Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback - kupředu se třemi elektromotory

redakce - 02 Červenec 2020

Audi pokračuje ve své elektrické ofenzivě novými modely Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback.Pohon se třemi elektromotory mobilizuje výkon až 370 kW a točivý moment až 973 N.m. Nová generace elektrického pohonu quattro s variabilním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola.

Pohon se třemi elektromotory mobilizuje výkon až 370 kW a točivý moment až 973 N.m. Nová generace elektrického pohonu quattro s variabilním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola.
foto: Audi

Oba elektricky poháněné modely S používají tři elektromotory, z nichž dva jsou uloženy v oblasti zadní nápravy. Inteligentní řízení jejich pohonu posouvá aktivní bezpečnost a především jízdní dynamiku na novou úroveň. Elektrický pohon všech kol doplňuje aktivní a zcela variabilní rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola na zadní nápravě.

V provozním režimu S poskytují Audi e-tron S a Audi e-tron S po dobu osmi sekund nejvyšší výkon 370 kW a maximální točivý moment 973 N.m. Klasický sprint „z nuly na sto“ trvá pouhých 4,5 sekundy, další akcelerace je ukončena při 210 km/h.

Nové modely S mají dva elektromotory na zadní nápravě a jeden elektromotor vpředu. Jedná se o první velkosériově vyráběné elektromobily na světě se třemi elektromotory.

Uspořádání tohoto systému pohonu využívá modulární koncept. Výkonnější elektromotor, který v modelu Audi e-tron 55 pohání zadní nápravu, je nyní s upravenou konstrukcí uložen na přední nápravě. Přední elektromotor z modelu e-tron 55 doznal rovněž drobných změn, aby mohl být použit k pohonu zadních kol.

Každé zadní kolo má přitom vlastní elektromotor shodné konstrukce. Vysokonapěťová sada akumulátorů pojme 95 kWh elektrické energie. Z tohoto množství je využitelných 91 % (86 kWh). Modely Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback ujedou na jedno nabití akumulátorů v jízdním cyklu WLTP až 360 km, resp. 365 km (předběžné hodnoty).

Elektrické rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola

Při normálním stylu jízdy pracují z důvodu hospodárnosti pouze zadní elektromotory modelů Audi e-tron S a e-tron S Sportback. Přední elektromotor se okamžitě připojí, pokud řidič požaduje vyšší výkon. Přední elektromotor se zapojuje do systému pohonu také předvídavě, ještě dřív, než dojde ke ztrátě trakce.

Elektrický pohon všech kol je doplněn zcela variabilním rozdělováním hnací síly mezi jednotlivá zadní kola. Každý zadní elektromotor přenáší hnací sílu prostřednictvím jednostupňového převodu přímo na jemu přiřazené kolo. Zadní náprava již nemá mechanický diferenciál.

Elektromotory jsou řízeny elektronicky v závislosti na jízdní situaci a provozních podmínkách, přičemž změny hnací síly jsou otázkou pouhých několika milisekund. Tímto způsobem lze regulovat velmi vysoké točivé momenty.

Právě při velmi sportovní jízdě na silnici s mnoha zatáčkami zažije řidič elektricky poháněných modelů S jejich excelentní agilitu a trakci. Charakteristika jejich pohonu je v porovnání s výchozím technickým základem mnohem sportovnější s důrazem na pohon zadní nápravy.

Pokud je elektronicky řízený stabilizační systém ESC nastaven v režimu „Sport“ a systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select pracuje v režimu „dynamic“ pro maximální sportovní výkony, umožňuje systém pohonu vysokou příčnou dynamiku a na přání také jízdu řízeným smykem.

Při jízdě v blízkosti fyzikálních limitů je odlehčené vnitřní přední kolo v zatáčce mírně přibrzďováno, což zabraňuje prokluzu a zdokonaluje ovladatelnost. Výsledkem těsného síťového propojení všech řídicích jednotek, které mají pod kontrolou systémy pohonu a podvozku, je velmi sportovní dynamika ve spojení s vysokou precizností a nekompromisní bezpečností.

Síťové propojení: Podvozek elektricky poháněných modelů S
Velká sada vysokonapěťových akumulátorů zajišťuje rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravy a je uložena v podobně nízké poloze jako tři elektromotory.

Díky tomu je těžiště vozu velmi nízké, což představuje velkou výhodu pro ovladatelnost a jízdní vlastnosti. Progresivní řízení, jehož převod je tím strmější, čím větší je úhel otočení volantu, umocňuje sportovní charakter. Podvozek má specifické nastavení S.

Systém Audi drive select nabízí sedm provozních režimů a mimo jiné optimalizuje nastavení sportovního adaptivního vzduchového odpružení s elektronicky řízenými tlumiči. Vzduchové odpružení mění světlou výšku karoserie v závislosti na jízdní situaci a nastavení až o 76 milimetrů.

Elektrické modely S jezdí standardně na 20“ kolech a jejich pneumatiky mají šířku 285 milimetrů. Na přání jsou k dispozici kola s průměrem ráfku 21 palců. Později budou následovat ještě sportovnější 22“ kola.

Velké brzdové kotouče jsou vpředu vybaveny pevnými třmeny s šesti pístky, vzadu jsou plovoucí třmeny. Brzdové třmeny jsou sériově lakovány černou barvou a ozdobeny logem S. Na přání svítí oranžovou barvou a jsou opatřeny logem e-tron.

Ovládání brzd a jejich regulace probíhá prostřednictvím kompaktního modulu. Nárůst tlaku je řízen elektronicky („by wire“), brzdový posilovač pracuje elektricky a ovládání brzd probíhá hydraulicky.

Elektrický vřetenový pohon uvede pracovní píst velmi rychle do pohybu a po pouhých 150 milisekundách působí brzdové obložení na povrch brzdových kotoučů maximálním tlakem.

V závislosti na jízdní situaci rozhoduje systém řízení brzdové soustavy o tom, zda bude vůz zpomalován elektromotory, kotoučovými brzdami nebo oběma systémy, a to zvlášť pro každou nápravu.

Inovativní řešení: Aerodynamika

Modely Audi e-tron S dosahují velmi nízkých hodnot součinitele aerodynamického odporu vzduchu především díky na přání dodávaným virtuálním vnějším zpětným zrcátkům. Jejich kamery přenášejí záběry do interiéru na displeje s vysokým kontrastem.

K vyřešení konfliktu mezi požadavky na vynikající aerodynamiku a sportovní vzhled významně přispívají také otvory v lemech podběhů kol. Společností Audi vyvinutá inovativní technika požívá již patentové ochrany a značka se čtyřmi kruhy ji poprvé zavádí do konstrukce velkosériově vyráběného automobilu.

Navzdory rozšířeným podběhům kol se Audi e-tron S Sportback může díky tomu pochlubit součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26. Audi e-tron S dosahuje hodnoty 0,28.

Druhou významnou součástí aerodynamického konceptu je nastavitelný přívod chladicího vzduchu s kanály pro chlazení předních kotoučových brzd. Přívod bývá pokud možno uzavřen, aby vzduch proudil nad kapotou téměř bez turbulencí.

Součástí výkonného systému řízení provozní teploty je pro všechny modely e-tron sériově dodávané tepelné čerpadlo, které využívá odpadní teplo z komponentů pohonu, což prodlužuje dojezd až o deset procent.

K vynikající hospodárnosti přispívá také náročný koncept rekuperace kinetické energie. Řidič si může zvolit tři stupně intenzity rekuperace při zpomalování. Nejvyšší úroveň umožňuje ovládání vozu jedním pedálem.

Brzdění se zpomalením až 0,3 g – tedy ve většině situací v každodenním provozu – je zajišťováno výhradně elektromotory. Při překročení této hranice se do zpomalovacího procesu zapojují také kotoučové brzdy hydraulické brzdové soustavy. Elektromotory však zůstávají i nadále aktivní a při brzdění z rychlosti 100 km/h dokážou přeměňovat kinetickou energii na elektrickou maximálním výkonem až 270 kW.

Na přání jsou u obou modelů zdrojem světla digitální světlomety Matrix LED. Jedná se o další světovou inovaci ve velkosériové výrobě, kterou značka Audi představila na podzim 2019 s modelem e-tron Sportback.

Kužel světla složený z 1,3 milionu pixelů lze velmi precizně ovládat, což umožňuje realizaci mnoha nových funkcí. Například při průjezdu úsekem se zúženým jízdním pruhem označuje světlo polohu vozu v jízdním pruhu, a pomáhá tak řidiči bezpečně udržovat vůz v jeho prostřední části.

Navigaci doplňují internetové služby Audi connect, především rozšířený plánovač tras e-tron. Plánovač tras e-tron vypočítává nejrychlejší trasu včetně optimálních zastávek kvůli nabíjení, přičemž zohledňuje také údaje o stavu dopravy, jízdní profil řidiče a dobu nezbytnou pro nabíjení.

Seznam nabíjecích přípojek, který zahrnuje i příslušné doplňující informace, je z internetu každý den nově aktualizován. Na přání mohou být při plánování trasy preferovány nabíjecí stanice, na nichž lze platit prostřednictvím služby e-tron Charging Service.

Oba elektricky poháněné modely S budou uvedeny na evropské trhy na podzim 2020. Cena pro Českou republiku ještě nebyla stanovena.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

.

Kampak ty emotory vzadu dali? Rekl bych, ze jsou namisto diferaku a kratkym kardanem k naboji.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Týjo, mít na to prachy, hned jdu pro Teslu. :-)

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Obrázek uživatele runner42

Maximálka 210 km/h a dojezd 300 kiláků.

Ofenzivní progresivní dynamický náskok před slimákem díky elektromobilní technice :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Presne tak a preto ma dnes tesla akcie nad $1110.

Obrázek uživatele runner42

Ještě pořád foukaj? :D To jsou borci :D :D :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

No skor borci su shorteri. Nechcel by som byt na ich mieste.

Ten dojazd je na tie technologie ubohy. Nechapem kde soudruzi z NDR delaji chybu.

Staví almaru a ne auto

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Pomalý, malý dojezd na tak velkou baterku, proti Tesle nemají šanci, jsou 5 let pozadu v technologii pohonu, celkově (včetně AP) tak min 10 let pozadu. Pro ....... dobrý :)

Jen Matrix LED je super. Za cenu 1 mil. Kč by ti šlo, víc to nemá smysl pro mentálně zdravé jedince.

Obrázek uživatele Joe

Osobně tipuji, že jestli bude mít Tesla jednou konkurenci, tak to bude Toyota. Platformu e-TNGA už mají. (Vývoj spolu s Mazda, Suzuki, Subaru Daihatsu). A není to takovej dino jak VW ...

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

jestli máš pravdu, tak už teď jsou pozadu min. 15 let :-)

Jiste, vyrabi miliony aut s baterii a elektromotorem ale neumi to.

?? Kde je Toyota s dojezdem 500 km a zrychlením 3,5 s OTA updaty a téměř FSD, silné superchargery všude, kde jsou potřeba?

Ty máš halucinace? :)

ty jsi ale trouba :)

Obrázek uživatele ozana

Platforma jsou tak 3% úspěchu.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Obrázek uživatele Joe

No jo.. ale stejně dávám těm klukům ušatejm japonskejm vo fous větší šance , než výrobcům párků a kolbásek z Volfsburku. (Uznávám, že se mohu mýlit ale maj moje sympatie)

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Já bych klidně i věřil, že to budou Korejci. Koncern Hyundai/Kia má už teď větší nabídku elektroaut než všechny japonské značky dohromady (nebo dost podobný) a další přibývají a budou přibývat. Žádné z nich není průšvih. Jdou na to jinak než ostatní. Všude jinde elektromobily jsou buď malá městská vozítka nebo naopak drahé (aspoň rádoby) luxusní káry. Korejci naopak začali dělat elektroauta střední velikosti a tím zaplnily díru na trhu, navíc v rámci elektromobility za rozumnou cenu. Prostě nic okázalého, ale praktické a solidní rodinné vozy. S 64kWh bateriemi mají i velmi dobrý dojezd (jen škoda, že 64kWh baterii nedávají do Ioniqa, snad v příštím modelu). Když si to něčím nepodělají nebo je těžce nezasáhne ekonomická krize, tak mají dobře našlápnuto.

Bohuzel se neprodavaji v Japonsku.

Obrázek uživatele spetak

To nám zas tolik nevadi :-)

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

To je mi celkem jasný.

Obrázek uživatele spetak

Zase jste tam měli dřív barevný televize :-)

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

A mají taky hezčí abecedu... :-)

To sem tu ještě nežil. Ale Leafa jsme tu měli. Tenkrát mi Ev moc ještě nezajímaly.:-(


Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.