Brněnská Galerie Vaňkovka má dva nové nabíjecí sloupky, zatím jsou zdarma

redakce - 27 Květen 2020

Siemens zprovoznil dva dobíjecí sloupky pro elektromobily, které jsou určené pro návštěvníky brněnského nákupního centra Vaňkovka.Jedná se o první instalace sloupků SICHARGE v České republice. SICHARGE, který disponuje dvěma výstupy 22 kW, je ideálním řešením pro dobíjení elektromobilů na městských veřejných parkovištích a v nákupních centrech.

Jedná se o první instalace sloupků SICHARGE v České republice. SICHARGE, který disponuje dvěma výstupy 22 kW, je ideálním řešením pro dobíjení elektromobilů na městských veřejných parkovištích a v nákupních centrech.
foto: Siemens

Nově zprovozněné elegantní sloupky SICHARGE jsou součástí dobíjecí lokality, kterou v Galerii Vaňkovka vystavěly Teplárny Brno. Dobíjecí body se nachází v prvním parkovacím podlaží blízko vchodu do nákupní galerie a dobíjení, jehož spuštění nevyžaduje žádnou složitou autorizaci, je zdarma.

Pro použití dobíječky je ale nezbytné uhradit parkovné dle ceníku Galerie Vaňkovka (1 hodina parkování je zdarma). Galerie Vaňkovka si pro účely vzdálené správy a řízení dobíjecích stanic Siemens zvolila back-end systém od společnosti Unicorn a.s. s názvem ChargeUp.

Jedná se o komplexní softwarovou službu pro elektromobilitu pokrývající potřeby provozovatelů dobíjecí infrastruktury a řidičů elektrických dopravních prostředků.

ChargeUp se stará o automatický sběr dat z dobíjecích stanic a pokrývá všechny klíčové procesy související s poskytováním služby komerčního dobíjení. S pomocí webové aplikace ChargeUp je možné si dobíjecí sloupky zarezervovat.

Dobíjecí sloupek SICHARGE disponuje dvěma zásuvkami evropského dobíjecího standardu Type2 o dobíjecím výkonu 22 kW. Dobře viditelné LED diody, kterými je sloupek zakončen, přehledně indikují obsazenost nabíjecí stanice.

Jakmile je proces dobíjení elektromobilu ukončen, SICHARGE přeruší tok elektrické energie a signalizací přes LED diodu oznámí možnost dobíjet další vůz. Otevřený protokol OCPP umožňuje připojení dobíječky na jakýkoliv back-end systém.

Pomocí integrovaného modemu UMTS LTE/G4 je možné vzdáleně provádět údržbu a update stanice. Nechybí přehledný sedmipalcový TFT displej s možností přehrávání reklamního videa, součástí zařízení je i RFID čtečka sloužící k identifikaci uživatele.

Sloupek je možné doplnit o 230 V zásuvky pro dobíjení elektrokol a elektrických koloběžek. Samozřejmostí je polep sloupku na přání zákazníka.

Ovládání sloupku je intuitivní a díky své celkové ergonomii včetně vhodného umístění displeje umožňuje bezbariérový přístup. Sloupek je vyroben z ušlechtilých materiálů s maximální odolností proti korozi a vandalismu.

Portfolio nabíjecích řešení Siemens pro elektromobily obsahuje i vysoce výkonnou, 50 kW, dobíjecí stanici a ultra výkonnou dobíjecí stanici s výkonem 150 kW.

Siemens poskytuje také komplexní platformu E-Car Operation Center zaměřenou na správu dobíjecí infrastruktury a poskytování předzpracovaných dat navazujícím systémům, které s nimi dále pracují (vyúčtování, telematika apod.).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Škoda, že tak skvělý hardware bude spuštěný přes Unicorn. Nic horšího si nemohli vybrat. Nechci mít další apku, stačí mi ČEZ a EON. To tam moc návštěv asi nebude.

Co je na ChargeUp od Unicorn špatného? ChargeUp je webová aplikace...

konečně taky někoho napadlo ze do OC je lepší dát 5 sloupků AC než jedno 50kW DC

---

BMW i3 60Ah - 37.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Ted jeste aby napadlo vyrobce aut do nich davat vic jak 1 x 16 A nabijecku...

z těch novějších má většina 3x16A ... v druhém EV mam 3x24A

---

BMW i3 60Ah - 37.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

No a jak je na tom vetsina BEV vozoveho parku? Ja treba mam 1 x 16 A

Většina BEV na tom bude už dnes i díky Škodě lépe, tedy minimálně 2x16A. Ty staré BEV 1x16A už budou v silné menšině, dost jich je i 1x32A.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Na to,že jsou tam ty sloupky už několik měsíců,tak je to spíše tragédie s tím spuštěním. Navíc už nemožnost nabíjet z 240V zásuvky. Info,že je tam stojí i rychlonabíječka od Tepláren úplně chybí. Ano,pravděpodobně ještě není spuštěná.Ale bylo by to dobré aspoň vzpomenout. No 22kW trvalo několik měsíců zprovoznit,tak rychlonabíječka se bude zprovozňovat možná roky:-).Nabíjení zadarmo je fajn,ale jakmile se to vyladí,tak za prachy.Další Apka do mobilu,abych si mohl nabít. Tankování benzínu či nafty na platbu kartou není problém,ale tady jsme stále ještě s platebními možnostmi na stromech.No celkově ale palec nahoru,že došlo na rozšíření možnosti nabíjení a místo je dobře vyznačené,tak na nabíjecích místech snad už nebudou stávat i fosily.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Dle příslušného pracovníka Tepláren Brno, která nabíječky provozuje mi bylo před týdnem řečeno, že pomalé nabíječky by měli být OFF a v nejbližší době budou taky placené !!!

Vstup Tepláren Brno do elektromobility byl další z řady brněnských tunelů. Rychlonabíječky co postavili jsou přes měsíc OFF prý probíhá zkušební provoz a malování dopravního značení. Trošku dlouhá doba a ten zkušební provoz bez aut ?
Taky odstranění rezavé shnilé značky z brány před soukromým pozemkem- vjezdu do tepláren na Plynárenské je tragédie.

Ale ruku na srdce, za ty prachy si to Faltýnci strčte do špic, ale o to Vám jde, že. Na oko to nechat rok stát a pak to za pár šupů nepoužitý odkoupit a pak to začne vydělávat.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

a co je na tom špatně, že chtějí zpoplatnit nabíjení i 16A? kdyby zpoplatnili jen rychlonabíjení, tak v čr věřím tomu, že tam budou stát hodiny a hodiny experti, co budou nabíjet 16A, aby za to nemuseli platit a nikdo se na rychlonabíječku nedostane. Mimochodem, před vypnutím světa jsem četl prospekt rakouských kempů v Alpách - a i tam ne každý kemp dobíjení elektromobilů umožňuje a pokud ano, tak obvykle za zvláštní příplatek (a to máte obvykle elektriku jako rovnou součást místa, ne jako u nás za příplatek)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Přístup správného hospodáře a komercializace dobíjení elektromobilů v ČR= zpoplatnění dobíjecích stanic. Nic není zdarma.

Jako správný elektromobilista byste měl být rád za každý nový dobíjecí bod v Brně.

Je dobře, že si na elektromobilitu Teplárny Brno troufají. Díky svému zázemí a možnostem mají dobré předpoklady pro instalaci a provozování sítě dobíjecích stanic v Brně.

Obrázek uživatele Tomáš

Off: Fantasticka zaruka na baterii od Toyoty. https://insideevs.com/news/425503/toyota-proace-electric-15-year-battery-warranty/

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol