Austrálie vybuduje největší solární elektrárnu na světě s výkonem jako 5 Temelínů

Jan Horčík - 22 Říjen 2020

Australské Severní teritorium se stane domovem největší solární elektrárny světa s výkonem 10 GW. Elektřina bude směřovat i do Singapuru.Outback Austrálie solární elektrárna

Pustina australského vnitrozemí. Pro stavbu nové fotovoltaické solární elektrárny byla vybrána plochá oblast.
foto: Zombaba, licence Pixabay

Outback je označení pro nehostinné vnitrozemské pustiny v Austrálii. Tvoří asi 70 % rozlohy kontinentu, ale žijí zde jen 3 % australské populace.

Solární farma Newcastle Waters se bude rozkládat na 10 000 km2 mezi městy Alice Springs a Darwin. Její stavba vyjde na US$20 mld., v přepočtu asi 460 mld. korun. Vybuduje ji společnost Sun Cable.

K dopravě obrovského množství materiálu do oblasti bude využita železnice, která ji protíná. Stavba by měla začít už v roce 2023, výroba o tři roky později a export za další rok.

Dvě třetiny vyrobené elektřiny mají být skrze podmořský HVDC kabel exportovány do Singapuru vzdáleného 3353 km od pobřežního města Darwin. Nová elektrárna by mohla zajistit až 1/5 celkové spotřeby městského státu.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Štěpán Průcha

Upřesnění lokality: elektrárna sice bude mezi městy Alice Springs a Darwin, ale to je podobné jako říct, že Vídeň leží mezi Prahou a Aténami. Elektrárna bude "v okolí" Newcastle Waters (dle Wikipedia jde o městečko se 64 obyvateli).

---

Štěpán Průcha, zelený investiční poradce, www.zeleneinvestice.cz, BMW i3 2020, koloběžka Segway 2019, elektrokolo Specialized 2016, FVE 4,5+5 kW s bateriemi

O tomto projekte sa vie už minimálne rok a tá plocha je samozrejme úplne nezmyselné číslo. Celá elektráreň sa bude rozprestierať na ploche 15000 hektárov, čo je 150km2
Elektrina sa bude exportovať na vzdialenosť 4500km. Tých 3800km bude len samotný podmorský kábel.

https://www.pv-magazine-australia.com/2019/11/20/australian-billionaires-invest-in-10-gw-northern-territory-solar-farm/

Kam oni na nás, MOTÝLE mají rádi řepku !!!!!!!!!! :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Obrázek uživatele Kuk

“Elektřina bude směřovat i do Singapuru.”

Zatíco samotná Austrálie bude dál pálit uhlí. Lol.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý

Neboj, uhlí v Austrálii samotné taky bude hynout na úbytě. Už tam úplně zdechly plány na jakoukoliv jejich další výstavbu. V blízké budoucnosti budou zavírat jeden jejich hnědouhelný Temelín, elektrárnu Liddell, 2000 MW instalovaného výkonu. Zbytek stále více přechází s režimu baseload (vyrábím furt) do režimu pološpičkového zdroje (vyrábím ~50% času).

Obrázek uživatele Kuk

Tak to jsem si oddych.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý

Zatím mají centrální vládu, která se snaží držet huhlí a plynu, protože tahle lobby je platí. I tak rostou v Austrálii nové FVE a VtE utěšeným tempem. Pro obojí mají výborné podmínky a dost místa. Hlavním argumentem je cena, tak levně nejde postavit nic jiného.

Obrázek uživatele Cipísek D

to je málo!! Austrálije se supersolárníma podmínkama měla už dáááávno být celá pokrytá solárem a ne těžit uhlí !! tímto chabým rozhodnutím už od korouše svět nezachrání ;))

https://kcc-hho.webnode.cz/business/australie/

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Obrázek uživatele Jan Veselý

No to víš Cipísku, Austrálii živí těžba nerostných surovin a Mineral Council od Australia je pekelně mocná lobby. Ale všeho do času, malospotřebitelé v Austrálii už dávno hlasují nohama. Mají největší podíl střešních FVE na světě a utěšený růst stále trvá.

Obrázek uživatele Cipísek D

njn všichni víme co sou australani zač, prachy je honěj chamtivci, votrávili si vodu břidlicema, ozonovka jim tam vypaluje voči a vesele vesele vesele si tam těží v 21 století uhlí na export. A přitom by celá země už 20 let mohla jet na čínskej solar ;) Tak kdo jinej tu korupci má jako vyřešit když ne korouš, tak to chtěli tak to maj :))

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/australia/

PS: tam sou v předstihu, druhou už zasebou čekaj 3tí ;)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Jen pro zajímavost, 3300Km to je od nás prakticky až na saharu... nevidím důvod, proč by v budoucnu nemohla jít energie z "chudých" Afrických států se spoustou nehostinného ale slunného místa na sever, kde je slunce méně.

plany na fotovoltaicke elektrarny v Maroku a Alzirsku ktere by dodavali elektrinu primarne do Evropy prez Gibraltar a Spanelsko existujou, nejake pripravy se na to tusim jiz i delaji

je to vesmes projekt DESERTEC a TREC, ale oba bezi jiz nejakych 15 let a vesmes se za tu dobu mnoho nepostavilo a resi se spise dohady o to za kolik a proc pre Gibraltar, severni sit vesmes vybudovana je a dale se buduje, jen to vedeni na jih nejak vazne, v idelanim stavu se prave pocitalo s tim ze po Evrope budou vrtule a dalsi mensi OZE instalace, a po pobrezi Afriky od spodni hranice Mauretanie se Senegalem az po Izrael pak fotovoltaicke parky, ostatne ta planovana mapka nekdy z roku 2008 se da najit pod heslem "desertec eumena"

prozatum je v Africe z toho projketu ve vystavbe jedna jedina elektrarna NOOR 1, 2 a 3 , ale z kabelu do Evropy snad neni dokonceno nic

Obrázek uživatele Joe

Problémem není, že by to technicky nešlo realizovat ale mentalita africké populace a politická nestabilita. Asi těžko by šlo zaručit stabilní dodávky do Evropy, když by se kolem vedení a jiné infrastruktury soustavně potulovaly bezprizorní tlupy islamistů na pickupech s kulometama ...

P.S Kamarád instaloval asi 2000 m2 fotovoltaiky v Somalilandu (prej inteligentnější od Somálska odtržená kolonie) Po návratu jenom procedil skrz zuby: "Nikdy víc a ani za zlatý tele"

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

aneb srážka vznostných snů s realitou šedého dne... ono ani Aboušové v Austrálii nejsou žádná hitpoška

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Aboušové to tam ale nevedou a to je dost podstatný rozdíl.

tak ono by uplne stacilo jen to Maroko, mista dost na takovej projekt

jenze tohle byl od zacatku asi jen tunel na velke penize

Maroko je hornaté a pouště tam v podstatě nejsou, jen Merzouga. Západní Sahara je nestabilní oblast.

v Maroku je nekolik titic kylometru ctverecnich vhodnych pro takove fotovoltaicke parky ci sberne solarni elektrarny ;) smerem od Marrakese k oceanu a na sever jsou dost rozsahle planiny kde jsou primo i v planech takove projekty, celkove snad okolo 100TW

Obrázek uživatele Radovan

Řekněme s to upřímně, takový projekt by musel mít vybudovaný velký ochranný perimetr proti minometům a vlastně i přenosným raketám. Tím vším africké bojůvky disponují a je otázka, jak dlouho by tam FVE vydržela vcelku a funkční. A chránit by se samozřejmě se zbraní v ruce musel i ten podmořský kabel. Fakticky to znamená zemi okupovat, při nestabilitě jejich vládních systému s permanentní partyzánskou válkou a nekontrolovanými oblastmi země.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Pletete si zřejmě Maroko s Líbií nebo Egyptem. V Maroku žádné takovéto bojůvky nejsou a na poměr afriky je to celkem vyspělá, pokroková a stabilní země. Kéž bychom měli vlaky jako mají v Maroku. :D

Jinak Maroko je také spojenecká země NATO a má poměrně moderní armádu, takže i se zajištěním bezpečnosti investice by nemusel být takový problém. :)

Obrázek uživatele Radovan

Abych pravdu řekl, tak z mého hlediska je prostě to pobřeží Maghrebu a státy tam ležící trvalý průšvih. Jsou velké rozdíly mezi jednotlivými zeměmi, ale to přelévání bojůvek, nepřehledný terén a zničující klima je pro partyzánský způsob boje ideál. Turisticky OK, ale zdaleka ne všude https://www.mzv.cz/jnp/cz/encyklopedie_statu/afrika/maroko/cestovani/other.html/.
Vždycky si vzpomenu na ještě relativně klidný Egypt před lety a po zuby ozbrojené checkpointy co pár desítek kilometrů, vjezd do hotelového komplexu, stejně jako k letišti, s betonovými zátarasy, vyjíždějícími kůly z vozovky (jako u nás před velvyslanectvím USA), vstupními bezpečnostními rámy do budov a ozbrojenci s automaty, hledajícími na autobuse plném turistů zrcadly na kolečkách výbušniny na podvozku....

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Joe

:-)

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Anonym123

na slovensku to propagovala gender poradkyňa vlády sr *** a diskutujúcim vykladala, že to bude fajn, černoškovia, moghamedáni, bieli oldnieri a kto sa na subsaharskom území nachádza budú z toho nadšení.
a k tomu tvrdila, že elektrinu presunú bezdrátovo, ...

Obrázek uživatele Cipísek D

viz DESERTEC 2011 ...

https://www.youtube.com/watch?v=RMuS7ZlZh_8&feature=emb_title

kerej prdlá vobamovic starost vo svobody "severoafričanů" rozpoutala vobčanský války a tak germánka MamaMerkl Desertec 2013 pak byla nucena zaříznout...

https://kcc-hho.webnode.cz/elektrina/

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Obrázek uživatele Marek_

Tak to jsou náklady jako cca. na 1-2 jaderky, spíš jednu, v našem korupčním prostředí. A rychlost výstavby nesrovnatelná, bezpečnostní riziko taky nehrozí. No jo, mají tam na to podmínky, spoustu prázdné plochy a sluneční dny. Jen by to chtělo nějakou akumulaci, ale to asi taky mají pořešené.

---

Lexus GS 450h Premium

Nejlevnejsi precerpavaci elektrarnu lze vytvorit prehrazenim nejakeho zalivu. Pri vhodnych geomorfologickych podminkach jako jsou norske fjordy, muzete akumulovat na mesice spotreby. I v te Australii se najdou takove formace.

Nevím jestli to správně nazvat jako akumulace. Taková elektrárna by mohla vyrábět pořád, při přílivu i odlivu. Nebo je to jinak?

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Prilivova/odlivova funguje porad, ale take zalezi na konstelaci slunce mesic.

Teď přemýšlím kdybych měl pozemek u moře kolik bych musel vybagrovat aby mi to celoročně uživilo auto. Možná by to nebylo moc :-)

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Jsou mista na svete, kde je rozdil priliv/odliv 15m a jinde zase 10cm. Zalezi hodne na geolokaci. Pro vase auto bych doporucil FVE s plochou kolem 100m2 aby ste mohl nabijet prikonem 11kW. V lete ale klidne i 2 auta najednou.

Nemám pozemek u moře. To byla jenom teoretická úvaha kdyby někdo z hlavy dokázal odhadnout kolik kubíků vody by se muselo přelívat tam a zpátky aby turbínka dávala trvale třeba 2kW.
Pro auto mi v pohodě stačí moje FVE 4,5 kWp. Do auta dávám 2 kW zbytek je pro dům. Denně nabiju kolem 100 km, to nestíhám vyjezdit. Ale jenom v létě, teď už to stačí jenom pro dům a nabíjet musím ze sítě. Ta mořská slapová elektrárnička by pracovala celoročně.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Je to obycejna trojclenka a fyzika/mechanika. Vykon: 1 Nm/s = 1 W. Kdyz potece voda z vysky 1 m v mnozstvi 1 l/s, tak to je 10 Nm/s = 10 W. (plati 1 l = 1 kg = 10 N).
Potrebujete li 2000 W, tak potrebujete 200 l/s z vysky 1m. Nebo 20 l/s z vysky 10 m. Samozrejme ztraty v turbine a generatoru zvysi potrebne hodnoty.
Jiny pohled na Energii je z prevodu 1 kWh. Tomu odpovida 3.600.000 Nm. 1kWh zvedne 360 m3 vody do vysky 1 m.

Jasně, díky. Já to potřebovat už nebudu. V devadesátých letech jsem hodně jezdil na jachtě a znám skoro všechny opuštěné chorvatské ostrovy. Často mě napadlo postavit si tam domeček. Jenomže co s elektrikou? Soláry ještě nebyly, musel bych mít větrník nebo přehradit záliv. To druhé by asi nikdo nepovolil ale jezero na soukromém pozemku propojené s mořem jsem tam viděl.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

v devadesatkach fotovoltaika byla, fotovoltaicke panely se prodavaji nekdy od 60 let a nejvetsi rozmach v pokroku byl vesmes v 70 letech minuleho stoleti, a fotovoltaicke instalace se hojne delali i za komunistu, kdejaka fabrika je tenkrat mela

znamej ma na zahrade pro ohrev vody v bazenu nekolik takovych panelu z jedne byvale Nachodske fabriky, kdys to v 90 letech rusili tak se daly koupit za par stovek za kus :)

Byla ale bylo to hrozně drahé a mizerná účinnost. Tak jsem o tom tenkrát ani neuvažoval.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

jak vidis, devadesatky a za par stovek panel co ma puvodni popis nejakych 250Wp

Ze to existovalo, to je jedna vec. Ale pro obycejne obcany to bylo nedosazitelne drahe, jako by neexistovaly. Ze vas znamy si neco organizoval, bylo tenkrat bezne. Zhasneme a pockame uz skoncilo. Ted se krade verejne, ale hlavne s vladni podporou.

ma na to dodnes jiste faktury, temer nikdo o to nemel zajem, proto to nakonec davali za par stovek za kus, je to spise o tom ze v te dobe se o to temer nikdo nezajimal :)

Ne, v tu dobu jsme se o to nezajímali. Ale jednou jsem potkal luxusní jachtu která jela bez plachet na motor, naprosto bezhlučně. Na palubě to mělo kouli se znakem radioaktivity. Co to sakra mohlo být? Reaktor snad ne. Plutoniová baterka? Nebo tam měl olověné a jenom machroval?

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele Anonym123

videl som video - z mora "nábeh/naklonená rovina" a za ňouprepad. pár metrov rozdiel výšok a voda tiekla nazad cez archimedove skrutky.

To je ale vlnova elektrarna. Tady slo ale o akumulaci. Neco jako precerpavaci elektrarna "Dlouhe strane" v mori.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, rozumím a věřím tomu, že to mají pořešené, protože bez toho by to bylo takové polovičaté. Jen jsem se pobavil reakcí místního šaška :-)

Ono, 100x100 km v Austrálii je prd, když tam je poušť a slunce, ideální podmínky.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Cipísek D

prý "asi" akumulaci... ty koukám víš vo tesle kulový coo

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live