil, že pro laika to AI bezesporu je. Kdo vidí do toho, že je to pořád jen program, není.

Obrázek uživatele runner42

Souhlasím, bohužel užití slova AI je většinou buzzword.
Jsem ochoten žít s tím, že vyvíjíme adaptivní algoritmy :)

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Slavím Brexit. A odpočítávám Tesle - zbývá 10 dní.

Ano i já. I to považuju za úspěch!

Jako laik vidim rozdil mezi programem a AI v tom, zda ten program pisete pro vsechny ty situace, nebo jen reknete jinemu vstupni data, spravne vystupy (ve Vasme pripade co nejnizsi spotreba, opotrebeni soucasti a emisi) a algoritmus sam rozhodne, jak bude data na ty vystupy transformovat (neco jak se prirpavuje mimino pro zivot)

To asi chápete stejně jaké o já. Otázka je, zda jako laik dokáže odhalit, který ze dvou případu to je :-)

A já tvrdím, že je to zatím stále jen ten druhý - tedy daný vstup-algoritmus-daný výstup. Jen těch vstupů je mraky a jsou již dělené na mnoho podvstupů jehnoho vstupu, stejně tak výstupy. Na vstupech jiné algoritmy řídí skládání podvstupů a na výstupu jiné algoritmy skádání podvýstupů a samotný hlavní algoritmus uprostřed se skládá z několika pater jiných algoritmů, některé z nich automaticky ukládají nové hodnoty. Celkově je to ale stále jen vstup->správný výstup. Intuici tu nehledejte a zkušenost tak možná u té AlphaGo. Nakonec i naše myšlení je směs algortimů, jen je jich ještě miliardkrát tolik na milionlrát více úrovních.
Bude to, bude...ale ne včera ve fabrice.

Skoda, ze jsme se nedozvedeli neco konkretniho co to jako umi :-( Ale vime, ze bracha ma sestru.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Stejně si ji nekoupíš tak nepruď.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Nekoupim, vazeny pane. Je zatim moc draha. Za par let to bude levnejsi a dnesni bateriove technologie nam budou pripadat k smichu.
Preji hezky den.

Dodavky zacaly 13.zari.

P.S. A dekuji za reakci. Jste prvni.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

Tak i ja jsem sto let za opicema. Dodavky TM3 do zeme vychazejiciho slunce zacaly jiz 13.zari.!!!
https://blog.evsmart.net/ev-news/tesla-model-3-japan-delivery-started/

Huraaaaa!!!

Zatim jsem zadnou nevidel.....

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil